"Ouwe doos"!

Nog niet zo oud maar de tijd gaat snel. Motorprotest Malieveld Den Haag 23-09-2000 met @Adriano @©Stoffel @*ICE* @Sloopkogel en meer.
Ik kon het nog onthouden. Ik had toen nog niet zo lang mijn rode ploff. Die dag was het knetter heet. We reden vanaf Barendrecht naar 's Gravenhagen mey 40 km/u. Dat blok was zo heet dat de rubbers van mijn bougiekappen waren gesmolten. De rest ben ik ook vergeten. Behalve dat de halve familie daar op de motor was. Ik filmde toen alles wat los en vast zat.
 
Kawa driecilinder treffen in Didam (1983) en ja ik ben altijd al een buitenbeentje geweest. Ik was namelijk op de XS750. Ben pas later bekeerd tot de god der kleppenloze.
Ik was bij dit treffen getolereerd omdat mijn maat een Kawa 500 reed, die gifgroene is/was van hem maar staat nu bij mij omdat ik deze een tijdje terug heb overgenomen.

Zo ben ik ook eens getolereerd bij een Laverda-treffen omdat ze gidsen nodig hadden bij een toertocht. Maar ik had een “120 graden” Yamaha en dat maakte veel goed. :)
 
Laatst bewerkt:
Deze week een jongen uit de buurt verteld dat het niet verantwoord is om gehuld in een trainingbroekie en sneakertjes aan de voeten op de motor te stappen. Kom ik deze foto uit midden jaren ‘80 tegen.
 

Bijlagen

  • 82305971-4550-432E-B32B-82B7F9465009.jpeg
    82305971-4550-432E-B32B-82B7F9465009.jpeg
    279,8 KB · Weergaven: 78
Deze week een jongen uit de buurt verteld dat het niet verantwoord is om gehuld in een trainingbroekie en sneakertjes aan de voeten op de motor te stappen. Kom ik deze foto uit midden jaren ‘80 tegen.
Vroeger altijd op de Suzuki GT750 in zwembroek, hemdje en badslippers naar de zwemplas.
 
En al helemaal met die Laser competition 6-1 eronder. Dat zal een heel mooi geluid gemaakt hebben. *O*
Zeker! Bij 6.000 rpm dacht je aan het geluid te horen dat ie al op 9.000 zat. En dan echt door laten lopen tot voorbij de 9.000 heerlijk. In de Lazer zat ook iets wat tegenwoordig een DB-Killer heet, haalde je dat ding er uit dan was er een compleet holle pijp over. Voor de grap wel eens een rondje mee gereden, mijn vrienden piesten zowat in hun broek van het lachen. Schat dat dan de 120 DB wel gehaald werd.

En tegenwoordig zelf wel schelden op gasten die hun (auto)motor in de toerenbegrenzer draaien of Piaggio driewielertjes met open Akra potten erop.
 
Ja ik weet het. Toen ik eind jaren 80 bij Jama-laser ging werken hadden we nog wat van die uitlaten in het magazijn liggen.
Maar toen werden ze al niet meer gemaakt, de Marshall Deeptones nog wel. Ik heb de jaren daarvoor wel een z650 gehad waar er 1 onder zat.
Die waren flink luid!
 
Zeker! Bij 6.000 rpm dacht je aan het geluid te horen dat ie al op 9.000 zat. En dan echt door laten lopen tot voorbij de 9.000 heerlijk. In de Lazer zat ook iets wat tegenwoordig een DB-Killer heet, haalde je dat ding er uit dan was er een compleet holle pijp over. Voor de grap wel eens een rondje mee gereden, mijn vrienden piesten zowat in hun broek van het lachen. Schat dat dan de 120 DB wel gehaald werd.

En tegenwoordig zelf wel schelden op gasten die hun (auto)motor in de toerenbegrenzer draaien of Piaggio driewielertjes met open Akra potten erop.
Mijn GT750 rij ik nog altijd met een 3in1 jankpijp.
 
Terug
Bovenaan Onderaan