Ouwehoeren (uh…communiceren) over zijspannen par

Willen wij een eigen zijspan subforum

  • JA !!!

    Stemmen: 38 88,4%
  • Nee (wie hierop klikt is gek)

    Stemmen: 5 11,6%

  • Totaal aantal stemmers
    43
bedankt mensen,

Ben ook best wel apetrots enzo, heb (zoals vele Guzzisten) het meeste werk zelf gedaan alleen de afstelling en aanbouw van het span dorst ik niet aan, daar is mijn vrouw net een beetje te belangrijk voor.

als ik trouwens behulpzaam kan zijn bij Guzzi vragen dan hoor ik het wel mijn 14 jaar rijervaring is 100% Guzzi.

cheers
Steven
 
Mooi span maarre........ Mag dat wiel zo onbeschermd?

uhhhh, niet goed gelezen .....

dan maar een leuk plaatje posten:


seitenwagen.jpg
 
Laatst bewerkt:
Aangezien dit het OH topic is post ik mijn vragen hier

Ik heb al aardig door de topics heengebladerd maar geen verhuur verhalen. "gegoogled" en daar geen actieve verhuurders meer. dussss....

Wie weet een verhuurder?
En hoe moeilijk is het om zijspan te rijden?

Graag wil ik in het najaar of volgend voorjaar met 2 jonge kinderen en vrouw eens een weekendje 'spannen' met weinig of geen bagage.

Hatsikidee 8-)
 
Hatsikidee,

Denk niet dat er nog spannen verhuurd worden, maar zelfs als dat zo is is er geen verhuurder die je een combinatie meegeeft als je geen zijspan certificaat kunt overhandigen.

En als ik heel eerlijk ben?
Ik zou zeker niet met vrouw en kinderen willen rijden zonder minimaal enige honderden kilometers ervaring; op het moment dat je solo-fiets reflex ingrijpt in een onvoorziene situatie heb je grote kans op problemen, een span is nu eenmaal niet te vergelijken.
Benader 1 van de zijspan-scholen (zijn er geloof ik nog twee in bedrijf, waaronder die van Rob Teffer) doe de cursus en denk dan nog eens na over een poging tot huren.
Of lobby in je kennissen kring en ga gewoon eens met een vriend een middagje met een span stoeien op een parkeer terrein.

Zijspan rijden is schitterend, maar net als gewoon motor-rijden zul je het wel moeten leren.......

success en veel plezier

Steven
 
Aangezien dit het OH topic is post ik mijn vragen hier

Ik heb al aardig door de topics heengebladerd maar geen verhuur verhalen. "gegoogled" en daar geen actieve verhuurders meer. dussss....

Wie weet een verhuurder?
En hoe moeilijk is het om zijspan te rijden?

Graag wil ik in het najaar of volgend voorjaar met 2 jonge kinderen en vrouw eens een weekendje 'spannen' met weinig of geen bagage.

Hatsikidee 8-)

naar mijnidee is het godsonmogelijk om een zijspan te huren.
het is namelijk een kunstje dat je pas na vele kilometers in de hand begint te krijgen.
veel solorijders denken dat het net zo iets als rijden met een aanhanger is maar de verhalen zijn legio van de mensen die op een volkomen lege parkeerplaats de enige lantarenpaal wisten te raken.
het komt er op neer dat door solorijden je reflexen een reactie geven die bijna contra is van wat je op een span moet doen.
je haalt het op een solofiets bijvoorbeeld niet in je hoofd om aan je stuur te draaien, op een zijspan is dat de enige manier om een bocht te maken.

je zal ook niemand vinden die zijn zijspan aan je uitleent of het moet een héél goede vriend zijn die je op een parkeerterrein onder toezicht laat oefenen.
even een weekendje met je gezin weg om het te proberen is bijna een poging tot zelfmoord en zeker het einde van je huwelijk en zijspan aspiraties '(
 
Geklikt, duidelijke site. Maar mijn ideeen zijn vertrapt door de realiteit ;( Het was een leuk idee maar een goed advies van jullie was beter. Dank je :}

:] lekker in m'n uppie verder

Hatsikidee 8-)
Of ga eens kijken op de weekenden van Het Derde Wiel (HDW) of van de Nedelandse Vereniging van Zijspanrijders (NVZ) om het zijspanvirus verder te ontwikkelen.
 
