Oudere ZX-6R welke bandenmaat

Franzzz

Die hard MF'er
30 jul 2003
663
2
Heerhugowaard
Het valt me op dat in de maat 120/65/17 niet heel veel keus in banden is, veelal oudere modellen.
De 2001 ZX-6R van mijn vriendin wordt geserviced en ik dacht even nieuwe banden uit te zoeken, ik stam nog een beetje uit het tijdperk van de Pilot Power en Pilot Power 2CT, maar ik begrijp dat er inmiddels véél veranderd is. Als ik interessante banden google, dan zit bovenstaande maat er niet tussen. Wat doen rijders hier met een oudere ZX-6R waar standaard 120/65/17 op zit? Afwijkende bandenmaat?
 
120/60 of 120/70 . je gaat het verschil niet voelen, tenzij je achternaam Van Der Mark is ;-)
 
idd, 120 70 17 opleggen, keuze genoeg en je gaat het niet voelen.

En wat is er mis met de goede ouwe originele pilot power? super insturen, zeer goed op droge en goed in de regen... Niet voor niets dat ze pakweg 10 jaar geleden deze band gebruikten op circuit als intermediair.... zegt genoeg. En voor de prijs van 63 euro verzending inbegrepen.... ;)
 
idd, 120 70 17 opleggen, keuze genoeg en je gaat het niet voelen.

En wat is er mis met de goede ouwe originele pilot power? super insturen, zeer goed op droge en goed in de regen... Niet voor niets dat ze pakweg 10 jaar geleden deze band gebruikten op circuit als intermediair.... zegt genoeg. En voor de prijs van 63 euro verzending inbegrepen.... ;)

Wat er mis is met de Pilot Power?

Geen grensgebied.... grip,grip,grip, bam grip weg en liggen!!

Plus dat er tegenwoordig banden zijn die veel meer grip op zowel droog als nat leveren en die ook prettiger sturen en langer meegaan.
 
ieder zijn mening....

Ik kan niets slecht zeggen over de eerste gen pilot power.... op circuit mee gereden, veel straatkilometers... en kameraden die er het BK mee reden als de baan tss de 2 lag.

Stuurt supersnel in vanwege de scherpe vorm, voor sommige misschien idd een "invallend" gevoel.
Slijtage voorband goed, achterband gaat vlugger erdoor idd...

En er zullen vandaag misschien betere opties zijn, maar blijft een zekerheid voor mij wegens het volle vertrouwen....
 
Bedankt voor de reacties allemaal, ik ga voor 120/70/17 en daarin is inderdaad genoeg te krijgen!
Nu nog kiezen uit Dunlop Sportsmart 2 max, Dunlop Roadsmart 2 of Michelin Pilot Road 4.
Suggesties?
De motor wordt alleen met mooi en droog weer gebruikt en ik sluit niet uit dat er een keer een circuitdag als beginner mee gereden zal worden.
 
Bedankt voor de reacties allemaal, ik ga voor 120/70/17 en daarin is inderdaad genoeg te krijgen!
Nu nog kiezen uit Dunlop Sportsmart 2 max, Dunlop Roadsmart 2 of Michelin Pilot Road 4.
Suggesties?
De motor wordt alleen met mooi en droog weer gebruikt en ik sluit niet uit dat er een keer een circuitdag als beginner mee gereden zal worden.
Een wat vreemde keuze die je maakt.
1. Dunlop Sportsmart 2 Max is een prima sportband die het ook goed op straat doet. Moet wel even warm gereden worden.
2. Dunlop Roadsmart 2 is verouderd. Zeker niet doen, ga dan voor de 3. En dat is een sport/toerband gemaakt voor op straat. Een paar rondjes op het circuit met redelijk tempo kan hij ook nog wel aan.
3. Michelin Pilot Road 4 is ook verouderd, nu is er de Road 5 (dus zonder Pilot). Vergelijkbaar met de Dunlop Roadsmarts, maar kwam slechter uit de vergelijkingstest m.b.t. stuureigenschappen en levensduur. Wel beter in de regen.

Beslis eerst of je sportbanden of sport/toerbanden wil. Kijk daarvoor eens in het grote motorbandentopic.

M.b.t. de maat-aanpassingen: als je naar een 120/70 gaat zou ik de vorkpoten wel iets meer laten doorsteken door de kroonplaten.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je uitvoerige reactie, ik zie aan het webadres dat ik in een ver verleden bij je geweest ben voor mijn banden, destijds pilot powers....dat is even geleden.
Ik realiseer dat de door mij geschetste banden zowel sport als tour/sport zijn. De banden moeten met name (snel)vertrouwen geven op straat. Van de pilot powers meen ik me te herinneren dat ze de bocht "invallen" zeg maar, de vooraankondiging was er niet echt, aldus mijn persoonlijke ervaring. Dit vond ik persoonlijk minder prettig en een band die dit beter communiceert heeft mijn voorkeur.Een wat vreemde keuze die je maakt.
1. Dunlop Sportsmart 2 Max is een prima sportband die het ook goed op straat doet. Moet wel even warm gereden worden.
2. Dunlop Roadsmart 2 is verouderd. Zeker niet doen, ga dan voor de 3. En dat is een sport/toerband gemaakt voor op straat. Een paar rondjes op het circuit met redelijk tempo kan hij ook nog wel aan.
3. Michelin Pilot Road 4 is ook verouderd, nu is er de Road 5 (dus zonder Pilot). Vergelijkbaar met de Dunlop Roadsmarts, maar kwam slechter uit de vergelijkingstest m.b.t. stuureigenschappen en levensduur. Wel beter in de regen.

Beslis eerst of je sportbanden of sport/toerbanden wil. Kijk daarvoor eens in het grote motorbandentopic.

M.b.t. de maat-aanpassingen: als je naar een 120/70 gaat zou ik de vorkpoten wel iets meer laten doorsteken door de kroonplaten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan