Precies, maar in dat geval spreek je niet van impedantie maar van weerstand.
Deimpedantiepedanterie straalt er van af inmiddels.
Wet van Ohm hé V= I X R Ik heb nog U geleerd, daarna is ook nog E geweest en nu V?
Goed gezien, zal wel een drukfout zijn.Wet van Ohm hé V= I X R Ik heb nog U geleerd, daarna is ook nog E geweest en nu V?
Ik denk niet dat 'ie ver heen is omdat 'ie normaal altijd goed en snel start. Ik ga het zien, als ik 'm heb opgeladen of heb proberen op te laden.
Behalve bij een onderhoudsvrije accu, en dat zijn ze allemaal tegenwoordig.overweeg eens een zuurweger te kopen, die dingen kosten niet veel meer en is een hele goede indicatie om een accu te testen[na het laden]
Behalve bij een onderhoudsvrije accu, en dat zijn ze allemaal tegenwoordig.
Zal ik dan maar eens, als oud-docent elektrotechniek, de werkelijkheid vertellen.Wet van Ohm hé V= I X R Ik heb nog U geleerd, daarna is ook nog E geweest en nu V?
overweeg eens een zuurweger te kopen, die dingen kosten niet veel meer en is een hele goede indicatie om een accu te testen[na het laden]
Wat is het verschil tussen de 'de meeste onderhoudsvrije accus' en agm accus?niet aan gedacht, hoewel je van de meeste onderhoudsvrije accu's gewoon de strip af kunt wippen.
uiteraard werkt het bij agm ook niet[ ik zal je voor zijn]
Wat is het verschil tussen de 'de meeste onderhoudsvrije accus' en agm accus?
Ik verkeer in de onnozele veronderstelling dat het t zelfde is. Maar eerlijk gezegd heb ik er geen gericht onderzoek naar gedaan.Weet je dat zelf niet?
Kijk, dat zouden er meer moeten doen. Het lijkt er op dat degene die het minst weten denken de meeste antwoorden te moeten geven.Ik verkeer in de onnozele veronderstelling dat het t zelfde is. Maar eerlijk gezegd heb ik er geen gericht onderzoek naar gedaan.
Daarom vraag ik er even naar, want daar kan ik wijzer van worden.
Het ging hier niet om U=IxR het ging om impedantie Z.Zal ik dan maar eens, als oud-docent elektrotechniek, de werkelijkheid vertellen.
Wet van Ohm: R = U / I
R = weerstand in Ohm (Ω)
U = spaning in volt (V)
I = stroom in ampere (A)
E = bronspanning oftewel de inwendig opgewekte spanning bij een element, accu of generator. Uitwendig meten we de klemspanning Uk.
E = Uk + Uv, waarbij Uv de verliespanning over de inwendige weerstand van de bron is.
In alle verdere gevallen rekenen we niet meer met Uk maar met U als de spanning over een circuit.
Lees nog eens goed wat er in je eigen link staat.dus Wikipedia is fout ?
en je kan evengoed frekwentie hebben bij gelijkspanning, een beetje hetzelfde als wisselstroom zonder dat de polariteit wisselt. Heftrucks die op wisselspanning werken, hebben inverters die de gelijkspanning van de batterij "omlzetten" in wisselspanning. echter doen ze dat niet echt, ze doen de motoren alleen geloven dat ze wisselspanng krijgen door pulserende gelijkspanning door te geven en "af en toe" de polariteit om te draaien.
als je de polariteit niet zou omdraaien, heb je een pulserende gelijkstroom en als je pulsen hebt heb je toch ook automatisch frekwentie ?
pulse width modulation is toch ook een gelijkstroom met een frekwentie ?
Zolang bij een spanning de polariteit niet wisselt spreken we van een gelijkspanning, ook als deze gedeeltelijk 0 V zou zijn. Een blokgolf of een zaagtand kan een gelijkspanning zijn als aan het voorgaande voldaan wordt.Als je een frequentie hebt bij gelijkspanning dan is het een wisselende spanning.
Dat is geen gelijkspanning maar een blokgolf.
Wat zit er aangesloten op je motor met het contact uit dat zorgt voor een blok of wisselspanning?
Anders staan de luidsprekers (stereo) uit fase. Toch?niks
't ging mij er enkel om dat je ook een frekwentie kan hebben bij gelijkspanning.
en nu we toch aan het afwijken zijn : je kan toch ook een wisselspanning hebben in blokvorm, dus ben ik toch eerder geneigd om Jaap te volgen kwa benamingen.
en om nog verder af te wijken : heb je bij een gelijkspanning met frekwentie wel echte impedantie en dus een veranderende weerstand in/door een spoel, of moet er daarvoor een polariteitswissel zijn.
en nog een laatste om kompleet off-road te gaan : waarom heb je eigenlijk een + en een - bij luidsprekers aansluitingen ? dat is toch wisselstroom ?
Kijk, dat zouden er meer moeten doen. Het lijkt er op dat degene die het minst weten denken de meeste antwoorden te moeten geven.
Helaas kloppen die meestal niet en worden de goede antwoorden voor blunder uitgemaakt.
Ik vind het dan wel op zijn plaats als je het tegendeel hier neer zet dat ze daar even op terug komen maar het blijkt veel makkelijker om dan maar te zwijgen.
Volgens mij ging het om impedantie en kwam jij ermee dat impedantie dat dat geen wisselstroomweerstand was en het niet frequentieafhankelijk zou ziin.niks
't ging mij er enkel om dat je ook een frekwentie kan hebben bij gelijkspanning.
en nu we toch aan het afwijken zijn : je kan toch ook een wisselspanning hebben in blokvorm, dus ben ik toch eerder geneigd om Jaap te volgen kwa benamingen.
en om nog verder af te wijken : heb je bij een gelijkspanning met frekwentie wel echte impedantie en dus een veranderende weerstand in/door een spoel, of moet er daarvoor een polariteitswissel zijn.
en nog een laatste om kompleet off-road te gaan : waarom heb je eigenlijk een + en een - bij luidsprekers aansluitingen ? dat is toch wisselstroom ?
Even de zijstraat ingaan.Maar wat is dan het verschil?
Ik ken gel-accus en AGM-accus die allebei op hetzelfde principe zijn gebaseerd, het zuur is gebonden zodat het niet kan lekken.
En daarnaast heb je nog van die accus die in de volksmond "onderhoudsvrij" heten maar dat niet zijn. Herkenbaar aan het feit dat er geen losse doppen per cel op zitten, maar alle cellen gesloten middels één sluitstrip zodat je nog maar moeilijk kunt bijvullen, maar dat maakt ze niet onderhoudsvrij.
Hoewel het lichtjes afdwaalt vergeleken met de topicstart lees ik al een tijdje mee. Erg interessant en veel kennis op het forum aanwezig