Oude posts in een andere kleur weergeven

Gilles

MF veteraan
21 okt 2002
32.427
130
Gotham City
Regelmatig wordt er goed gebruik gemaakt van de zoekfunctie, en komen oude topics weer boven drijven. Hartstikke mooi natuurlijk, want vaak staan die topics vol goede info.
Aan de andere kant komt het ook weer vaak voor dat mensen ongemerkt "een gesprek" aangaan met iemand die al jaren niet meer op het forum komt.

Vandaar een suggestie: geef posts die bijvoorbeeld ouder zijn dan 6 maanden (of 12, of wat dan ook) een andere kleur, bijvoorbeeld grijs. De informatie blijft bruikbaar, maar het is wel duidelijk dat het oude posts zijn.
 
Interessant idee. Krijg je hier niet het probleem mee dat mensen het gesprek niet meer aangaan omdat ze denken dat iemand niet meer op het forum komt :) M.a.w., hoe sterk/betrouwbaar is de relatie tussen de "ouderdom" van een posting en het al dan niet nog aanwezig zijn op het forum van iemand?
 
De tekst in het grijs dan?
er is ook de MF-Oma uiteraard...
Die ziet alleen de brave borst die het subject kickt, dus dan treedt "het probleem" nog niet op.

Interessant idee. Krijg je hier niet het probleem mee dat mensen het gesprek niet meer aangaan omdat ze denken dat iemand niet meer op het forum komt :) M.a.w., hoe sterk/betrouwbaar is de relatie tussen de "ouderdom" van een posting en het al dan niet nog aanwezig zijn op het forum van iemand?
Ja, het gaat er niet alleen maar of iemand nog actief aanwezig is of niet, maar ok dat een gesprek hervatten na bijvoorbeeld 12 maanden, doorgaans niet werkt. Dat is in ieder geval wat ik zie op dit forum, meestal met reacties als "o shit, dit topic is uit 2005 :(" tot gevolg.
 
Als mensen niet kijken naar de datum van een posting waarop ze reageren (dus de quote op gebruiken), waarom denk je dat ze dan wel naar de kleur ervan kijken?

ps. Ja, ik ben kleurenblind.
 
Als mensen niet kijken naar de datum van een posting waarop ze reageren (dus de quote op gebruiken), waarom denk je dat ze dan wel naar de kleur ervan kijken?

ps. Ja, ik ben kleurenblind.
Achtergrondkleur valt meer op dan de datum van een post :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan