opvoeren Agility150 topsnelheid

Voor de gek houden is dat niet.
Doorgaans wordt de motorinhoud met een rond getal opgegeven. De fabrikant kan kiezen hoeveel beduidende cijfers hij kiest.
Vb: een 163cc afgerond naar de dichtstbijzijnde 100cc is dan een 200cc
Vb: een 163cc afgerond naar 2 cijfers en daarbij de afrondingsregels respecteren wordt dan een 150cc
150cc klinkt minder goed dan 200cc, dus wordt het een 200cc.

Mijn Beverly 300 heeft een 278cc motor
Mijn vrouw haar 1,5 liter Renault diesel is ook maar een 1461cc motor.

En eigenlijk is dat niet eens relevant. Het is alleen maar een naamgeving. Mijn vorige Mercedes C 180d had een 1600 diesel terwijl de naamgeving een 1800 diesel suggereert.

Allemaal niet erg. Bij de technische specificaties geven de fabrikanten de cilinderinhoud nog altijd netjes op 1cc nauwkeurig weer.

Ben het niet met je eens. Het blijft je klant voor de gek houden, als je het mij vraagt. Met jouw Beverly is het verschil 7,5%. Dat is véél minder besodemieteren dan wat Kymco doet. De Agility 150 bestond al, dan noem je het een Agility 160. Dan weet je dat het een update is van het vorige model. Yamaha doet dat toch ook met de NMAX, die noemt het een 155. Je denkt met een Agility 200 iets veel snellers te kopen, blijkt dat het verschil echt minimaal is. Het verschil tussen NMAX 125 en NMAX 155 is nog groter qua cilinderinhoud (dan 150cc<->163cc).

En bij de auto van je vrouw is het verschil dus maar 2,6%. Dat is gewoon prima. Bij Mercedes gebruiken ze blijkbaar nummers ipv cilinderinhoud, daar kan je je dan inderdaad in vergissen. Maar dan nog is dat verschil als je 1.8 denkt ipv 1.6, maar 12,5% en dat is nog steeds een flink stuk minder dan wat Kymco in het verleden deed met die 200. Inmiddels al lang niet meer nieuw te koop, natuurlijk. :) De stap van 163cc naar 200cc om het een 200 te noemen, vind ik gewoon echt te groot. Maar goed, dat ding is inmiddels niet meer te koop. Heb er eentje ooit bij een dealer zien staan toen ik nog mijn 113cc'er (die een 110 werd genoemd) wilde vervangen voor iets anders. Alleen die Agility 200 had minder pit dan de NMAX 155 die ik nu heb. 8.2 kW / 12 Nm koppel tegen de 11.1 kW / 14,4 Nm koppel van nu. NMAX kost natuurlijk ook meer.
 
Laatst bewerkt:
kan iemand mij vertellen wat dit is ( groen omcirkeld)? ik wilde de mixschroef afstellen maar daar zit een connector op. Links boven zit wel een schoef verticaal( pijltje) maar die zit muur vast.
alle andere carburateurs die ik kan vinden op internet hebben dat niet en hebben de schroef horizontaal beneden.
de scooter loopt ook niet zo lekker bij lage snelheid en de bougie blijft zwart worden, er is ook een draadje doorgeknipt bij de cdi.
 

Bijlagen

  • watisdit.jpg
    watisdit.jpg
    166,1 KB · Weergaven: 30
Ben het niet met je eens. Het blijft je klant voor de gek houden, als je het mij vraagt. Met jouw Beverly is het verschil 7,5%. Dat is véél minder besodemieteren dan wat Kymco doet. De Agility 150 bestond al, dan noem je het een Agility 160. Dan weet je dat het een update is van het vorige model. Yamaha doet dat toch ook met de NMAX, die noemt het een 155. Je denkt met een Agility 200 iets veel snellers te kopen, blijkt dat het verschil echt minimaal is. Het verschil tussen NMAX 125 en NMAX 155 is nog groter qua cilinderinhoud (dan 150cc<->163cc).
(...)
Het is maar een naamgeving bedacht door gelikte marketeers, dus altijd de technische gegevens raadplegen is de boodschap.
 
Het is maar een naamgeving bedacht door gelikte marketeers, dus altijd de technische gegevens raadplegen is de boodschap.

Het is maar wat je gelikt noemt. Zo maken ze de naam van Kymco lachwekkend en ze waren qua >49cc al niet echt populair.

Misschien zitten dezelfde marketeers nu bij McDonalds, die zogenaamde verbeterde Big Mac wordt uitgekotst door iedereen. Een groot deel van de klanten wil nu niet meer naar de McDonalds. _O- _O- _O- Heel benieuwd waarom dat is doorgedrukt. Ik heb 'm nog niet geproefd, maar de reacties op bijv. Facebook en Trustpilot zijn 90% negatief, dat ik geen eens meer zin heb om naar de McDrek te gaan. :)
 
Het is maar wat je gelikt noemt. Zo maken ze de naam van Kymco lachwekkend en ze waren qua >49cc al niet echt populair.

Misschien zitten dezelfde marketeers nu bij McDonalds, die zogenaamde verbeterde Big Mac wordt uitgekotst door iedereen. Een groot deel van de klanten wil nu niet meer naar de McDonalds. _O- _O- _O- Heel benieuwd waarom dat is doorgedrukt. Ik heb 'm nog niet geproefd, maar de reacties op bijv. Facebook en Trustpilot zijn 90% negatief, dat ik geen eens meer zin heb om naar de McDrek te gaan. :)
Ik ben blij dat ik vegetariër ben,..
 
Ik ben blij dat ik vegetariër ben,..

Oh maar die gore broodjes zullen ze waarschijnlijk ook op de groenteburger en op de Veggie McChicken gebruiken. Die laatste is trouwens (met het oude brood, zoals ik 'm ken) zeker niet slecht. Smaakt nagenoeg hetzelfde, ietsje droger misschien, maar echt minimaal. Je kan er veel mensen voor de gek mee houden dat het echt kip zou zijn.
 
kan iemand mij vertellen wat dit is ( groen omcirkeld)? ik wilde de mixschroef afstellen maar daar zit een connector op. Links boven zit wel een schoef verticaal( pijltje) maar die zit muur vast.
alle andere carburateurs die ik kan vinden op internet hebben dat niet en hebben de schroef horizontaal beneden.
de scooter loopt ook niet zo lekker bij lage snelheid en de bougie blijft zwart worden, er is ook een draadje doorgeknipt bij de cdi.
TPS sensor, ik gok dat je injectie hebt zo te zien...
(Throttle position sensor)
 
Oh maar die gore broodjes zullen ze waarschijnlijk ook op de groenteburger en op de Veggie McChicken gebruiken. Die laatste is trouwens (met het oude brood, zoals ik 'm ken) zeker niet slecht. Smaakt nagenoeg hetzelfde, ietsje droger misschien, maar echt minimaal. Je kan er veel mensen voor de gek mee houden dat het echt kip zou zijn.

Op zich kan de smaak er niet echt op achteruit gaan toch?
 
Op zich kan de smaak er niet echt op achteruit gaan toch?

Ik vond 'm wel lekker, nieuwe nog niet geprobeerd. Maar ben wel nieuwsgierig hoe smakeloos dat ding is. Ben ik meteen klaar met de McD. Niet dat ik er vaak kwam, maar toch wel 5 a 6x per jaar ofzo. Scheelt me veel geld, want wat zijn ze duur.
 
Ohhhh, ik kom er zelden. Dit jaar 2 keer in 2 week vanwege milkshake en leenkind afzetten na de vakantie. Maar de 2e keer hebben we niks gekocht.
 
Ohhhh, ik kom er zelden. Dit jaar 2 keer in 2 week vanwege milkshake en leenkind afzetten na de vakantie. Maar de 2e keer hebben we niks gekocht.

5 a 6x in een jaar is volgens mij ook nog wel redelijk zelden. Je hebt mensen die er wekelijks komen. :)
Maar goed, we gaan wel erg offtopic van Kymco naar McDonalds (mijn schuld). :+
 
Het is maar wat je gelikt noemt. Zo maken ze de naam van Kymco lachwekkend en ze waren qua >49cc al niet echt populair.
(...)
Gelikte marketeers slaan de bal wel vaker mis.
Er zijn van die notoire voorbeelden zoals de Chevrolet Nova, Nova wat in Spaanstalige landen of in Italië betekent dat het ding het niet doet.

Een recenter voorbeeld is het "nieuwe" merk Polestar. Elektrische Volvo's worden onder die merknaam verkocht. Je hebt dan als Volvo een ijzersterke reputatie en dan besluit je om wagens te verkopen onder een merknaam die niemand kent? Heel vreemde kronkels van die marketeers bij Volvo.

Maar om bij scooters te blijven: ook de Beverly is niet zo een geslaagde naamkeuze. In de VS noemen ze die niet Beverly maar BV.
 
OK, daar zit wel wat in.
Nu ben ik daar niet zo goed meer in maar toen ik, zeg maar, ergens tussen 15 en 25 was dan kende ik van de meeste automotoren van alle merken de cilinderinhoud tot op de CC nauwkeurig.
Het is een gave
 
Gelikte marketeers slaan de bal wel vaker mis.
Er zijn van die notoire voorbeelden zoals de Chevrolet Nova, Nova wat in Spaanstalige landen of in Italië betekent dat het ding het niet doet.

Een recenter voorbeeld is het "nieuwe" merk Polestar. Elektrische Volvo's worden onder die merknaam verkocht. Je hebt dan als Volvo een ijzersterke reputatie en dan besluit je om wagens te verkopen onder een merknaam die niemand kent? Heel vreemde kronkels van die marketeers bij Volvo.

Maar om bij scooters te blijven: ook de Beverly is niet zo een geslaagde naamkeuze. In de VS noemen ze die niet Beverly maar BV.
Omdat de polestar autos absoluut niet de standaard hebben die volvo had (tegenwoordig erg veel invloed uit china..)
Als het zaakje dan negatief in het licht komt, wordt dat niet gelijk gekoppeld aan volvo...
Zo dom zijn die mannen nog net niet.
 
Omdat de polestar autos absoluut niet de standaard hebben die volvo had (tegenwoordig erg veel invloed uit china..)
Als het zaakje dan negatief in het licht komt, wordt dat niet gelijk gekoppeld aan volvo...
Zo dom zijn die mannen nog net niet.

Maar dan weten ze van te voren dus eigenlijk al dat ze rommel verkopen. 😁
 
kan iemand mij vertellen wat dit is ( groen omcirkeld)? ik wilde de mixschroef afstellen maar daar zit een connector op. Links boven zit wel een schoef verticaal( pijltje) maar die zit muur vast.
alle andere carburateurs die ik kan vinden op internet hebben dat niet en hebben de schroef horizontaal beneden.
de scooter loopt ook niet zo lekker bij lage snelheid en de bougie blijft zwart worden, er is ook een draadje doorgeknipt bij de cdi.
Dat is de TPS op de foto.
Dat draadje wat doorgeknipt is, is waarschijnlijk rood/paars.
Bij de 50cc versie is het zo dat de doorgeknipte rood/paars draadlus een hoger tpm geeft en een iets hogere snelheid.
Ik dacht niet dat dit ook werkte op de 150cc?
Knoop ze maar weer eens aan elkaar en kijk of er iets gebeurd.

De agility opvoeren heeft niet echt veel zin, hij zal nooit veel harder gaan lopen.
Zorg dat hij goed loopt en zet er dan bv. alleen nog een sportvario met goed afgestelde rollen in.
Meer geld er aan uitgeven is zinloos.

Succes gewenst.

Mvg. Jan

Edit:
OEM parts koop je o.a. bij: Onderdelen Kymco Agility City 16 inch 150cc - Kymco Agility 16 - Kymco - Technische tekening
 
Laatst bewerkt:
Geef anders de draad kleuren even op van de doorgeknipte draad dan kijk ik morgen avond even waar hij naartoe gaat.

Of kijk zelf even ik heb een pakketje PDF bestanden waar jij misschien iets aan hebt.
Download uit mijn googledrive, daarna de bestanden even uitpakken met Winrar.
Agility_City_Service_Set
 
Het opvoeren van vario voertuigen is voor mij nu in de catagorie....ehh hoe zat het ook al weer.

Maar als ik het goed onthouden heb uit mijn brommer/scooter tijd, dan zou je eerst er iets meer
pk's en koppel eruit halen, en dan pas je vario systeem aan gaan passen naar dat vermogen.

Als voorbeeld:
Nu heb je dus 8.2Kw/11Nm, dit heb je dus bij een bepaald toerental, daarop is dus je vario systeem afgesteld,
na het verbeteren van het vermogen kan je toerental waarbij dit vermogen vrijkomt verschoven zijn.
Dus als je weet welke kant op dit toerental is verschoven, dan weet je ook of je sterkere of slappere
trekveertjes nodig hebt om het aangrijppunt van je koppeling in te stellen.
Daarna testrijden om te zien of je de zwaarte van je rolletjes moet gaan aanpassen.

De conclusie is dan dat je niet echt aan topsnelheid gaat winnen, maar wel sneller naar de topsnelheid,
zie het maar als een racefiets, het grootste tandwiel voor blijft even groot, en het kleinste tandwiel
achter blijft even klein, dus qua topsnelheid veranderd niks, je zet er alleen maar een sterkere persoon
op waardoor je de topsnelheid eerder bereikt.
Want een grotere vario systeem past er niet in
 
Er is een snelle nokkenas voor dit blokje, ook een naraku Vario geeft wat meer topsnelheid.
Bij mij deed het gemiddeld 105-110 kmpu met wat uitschieters naar boven wind mee.

Maar een snelheidsmonster gaat het nooit worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan