ophangpunt blok afgebroken, alu lassen

ZX7-aRnold

MF veteraan
13 aug 2003
22.489
968
Hoogezand
Ben maar eens begonnen met blok uitelkaar te halen waar ik (door vastgelopen versnellingsbak ;) ) vorig seizoen @Assen mee oneruit ben gegean. Nou gaat die bak wel lukken (is reserve blok btw) maar kwam hier ook achter:

full


is van de ophanging.....

Is hier nog wat aan te doen of wordt het een donorblok -O-

heb de 2 stukken die erop horen nog wel trouwens
 
Laatst bewerkt:
ik weet het niet maar schoot me delink wederom te binnen. plaatste m hiero:

poelie lassen

hulzie is een erg goede lasser, meen te lezen dat het een 10 euro of minuten klusje is, weet niet of die bedoelt voor hem ;)
 
Met 10 euro praat ik idd voor me zelf, dat was die ene foto van een druppel laswerk.
Ik neem zelf nooit geen geld voor laswerk, maar zulke reparatie's ben je gewoon een ervaren lasser nodig, dat is een fluitje van een cent, maar ik ga niet slepen met motorblokken. Daarnaast las ik alleen voor eigen mensen,er zit gewoon veel werk in de zin van animo in. Radiateurs lassen, ook machtig mooi werk!
 
het mindere hieraan is dat het niet 100% alu is, maar een bepaalde legering.. wat nogal tricky kan worden..

bij mij zijn twee ophangpunten van het frame er weer netjes opgelast (nja netjes... het zit gewoon goed vastgebakken)... dat is goedgegaan...

maar gietalu is even iets anders :/

Als hulzie zegt dat dat gewoon (voor een ervaren alu-lasser) een "makkie" is, dan geloof ik m op zn woord :) (maar zou dat toch een keer willen zien mbhv een fotoke)
 
Ben maar eens begonnen met blok uitelkaar te halen waar ik (door vastgelopen versnellingsbak ;) ) vorig seizoen @Assen mee oneruit ben gegean. Nou gaat die bak wel lukken (is reserve blok btw) maar kwam hier ook achter:

[afbeelding]

is van de ophanging.....

Is hier nog wat aan te doen of wordt het een donorblok -O-

heb de 2 stukken die erop horen nog wel trouwens

Is bijna niet te lassen deze aluminium legering, je zou het met TIG lassen kunnen proberen maar denk niet dat het lang stand houd, als extra kun je de gebroken delen daarna met boujes aan het blok vastzetten

edit, delen wel voorverwarmen voor het lassen !!
 
Laatst bewerkt:
ik ben vandaag nog een tegen gekomen hier op het forum die een afgebroken stukje hat aan zijn moterblok en heeft dat laten maken , zag er goed uit .
sta onder de oude topie's .
als ik het tegen komt laten ik het je nog weten vandaag .

groetjes van dominator 1 ( Patrick )
 
Ik las zelf beroepsmatig alleen maar aluminium, en ook veel gietaluminium.
Die blokophangpunten las ik veel voor de jongens van de motorcross hier op het dorp, die club heeft 1700 leden, dus reken maar uit.
Je bent daarvoor nodig een 380 volt apparaat, en de juiste toevoeg, dan heb je goede inbranding en dat blijft wel zitten.

Beter, maar meer werk is, z.g.n. "oplassen" d.w.z. massief dichtlassen en nadien weer uitboren/frezen.

Wat voor jou als tip wel lonend kan zijn, heb je geen crossmotorzaak in de buurt? Zo ja, blok in de auto, bij die zaken is dat gewoon ff tussen neus en lippen door ook zo gefikst.
Die gasten zijn ook niet anders gewend. Een gewoon lasbedrijf zal er nooit aan beginnen.
 
Ik las zelf beroepsmatig alleen maar aluminium, en ook veel gietaluminium.
Die blokophangpunten las ik veel voor de jongens van de motorcross hier op het dorp, die club heeft 1700 leden, dus reken maar uit.
Je bent daarvoor nodig een 380 volt apparaat, en de juiste toevoeg, dan heb je goede inbranding en dat blijft wel zitten.

Beter, maar meer werk is, z.g.n. "oplassen" d.w.z. massief dichtlassen en nadien weer uitboren/frezen.

Wat voor jou als tip wel lonend kan zijn, heb je geen crossmotorzaak in de buurt? Zo ja, blok in de auto, bij die zaken is dat gewoon ff tussen neus en lippen door ook zo gefikst.
Die gasten zijn ook niet anders gewend. Een gewoon lasbedrijf zal er nooit aan beginnen.

ja die is er wel ja, weet alleen niet of die ook lassen. Heb blok inmiddels uitelkaar, hoef enkel carterhelft mee ze zeulen ;) Heb ook wat mensen per mail gehad, zal wel gaan lukken denk ik!
 
Wie, wat, waar, hoe lang en hoe veel?


Heb het laten doen bij JR Tuning te Veendam, samen met nog iets anders....

SDC10453.jpg



dus hoeveel is een beetje lastig te zeggen, maar niet veel iig (ligt ook beetje aan de relatie O-) http://www.arnold-racing.nl/sponsors.html ) maar ben altijd heel tevreden over hun werk :Y :Y

Racert straks ook nog af laten stellen en dan weer :] :] :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan