originele dynamo en 9V accu...kan dat?

Powergixxer

Die hard MF'er
25 mei 2004
256
0
Oss
www.home.zonnet.nl
Wie kan mij duidelijkheid verschaffen?

Ik heb een (wedstrijd)racer waarbij de dynamo eruit is gehaald en hij start m.b.v. een 9V accu (is kleiner, gewichtsbesparing en alles enzo).
Nu wil ik echter de dynamo weer terug plaatsen omdat dat voor mij op het moment handiger is. Ik vroeg mij alleen af of de originele dynamo die erbij zit niet is afgestempt op een 12V accu en dus een 12V stroom leverd om de accu op te laden. Zo ja, kan dit kwaad voor mijn 9V accu???? Het zou wat vervelend zijn als hij daardoor kan ontploffen oid....

Het gaat trouwens om een kawa ZX-6R (1998)

:]

sjaak55

Die hard MF'er
2 mrt 2004
684
22
63
De dynamo zal wel kunnen want die levert alleen maar stroom.
De spanning op de accu wordt bepaalt door de gelijkrichter/regelaar
en die moet je vervangen.

sictc

MF veteraan
11 nov 2003
3.425
0
Is het niet gewoon een ytx9 accu?

Die is 12volt namelijk.
lijkt me een beetje onzinnig om voor een racer alles om te bouwen naar 9V.. (cdi/onsteking enz enz)...
dus ik zat ook al te denken aan X9 :+

Powergixxer

Die hard MF'er
25 mei 2004
256
0
Oss
www.home.zonnet.nl
Het is een ytx9-bs accu.
Degeen van wie de motor was zei dat het een 9V accu was en gezien de 9 leek dat me opzich niet onlogisch.

Maar goed, dat is dus gewoon een 12V ?????
In dat geval is mijn probleem geen probleem meer namelijk *D

Wuf

MF veteraan
26 apr 2004
8.556
114
49
Tilburg
ff offtopic. ik zie in dit topic alleen het icoontje van dhr ritzen. is er bij mij nu iets fout, of geeft de nieuwe server geen externe icoontjes meer door :?

SuperKris

MF veteraan
17 okt 2002
23.158
0
36
Huizen
Heeft die (lichtere) accu wel dezelfde maximale laad-stroom? Anders kun je hem nog steeds om zeep helpen.
ach, ik denk wel dat je hem met die stroom kan laden hoor. bovendein wordt er niet elke dag meer gereden dus zal wel even dure voor dat ding kapot moscht dat eventueel kunnen gebeuren..

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
36.810
1.497
www.snelmotoren.nl
Het is een ytx9-bs accu.
Degeen van wie de motor was zei dat het een 9V accu was en gezien de 9 leek dat me opzich niet onlogisch.

Je kunt sommige mensen ook alles wijs maken :+

zxrbiker

MF veteraan
22 feb 2003
4.924
1
Nieuw Vennep
Het is een ytx9-bs accu.

9 staat in deze voor de capaciteit : 9 Ampereuur. Spanning is idd gewoon 12 volt.
Laadstroom is geen punt. Als ie vol is, gaat de stroom vanzelf naar beneden. Da's het mooie van een loodaccu !

ZXR