Opwarm tijd banden

Ray B

MF veteraan
30 aug 2007
3.311
3
Amsterdam
Misschien een gekke vraag, maar na hoeveel km (op straat) zijn m'n banden eigenlijk warm genoeg om er sportief mee te kunnen rijden?

En hoeveel rondjes Emmen zijn hier voor nodig als je met koude banden begint?

Lijkt me handige voorkennis ;)

Setup: Pilot Power voor/achter 1.8bar
 
Misschien een gekke vraag, maar na hoeveel km (op straat) zijn m'n banden eigenlijk warm genoeg om er sportief mee te kunnen rijden?

En hoeveel rondjes Emmen zijn hier voor nodig als je met koude banden begint?

Lijkt me handige voorkennis ;)

Setup: Pilot Power voor/achter 1.8bar


Eerste ronde rustig, twee redelijk gas er op, derde is volle bak!
Gewoon rustig beginnen zeker als je de baan lay-out nog niet kent.
 
ik zou maar even een paar rondjes rustig aan doen.. en vooral als de temperaturen nu nog niet zo hoog zijn..
maarja je merkt het ook wel als ze beginnen te glijden, dan moet je nog even rustig doen!
 
Hulptroepen inschakelen:

131637.jpg
 
ik zou maar even een paar rondjes rustig aan doen.. en vooral als de temperaturen nu nog niet zo hoog zijn..

+1, heb het zondag aan de lijve ondervonden. Normaal is het een rondje of 2 inderdaad, maar die rondjes zijn ook wel fijn om er even in te komen
 
e.e.a. is idd afhankelijk van het weer, type asfalt, asfalt temperatuur, onverhard of alleen verhard, staat er veel of weinig wind (Bij veel wind (koelt asfalt van af).

Verder sluit me aan wat Peter zet, eerst een paar rondjes rijden en daarna gaan pushen. Glijden voel je vanzelf.

Bandenwarmers zijn geen garantie, heel wat SS'ers zijn in de eerste bocht op Zandvoort onderuit zijn gegaan.
 
Waar je pas echt mee moet oppassen, zijn nieuwe banden, met bijbehorende vetlaag. Dat is echt linke soep :Y
 
Thanks. Lijkt me duidelijk dat ik me niet moet doodstaren op cijfers maar het gewoon zelf moet aanvoelen hoe de band zich gedraagt :)
 
Misschien een gekke vraag, maar na hoeveel km (op straat) zijn m'n banden eigenlijk warm genoeg om er sportief mee te kunnen rijden?

En hoeveel rondjes Emmen zijn hier voor nodig als je met koude banden begint?

Lijkt me handige voorkennis ;)

Setup: Pilot Power voor/achter 1.8bar

Gelijk voor op 2.4 achter op 2.8 zetten,je druk is veels te laag.
Ik weet uit 1e hand dat die banden op volle spanning moeten staan,de rest is gelul :)
Die banden hebben nl een relatief slap karkas en werken niet op zulke lage spanningen :N .
Ga er maar eens flink mee remmen,heel je fiets zal zwabberen: been there,done that -O-
 
misschien is dat met die pilot powers zo, maar ik rijd zelf met 1,6 tot 1,8 (michelin en goldspeed's)
 
Ik rij met pp v+a op 2 bar, hoger dan is het een glijpartij op de weg. Nergens last van met remmen ed
 
Gelijk voor op 2.4 achter op 2.8 zetten,je druk is veels te laag.
Ik weet uit 1e hand dat die banden op volle spanning moeten staan,de rest is gelul :)
Die banden hebben nl een relatief slap karkas en werken niet op zulke lage spanningen :N .
Ga er maar eens flink mee remmen,heel je fiets zal zwabberen: been there,done that -O-

Ga eens weg uit dit subforum, en ga lekker bij racers spammen.

2.4/2.8 _O- _O- _O- _O- _O- _O- :W :W :W :W :W :W :W :W
 
Sorry hoor :$ ,had niet gelezen dat dit het veredelde cross motors forum was :) :W
 
Alsof je met een wegracer op het circuit wel met 2,4/2,8 wegkomt :z.

Das meer voor de straat wat jij opgeeft. Edit: Ai dat was dus ook de vraag |(.

Dat was nu net de reden waarom ik een repley gaf.
Ik heb een tijdje moeten rijden met 1 velgen set en koos daarom voor Michelin pilot power 2ct(droog/nat 1 van de beste opties)
Reed op aanraden van enkele MF-ers op 1.9 voor en 2.1 achter(bleek bandenspanning te zijn voor de pilot power one),dit was een drama :') ,aanremmen rechte stuk schudde heel mijn motor -O- ,geen vertrouwen in de bochten :N
Later telefonisch contact gehad met michelin,deze zei letterlijk : 2.4. voor 2.8 achter,ook op het circuit,de banden zijn hier op gemaakt(slap karkas).
Met deze ,hoge,bandenspanningen is mijn circuitfiets ,stabiel bij het aanremmen en volgt perfect de gekozen lijnen. :9
Vandaar :) ,hoe het met een supermotart zit kan ik niet zeggen daar ik er geen ervaring mee heb.

tot zover mijn inbreuk op uw topic :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan