Staat van de lagers van de krukas en versnellingsbak?
Bigend?
Zuiger?
Versnellingsbak tandwielen?
Zit er een vonk op de bougie?
Koppelingshuis nog in orde? Of te wel is de ontsteking in orde?
Liggen de lagers niet los in de carterdelen?
Pakkingset, keerringen.
Ik wil je eigenlijknietwel ongerust maken, zoals dat blok er uit ziet is er ,tenminste het laatste half jaar , niets aan gedaan Behalve wat vast lassen en een bout in de kickstarter as om maar een beetje te kunnen rijden.
En dan hebben we het alleen nog maar over de overzichtelijke blokdelen.
Frame:
Keeringen en bussen van de voorvork nog in orde?
Lagers van de achterbrug , linksysteem en wielen nog in orde?
Remtrommels niet te ver uitgesleten ?
Dan komt er ipv het kawaplastic nog honda spullen op á minstens 50euro per plastic onderdeel (voorspatbord, aachterspadbord en 2 zijpanelen?
enz enz.
(bodemloos)
Mocht je hem helemaal voor elkaar krijgen
Want het was toch wel een fijne motor
Even wat nostalgie er aan toe voegen.
[afbeelding]
Het gruis is van het afbreken van de waterpomp uit het koppelingshuis.. hoop ik.Gruis is niet goed.
De draad van de aftapplug repareren met een helicoil. Dan is het weer zo goed als nieuw.
*edit*
Al met al is dit een héél gebeuren, en vergeet niet, al het geld wat je er in stopt, krijg je nooit meer terug.
En met 1000 euro kom je er denk ik niet...
Het frame oogt hetzelfde als nieuwere modellen, kan ik ook nieuwer model achterkappen en spatbord erop kwijt?
Komt bij scooter handelaar/beunhaas vandaan hier uit de buurt. Zuiger bij me bestelde cilinder staat 060 op, wat houd dat in?waar heb je die vandaan ?
ik heb respekt dat jij hem wilt op bouwen ,ik vind het kicke dingen ,
mijn 82 cr250 was een beest ,4e overmaat zuiger erin .
foto,s voor inspiratie
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja ik bedoel eigenlijk als het direct past of er inderdaad aanpassingen nodig zijn aan het frame, daar wil ik liever niet aan beginnen.Het frame oogt hetzelfde als nieuwere modellen, kan ik ook nieuwer model achterkappen en spatbord erop kwijt?
Ligt eraan waar de uitlaatdemper komt en of je handig bent met een lasapparaat.
Alles is in principe pas te maken.
Heb je nog delen liggen toevallig?zo een heb ik er ook gehad 1 complete en 1 in onderdelen. altijd een hoop lol mee gehad met dat ding. was me 1e echte crosser.
deze is toen de deur uit gegaan voor een cr500
onderdelen was 7 jaar geleden al erg slecht aan te komen.
flink op ebay blijven kijken.
Heb je nog delen liggen toevallig?
als je de waterpompkap van een 81 kan vinden moet je die zker kopen!bij mijn weten zijn deze nog van aluminium ,en vanaf 82 magnesium...dat laatste is bijna altijd rot na verloop van jaren! voor blokken en delen kan je hofstede motoren in staphorst eens bellen,die heeft wel wat van zulk spul in de sloop liggen