Geklikt, duidelijke site. Maar mijn ideeen zijn vertrapt door de realiteit ;( Het was een leuk idee maar een goed advies van jullie was beter. Dank je :}


:] lekker in m'n uppie verder

Hatsikidee 8-)


ik hoop dat we je niet helemaal ontmoedigd hebben?
kijk anders eens of je een MZ-tje of als je van sleutelen houdt een ural kan vinden.
zijspanrijden is verschrikkeschrikkelijk leuk maar je moet er niet al te onbezonnen aan beginnen.
als je eerst een half jaartje met een oud beestje oefend wil je vanzelf iets beters en nooit meer zonder. l :+ l
 
kijk anders eens of, als je van sleutelen houdt een ural kan vinden.

He... effe dimmen ja... je ken ook te ver gaan. :( :( .


ik heb de mijnae al jaren en daar word heel weinig aan gesleuteld hoor..

op een gebroken zuiger veer, een lekke band, en een vastzittende gaskabel na..


Kom nou.. een beetje de machtigste oosteuropese boxer voor gek zetten.. B|
 
he, maak je niet druk man; dat soort dingen horen er nu eenmaal bij voor sommige merken: eerste wat mensen aan mij vragen als ik zeg dat ik Guzzi rij: oohh dan sleutel je zeker wel graag?

Om effe te laten zien hoeveel sleutelwerk er aan een Guzzi zit: de mijne heeft bijna 2 ton op de teller, is nog nooit gereviseerd (alleen nieuwe kleppen, geschikt voor loodvrij) en krijgt alleen het hoogst-noodzakelijke onderhoud omdat ik gewoon ontiegelijk lui ben.
Toch heeft die ouwe boutenbak (1985) me nog nooit laten staan, denk dat jou Ural ook best betrouwbaar is, zal mischien alleen wat meer preventief onderhoud nodig hebben.....
 
het spijt me Q ik had er nooit bij stil gestaan dat er ook goede en betrouwbare russen zouden zijn :}

met mijn guzzi heb ik daarintegen wel altijd wat te doen, dat heeft ook te maken met de staat waarin de vorige eigenaars hem gebracht hebben.
ik denk dat het komt omdat guzzi rijders altijd van die zelfbouwers zijn en ik gewoon wat pech heb met de handigheid van mijn voorgangers.
maarja met liefde zal alles weer goedkomen. :?
 
Guzzi rijders zelfbouwers??

Dat valt toch wel mee?

's effe kijken? mijn Guzz is toch nog zo goed als standaard........
alleen andere carburareurs....
rvs remleidingen....
geen intergraal remsysteem....
geflowde koppen (oke, dat heb ik dus niet zelf gedaan)....
ander uitlaat systeem
rem/schakel zooi van andere Guzzi
voorvork van Le Mans 1000
ander kuipje (T5 ipv die enorme standaard voordeur van de SP II)
clip-ons......
snelgas.....
nieuwe knoppendozen aan het stuur (heel wat betrouwbaarder als de originele 1985 elektriek)
K&N filters (en dus aangepaste carter-ontluchting)
zijspan..... (okeoke, heb ik door EZS aan laten bouwen, en ook het spuitwerk heb ik deze keer laten doen, een zwangere vrouw en de dampen van goede lak??? dachut niet!!)

maar verder is dat fietsie helemaal standaard hoor, ben daar nie aangeweest, ech waar nie.......

ps;
heb nog een leuke nokkenas op zolder liggen........ wat zou het effect van een race-cam zijn in een zijspanfiets??........

ps2:
nehhh, eerst die torsie-stang.......
 
Terug
Bovenaan Onderaan