Als toch niks uitmaakte dan zal die fanta er nu nog steeds in zitten?heb d'r nog nooit naar gekeken, en flikker er gewoon in wat ik als eerste tegenkom....voor mij is koelvloeistof koelvloeistof, maar nu zalik het halve forum wel over me heen krijgen omdat er voorgeschreven wordt dat er perse paarse in moet van 32 euro de liter, omdat er anders b.v. een kristalafzetting op de cilinderwanden kan op treden...
Heb al eens 3 liter fanta erin geflikkert omdat ik boven op de brennerpas een spuiter kreeg en toch beneden moest zien te komen
Als toch niks uitmaakte dan zal die fanta er nu nog steeds in zitten?
Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat dat goed blijft gaan met zo iets als een frisdrank in je koelsysteem. Voor even in een noodgeval wel maar langdurig niet. Vertrouw dan toch meer op een product dat voldoet aan de voorgeschreven specificaties.moet je aan de nieuwe eigenaar vragen, toen ik hem verkocht wel ja
Leuk, ben ook (onder andere) bezig met een gpx750r.
Die van mij zat in 6 dozen en 3 boodschappen tassen, ook wil ik van die rare 16/18” wielen af en zet er 17” onder.
Ik zou er eerst gewoon goedkope kvs in kieperen , als het ding eenmaal gelopen heeft warm word etc en geen lekkage’s meer heeft dan eventueel nogmaals flushen en er beter kvs in gooien.
Zelfde geld voor de olie.
Fanta is wel zo,n beetje de slechtste keuze die je had kunnen maken,zit oa citroenzuur in en dat spul wil jemoet je aan de nieuwe eigenaar vragen, toen ik hem verkocht wel ja
Long life is nauwelijks duurder en dan hoef je hem over twee jaar niet opnieuw te verversen, dat is ook wat waard.Het plan is ook om hem eerst door te spoelen met water (wordt als tip in het werkplaatshandboek gegeven). Daarna met koelvloeistof + reinigingsmiddel laten lopen, dan dat weer aftappen en de laatste koelvloeistof erin gooien. Goed ontluchten en rijden maar.
Mocht het zijn dat je nog informatie nodig hebt, of als ik iets moet kijken hoe het bij mij zit(die van mij zat wel in elkaar), laat het even weten, dan kijk ik even voor je. Die 16/18 inch wielen maakt dunlop nog sport demons voor. Meer dan prima bandjes die ik ook op mijn GS500 had zitten. Mijn plan is om daar mee te gaan rijden. Ik vind dat soort rare dingen altijd wel leuk van oude motoren.
Om het topic trouwens een einde te geven: De tip om in het handboek te kijken was de gouwe. Moet op basis zijn van Ethyleen Glycol en dan is het prima. Morgen dus even wat halen. Er schijnt 2 liter in te gaan en 5 liter koelvloeistof kost de kop niet. 2x koelvloeistof erin gooien zit ik dus niet zo mee.
Ik vraag me af hoe belangrijk dat dat is. Koelvloeistof bestaat voor meer dan 50% uit water. Zou het erg zijn als er een paar % extra water bij komt?Als je de boel gaat flushen doe dat dan met heet water.
Dan droogt het zaakje sneller en heb je minder kans dat achtergebleven water vermengd word met koelvloeistof.
Ik vraag me af hoe belangrijk dat dat is. Koelvloeistof bestaat voor meer dan 50% uit water. Zou het erg zijn als er een paar % extra water bij komt?
Een flush kan dacht ik ook gewoon met schoonmaakazijn aangelengd met water.
Een half uur rondkaggelen, af laten koelen en aftappen.