oude motor wegenbelasting/verzekering?

molkwerum

MF'er
26 jun 2011
120
0
molkwerum
hallo,

ik heb een vraagje over mijn oude suzuki sp370 (bouwjaar 1978 op de weg gekomen in 1982). er zit een kenteken op en de verzekering is geschorst. maar nu moet ik dus wegenbelasting betalen (120 euro per jaar) voor een motor waarmee je niet over de weg mag rijden??? ik ben nog maar 16 jaar dus mag er nog lang niet mee over de weg dus dan gaat ie in de verkoop of het kenteken eraf wat ik erg zonde zou vinden.

alvast bedankt,

gr. siebe
 
404 | RDW

Voertuig tijdelijk niet gebruiken; schorsen online

Als u uw voertuig voor langere tijd niet gebruikt, dan bent u nog wel verantwoordelijk voor de verplichtingen die horen bij het in bezit hebben van een voertuig (WA-verzekering, geldige APK (mits van toepassing) en motorrijtuigenbelasting). Kunt of wilt u dat niet, dan kunt u deze verplichtingen stopzetten. Dit heet schorsen. Als u de verplichtingen niet stopzet, bestaat de mogelijkheid dat u een of meerdere boetes krijgt.

Een schorsing duurt maximaal 1 jaar en gaat in op de dag dat u de schorsing aanmeldt. Na 1 jaar loopt de schorsing automatisch af. In dit artikel leest u hoe u uw voertuig online kunt schorsen en wat het kost.
 
Laatst bewerkt:
hallo,

ik heb een vraagje over mijn oude suzuki sp370 (bouwjaar 1978 op de weg gekomen in 1982). er zit een kenteken op en de verzekering is geschorst. maar nu moet ik dus wegenbelasting betalen (120 euro per jaar) voor een motor waarmee je niet over de weg mag rijden??? ik ben nog maar 16 jaar dus mag er nog lang niet mee over de weg dus dan gaat ie in de verkoop of het kenteken eraf wat ik erg zonde zou vinden.

alvast bedankt,

gr. siebe

Even een toevoeging: Als je wél belasting zou betalen voor de motorfiets maar hij is niet geregistreerd als zijnde verzekerd dan krijgt de kentekenhouder(je ouders/verzorgers) een dikke vette boete. :+
 
Laatst bewerkt:
oke dus als je je motor/kentenken/verzekering (is dus hetzelfde) schorst hoef je geen verzekering, apk en wegenbelasting te betalen? dat klinkt al een stuk logischer.
 
En het kost je geen 120 per jaar, maar 30.

Niet per definitie, het kost je een kwart van het normale tarief. Met een max van 120 euro.
Hangt van de provincie af wat je gaat betalen dus.

Dus als je normaal 9 euro per maand zou betalen dan betaal je nu 2,25 per maand of 27 per jaar. :Y

Overigens, in geval van TS zou ik op kenteken proberen te krijgen dat het bouwjaar 1978 is. Dan is de motor in 2018 al vrij van wegenbelasting in plaats van 2022. Scheelt toch weer!
 
.....maar nu moet ik dus wegenbelasting betalen (120 euro per jaar) ....

Ben ik de enige die het vreemd vindt dat de wegenbelasting voor onze motortjes dit jaar met dik €40,- per jaar omhoog gaat?? Vind het nogal een verhoging t.o.v. de €78,- die ik in 2013 mocht aftikken...
 
Ben ik de enige die het vreemd vindt dat de wegenbelasting voor onze motortjes dit jaar met dik €40,- per jaar omhoog gaat?? Vind het nogal een verhoging t.o.v. de €78,- die ik in 2013 mocht aftikken...

Het enigste wat je kunt is ;( ;(
Je kunt er niets aan doen, het geld moet ergens vandaan komen om Brussel te bedruipen.
 
Ben ik de enige die het vreemd vindt dat de wegenbelasting voor onze motortjes dit jaar met dik €40,- per jaar omhoog gaat?? Vind het nogal een verhoging t.o.v. de €78,- die ik in 2013 mocht aftikken...

Hmmm, weet ik niets van? B|
Ff in de gaten houden dan...
 
hallo,

ik heb een vraagje over mijn oude suzuki sp370 (bouwjaar 1978 op de weg gekomen in 1982). er zit een kenteken op en de verzekering is geschorst. maar nu moet ik dus wegenbelasting betalen (120 euro per jaar) voor een motor waarmee je niet over de weg mag rijden???

Ik hoop sowieso dat de motor nu al geschorst is en je dus ook geen wegenbelasting hoeft te betalen. Als dat niet zo is en alleen de verzekering is opgezegd dan gaat er binnenkort ook een boete in de bus vallen van dik 300 euro vanwege het niet verzekerd zijn van een niet-geschorst voertuig. Heel snel opzoeken dus of die motor wel geschorst is en als dat niet zo is, meteen rechtzetten!
 
Ben ik de enige die het vreemd vindt dat de wegenbelasting voor onze motortjes dit jaar met dik €40,- per jaar omhoog gaat?? Vind het nogal een verhoging t.o.v. de €78,- die ik in 2013 mocht aftikken...
Echt niet; in 2013 was het tarief voor Drente €116/jaar.
 
Ben ik de enige die het vreemd vindt dat de wegenbelasting voor onze motortjes dit jaar met dik €40,- per jaar omhoog gaat?? Vind het nogal een verhoging t.o.v. de €78,- die ik in 2013 mocht aftikken...

Sorry luitjes... ik zat te slapen :X :X :X :X ik dacht dat de wegenbelasting vele malen lager was, maar dat is helemaal niet zo... betaalde idd vorig jaar ook al een bedrag wat aardig in de buurt komt van die 120 euro... excuus voor de eventuele verwarring!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan