Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

opnieuw anodiseren

guntherrex

MF veteraan
Donateur
8 jun 2009
8.409
2.924
IJmuiden
Beste forum geleerden

Ik heb een tweedehands arata remschakel setje liggen waar wat slijtageplekken op zitten. Nu vroeg ik me af of zit gemakkelijk opnieuw te anodiseren is en wat er eventueel als voorbehandeling gebruikt moet worden. Iemand suggesties?
 
het anodiseren is geen probleem wil je alles weer kleur gelijk krijgen moet de hele oxide laag er af dan weer polijsten en dan op nieuw anodiseren en kleurstof toevoegen.
maar als je dat moet laten doen is het voordeliger om alles nieuw te kopen.
 
Laatst bewerkt:
  • Onderwerp starter
  • #4
haha, ja die had ik gezien Maar omdat er al een laagje opzit vroeg ik me af of je eroverheen kan anodiseren of hoe je de oude laag eraf haalt. Ik geloof niet dat het spul gepolijst wordt voor anodiseren toch?
 
haha, ja die had ik gezien Maar omdat er al een laagje opzit vroeg ik me af of je eroverheen kan anodiseren of hoe je de oude laag eraf haalt. Ik geloof niet dat het spul gepolijst wordt voor anodiseren toch?
Er een laag "overheen anodiseren" gaat niet. Je kan de oude laag verwijderen met natronloog.(Idd CrackeRR)
Hoe gladder en egaler het oppervlak van het aluminium is voor het anodiseren hoe mooier het eindresultaat. Polijsten is zeker aan te bevelen.
 
Heb al eens spullen opnieuw laten anodiseren wat goudkleurig was en zwart moest worden.Wordt als het goed is gedeanodiseerd en dan weer opnieuw weer geanodiseerd.En niet gepolijst,je wilt toch niet die mooie freessporen kwijt raken.Kost trouwens een drol dat anodiseren.
 

De-anodiseren en daarna nieuwe laag erop. Geen probleem. Is dagelijks werk voor een anodiseur.

Die rem schakel setjes zijn doorgaans normaal geanodiseerd. Oftewel niet echt slijtvast
Het zijn laagjes van 10-25mu.

Wil je dat het lang mooi blijft dan moet je het laten hard anodiseren, 30-50mu laagdikte is voldoende.
 
yup ook wel goede ervaringen met de anodising in Wateringen. Hebben wel een keer een onderdeel kwijt gemaakt (van de haak gevallen in t loogbad, nooit meer teruggevonden) maar kwaliteit van het werk en de gang van zaken wel tevreden over. Er zijn ook nog maar weinig bedrijven die dit doen.