Originele sticker laten (na) maken

JDsigns

proffesioneel amateur prutser
25 jan 2013
3.104
3.024
Gooisch kakreservaat
Zoals de titel al doet vermoeden ben ik opzoek naar iemand of een bedrijf die aan de hand van een voorbeeld een sticker na kan maken in de gelijke kleur.

Het betreft de volgende sticker:
GSX R 2.jpg


Zoals op de afbeelding te zien is zit er een vieze (bijgewerkte) plek in het midden van de sticker. Graag zou ik hiervoor een nieuwe willen echter is het grootste probleem dat deze origineel niet meer leverbaar is en het blauw metalic betreft.
Omdat de sticker aansluit op de tank mag hij qua kleur ook niet te veel afwijken.

Wie kent iemand die hier ervaring mee heeft?
 
Beter te duur dan niet te koop😂
Whahahahaha reken je ff mee, 35x35=1225,= ik ben dol op mijn fietsje maar heel veel meer is ie echt niet meer waard. 😉
In mijn oude job als grafisch ontwerper kwam dit soort werk regelmatig langs. Het namaken in een vectorbestand zou stap een zijn en enigzins bewerkelijk maar wel goed te doen. Vervolgens een plakfolie via snijplotter laten snijden en voila.

Ik denk dat de grootste uitdaging de juiste kleur vinden is, vooral omdat het ook nog een metallic kleur is. Je zou eens contact kunnen opnemen met suzuki nederland. Of langsgaan bij een groter beletter/plakfolie bedrijf met je motor of losse kap zodat je kunt vergelijken.
Ja zo'n bedrijf zoek ik inderdaad.
Ik had al contact gezocht met suzuki, die zijn als het goed is contact aan het opnemen hierover met Japan.... Ben benieuwd. 🤞
kan je er nog een paarhonderd Gixxers bijkopen ook
Hehe oppassen jij he... 😉
 
In mijn oude job als grafisch ontwerper kwam dit soort werk regelmatig langs. Het namaken in een vectorbestand zou stap een zijn en enigzins bewerkelijk maar wel goed te doen. Vervolgens een plakfolie via snijplotter laten snijden en voila.

Ik denk dat de grootste uitdaging de juiste kleur vinden is, vooral omdat het ook nog een metallic kleur is. Je zou eens contact kunnen opnemen met suzuki nederland. Of langsgaan bij een groter beletter/plakfolie bedrijf met je motor of losse kap zodat je kunt vergelijken.
Begrijp ik hier uit dat je tegenwoordig niks meer in deze richting doet....? 😇
 
Gewoon bijspuiten, ik doe niet anders.

Blanke base eroverheen, kleur na laten maken, spotrepair op de sticker en uitnevelen in de rest, en aflakken in 2 lagen blanke lak.

Enige verschil is dat er dan een blanke laklaag overheen zit. Is misschien niet origineel, maar wel veel beter.
 
Beetje retorisch, maar je hebt ook op CMSNL.NL gekeken?

Ben ook op zoek naar stickers die bij Suzuki niet meer leverbaar zijn. En werd net op dit topic gewezen. Mijn ervaring is dat cmsnl ook vaak put uit de voorraad van de originele fabrikant. Als Suzuki geen stickers meer kan leveren, dan cmsnl ook niet. Maar niet geschoten is altijd mis natuurlijk.
 
Ja klopt alleen de juiste tint blauw en metallic glans komt helaas niet veel voor, bedrijf in de buurt kan er wel aankomen maar dan moet ik een rol afnemen van 35meter x 35ex per meter..... 🤔

Denk dat het een moeilijke markt is. Ooit zag ik op MF motorsticker.eu voorbij komen als een bedrijf die dit goed kan. Maar zag gisteren dat zij gestopt zijn met dergelijke verzoeken.
 
Ben ook op zoek naar stickers die bij Suzuki niet meer leverbaar zijn. En werd net op dit topic gewezen. Mijn ervaring is dat cmsnl ook vaak put uit de voorraad van de originele fabrikant. Als Suzuki geen stickers meer kan leveren, dan cmsnl ook niet. Maar niet geschoten is altijd mis natuurlijk.
Als CMSNL geen original stock op voorraad heeft bestellen ze bij de dealer/importeur als die nog levert. Daarna houdt het voor hun ook op
 
Gewoon bijspuiten, ik doe niet anders.

Blanke base eroverheen, kleur na laten maken, spotrepair op de sticker en uitnevelen in de rest, en aflakken in 2 lagen blanke lak.

Enige verschil is dat er dan een blanke laklaag overheen zit. Is misschien niet origineel, maar wel veel beter.
Zou dat kunnen denk je, een sticker spotrepairen met verf?
In dat geval zou dit heel interesant zijn zeker omdat je dan naderhand blanke lak erover kan spuiten en je dan ook minder bang hoeft te zijn voor toekomstige schades.
 
Het zou niet alleen kunnen, ik heb het al tientallen keren gedaan.

Bij mij komen meestal de mensen die geen duizenden euro's aan spuitwerk uit willen geven en vaak low-budget een ander kleurtje of schadereparatie willen hebben.

Als je een glijder hebt gemaakt en er zitten net een paar krassen in de originele stickers is dat gewoon kut natuurlijk, want die dingen kosten goud.

Ik maak alles goed schoon en vetvrij, en schuur de boel op met een fijne gebruikte Scotchbrite pad, dus zowel de sticker als de rest eromheen. Die sticker moet een beetje opgeruwd worden. Dan een transparante plasticprimer en een laag blanke basecoat eroverheen, daarmee maak je een oppervlak waarin je de kras gewoon weg kunt plamuren. Plamuur hecht namelijk slecht direct op de plastic sticker.

Dan kun je de kleur van de sticker exact na laten maken, ook/juist metallic en dan spuit je het bij alsof het een normale spotrepair is, inclusief uitnevelen.

Daarna 2 lagen blanke lak eroverheen en je ziet er niets meer van, behalve natuurlijk dat de stickers nu onder de blank zitten wat misschien origineel alleen maar bij de tank het geval was.

Het enige wat ik niet kan fiksen zo zijn geprintte stickers met een tintverloop. Als dat uit grove pixels bestaat is dat niet makkelijk te kopieëren met spuiten. Een fijn verloop lukt ook best.

En kijk uit met geprintte stickers met ontvetten: met een doekje thinner veeg je de print er zó af en dan wordt je probleem iets groter dan een krasje...

20190227_165314-564x752.jpg


Deze heb ik ooit gedaan, heel veel beschadigde stickers bij moeten spuiten.

Maar deze Thunderace had een sticker op de kont met een fijn kleurverloop. Waren nauwelijks te krijgen die stickers en uiteindelijk heb ik het verloop van 100 naar 0% dekking gewoon met de hand ingespoten. Zag je niks van verder.

20190721_172340-564x423.jpg


Dus het kan prima.
 
Laatst bewerkt:
hmmm ik ken nog wel een goed doel waar je je hobby skills op mag oefenen mocht je interesse hebben... O-);)
Als je voor deze optie zou kiezen wil ik je er best mee helpen, dat heet, dan bestanden maken. Ik heb inmiddels geen toegang meer tot een snijplotter noch folie, dus dat zul je dan wel moeten uitbesteden. Ik zou daarom eerst zoeken naar een bedrijf die aan metallic folie kan komen, of accepteren dat je een sticker krijgt zonder metallic.

Maar bovenstaande optie van bijspuiten klinkt eigenlijk als een betere optie.
 
Het zou niet alleen kunnen, ik heb het al tientallen keren gedaan.

Bij mij komen meestal de mensen die geen duizenden euro's aan spuitwerk uit willen geven en vaak low-budget een ander kleurtje of schadereparatie willen hebben.

Als je een glijder hebt gemaakt en er zitten net een paar krassen in de originele stickers is dat gewoon kut natuurlijk, want die dingen kosten goud.

Ik maak alles goed schoon en vetvrij, en schuur de boel op met een fijne gebruikte Scotchbrite pad, dus zowel de sticker als de rest eromheen. Die sticker moet een beetje opgeruwd worden. Dan een transparante plasticprimer en een laag blanke basecoat eroverheen, daarmee maak je een oppervlak waarin je de kras gewoon weg kunt plamuren. Plamuur hecht namelijk slecht direct op de plastic sticker.

Dan kun je de kleur van de sticker exact na laten maken, ook/juist metallic en dan spuit je het bij alsof het een normale spotrepair is, inclusief uitnevelen.

Daarna 2 lagen blanke lak eroverheen en je ziet er niets meer van, behalve natuurlijk dat de stickers nu onder de blank zitten wat misschien origineel alleen maar bij de tank het geval was.

Het enige wat ik niet kan fiksen zo zijn geprintte stickers met een tintverloop. Als dat uit grove pixels bestaat is dat niet makkelijk te kopieëren met spuiten. Een fijn verloop lukt ook best.

En kijk uit met geprintte stickers met ontvetten: met een doekje thinner veeg je de print er zó af en dan wordt je probleem iets groter dan een krasje...

Bekijk bijlage 1458221

Deze heb ik ooit gedaan, heel veel beschadigde stickers bij moeten spuiten.

Maar deze Thunderace had een sticker op de kont met een fijn kleurverloop. Waren nauwelijks te krijgen die stickers en uiteindelijk heb ik het verloop van 100 naar 0% dekking gewoon met de hand ingespoten. Zag je niks van verder.

Bekijk bijlage 1458224

Dus het kan prima.
Oooh wouw, ik heb altijd gedacht dat spuiten op stickers zo'n beetje not done was..

Al je kijkt naar de bijgewerkte beschadiging op de kap in mijn beginpost, zou je hier dan ook iets mee kunnen? En zoja, kan ik een keer bij jouw langskomen om het te laten zien en de mogelijkheden te bespreken?
Zeker het onder de blanke lak spuiten heeft mijn (grote) voorkeur!

@gebruiker JDSigns: ben jij van JD Signs in Zevenbergen? Daar haal ik mijn stickers en sjablonen altijd....
Nee sorry, wist eerlijk gezegd ook niet van het bestaan af.... de afkorting komt voor uit een grijs (graffity) verleden en 2 van de 3 voorletters van mijn naam... ;)
 
Als je voor deze optie zou kiezen wil ik je er best mee helpen, dat heet, dan bestanden maken. Ik heb inmiddels geen toegang meer tot een snijplotter noch folie, dus dat zul je dan wel moeten uitbesteden. Ik zou daarom eerst zoeken naar een bedrijf die aan metallic folie kan komen, of accepteren dat je een sticker krijgt zonder metallic.

Maar bovenstaande optie van bijspuiten klinkt eigenlijk als een betere optie.
Tahnx voor de mogelijkheid, ik denk inderdaad dat het spuiten een mooiere oplossing is. mocht dit om wat voor reden niet lukken dan hou ik me aanbevolen voor het maken van een bestand.
 
Als je kijkt naar de bijgewerkte beschadiging op de kap in mijn beginpost, zou je hier dan ook iets mee kunnen? En zoja, kan ik een keer bij jouw langskomen om het te laten zien en de mogelijkheden te bespreken?
Zeker het onder de blanke lak spuiten heeft mijn (grote) voorkeur!

Dat kan zeker. Kom maar een keer langs met het spul. Neem dan wel beide kappen mee want het is wellicht vreemd als er maar 1 kap de stickers onder de blanke lak heeft.
 
Het zou niet alleen kunnen, ik heb het al tientallen keren gedaan.

Bij mij komen meestal de mensen die geen duizenden euro's aan spuitwerk uit willen geven en vaak low-budget een ander kleurtje of schadereparatie willen hebben.

Als je een glijder hebt gemaakt en er zitten net een paar krassen in de originele stickers is dat gewoon kut natuurlijk, want die dingen kosten goud.

Ik maak alles goed schoon en vetvrij, en schuur de boel op met een fijne gebruikte Scotchbrite pad, dus zowel de sticker als de rest eromheen. Die sticker moet een beetje opgeruwd worden. Dan een transparante plasticprimer en een laag blanke basecoat eroverheen, daarmee maak je een oppervlak waarin je de kras gewoon weg kunt plamuren. Plamuur hecht namelijk slecht direct op de plastic sticker.

Dan kun je de kleur van de sticker exact na laten maken, ook/juist metallic en dan spuit je het bij alsof het een normale spotrepair is, inclusief uitnevelen.

Daarna 2 lagen blanke lak eroverheen en je ziet er niets meer van, behalve natuurlijk dat de stickers nu onder de blank zitten wat misschien origineel alleen maar bij de tank het geval was.

Het enige wat ik niet kan fiksen zo zijn geprintte stickers met een tintverloop. Als dat uit grove pixels bestaat is dat niet makkelijk te kopieëren met spuiten. Een fijn verloop lukt ook best.

En kijk uit met geprintte stickers met ontvetten: met een doekje thinner veeg je de print er zó af en dan wordt je probleem iets groter dan een krasje...

Bekijk bijlage 1458221

Deze heb ik ooit gedaan, heel veel beschadigde stickers bij moeten spuiten.

Maar deze Thunderace had een sticker op de kont met een fijn kleurverloop. Waren nauwelijks te krijgen die stickers en uiteindelijk heb ik het verloop van 100 naar 0% dekking gewoon met de hand ingespoten. Zag je niks van verder.

Bekijk bijlage 1458224

Dus het kan prima.
Klinkt zeker interessant, ook voor die oude Oerblade kappen en tank van mij
 
Het zou niet alleen kunnen, ik heb het al tientallen keren gedaan.

Bij mij komen meestal de mensen die geen duizenden euro's aan spuitwerk uit willen geven en vaak low-budget een ander kleurtje of schadereparatie willen hebben.

Als je een glijder hebt gemaakt en er zitten net een paar krassen in de originele stickers is dat gewoon kut natuurlijk, want die dingen kosten goud.

Ik maak alles goed schoon en vetvrij, en schuur de boel op met een fijne gebruikte Scotchbrite pad, dus zowel de sticker als de rest eromheen. Die sticker moet een beetje opgeruwd worden. Dan een transparante plasticprimer en een laag blanke basecoat eroverheen, daarmee maak je een oppervlak waarin je de kras gewoon weg kunt plamuren. Plamuur hecht namelijk slecht direct op de plastic sticker.

Dan kun je de kleur van de sticker exact na laten maken, ook/juist metallic en dan spuit je het bij alsof het een normale spotrepair is, inclusief uitnevelen.

Daarna 2 lagen blanke lak eroverheen en je ziet er niets meer van, behalve natuurlijk dat de stickers nu onder de blank zitten wat misschien origineel alleen maar bij de tank het geval was.

Het enige wat ik niet kan fiksen zo zijn geprintte stickers met een tintverloop. Als dat uit grove pixels bestaat is dat niet makkelijk te kopieëren met spuiten. Een fijn verloop lukt ook best.

En kijk uit met geprintte stickers met ontvetten: met een doekje thinner veeg je de print er zó af en dan wordt je probleem iets groter dan een krasje...

Bekijk bijlage 1458221

Deze heb ik ooit gedaan, heel veel beschadigde stickers bij moeten spuiten.

Maar deze Thunderace had een sticker op de kont met een fijn kleurverloop. Waren nauwelijks te krijgen die stickers en uiteindelijk heb ik het verloop van 100 naar 0% dekking gewoon met de hand ingespoten. Zag je niks van verder.

Bekijk bijlage 1458224

Dus het kan prima.
Die lucky strike is ook mooie livery, ma ben zeer benieuwd na het resultaat als het door gaat.*D
 
Terug
Bovenaan Onderaan