Project ParaStoye-K

Benno123

MF veteraan
1 okt 2011
3.250
2.315
Langeweg (N-br)
Zoals beloofd zou ik een apart topic gaan aanleggen over het project. Ik heb het maar ParaStoye-K of KA gedoopt. omdat het een combi gaat worden van een mix van Russische en andere Oostblok onderdelen. De aanleiding was het verkrijgen van een Stoye2 zijspan die al jaren ongebruikt ergens in de tuin lag te liggen.

Mijn geestesoog ziet een zijklepper voor zich, wel met achteruit want ik ben lui en op 12 volt met electronische ontsteking (voor het gemak), het frame en spanframe zwart glanzend. De tank, spatborden en bak kastanjerood of wijnrood en dan met een paar accenten als de uitlaten, de alu koppen en bies op de bak. Hmmm... Project ParaStoyka is geboren. Ja, het wordt een gebakje naar eigen smaak. Of uiteindelijk ook daadwerkelijke de Stoye bak er aan komt te hangen is nog maar de vraag want die is behoorlijk krokant om het het zo maar te noemen.

De bak in kwestie is een aangepaste Stoye 2 TM (Toermodel) zijspanbak zoals vroeger ook aan de Mz, AWO, Simson etc. werd geknoopt. Een kleine lichte, zijspanbak van aluminium met een kenmerkende scherpe neus met alu profielen erop. Erg grappig maar deze was wel heel onderkomen. Ik heb hem toch maar opgeladen en meegenomen. Beter mee verlegen dan om verlegen zei mijn moeder vroeger altijd al.

Het frame is nog wel te gebruiken, degelijk ijzer, 3-punts bevestiging maar verder ziet die er prima uit. Moet wel wat aan aangepast worden, de oorspronkelijke bevestiging van het achterpunt is aangepast, maar dat is wat simpel metaalwerk, te doen dus. De bak, dat is een ander verhaal. Aluminium van oorsprong en dat is over het algemeen behoorlijk degelijk, deze lijkt wel van poeder gemaakt. Ik heb vroeger in de landrovers ook wel eens aluminiumrot gezien maar dit is belachelijk. Gaten vallen erin en wat er nog wel aanzit is heel erg dun. Oef, of daar nog wat van te maken valt is te bezien. Alu bewerken kan ik niet zelf, zeker geen hele bak kloppen. Een nieuwe bak is te leveren maar daar heb je anderhalve Russische motor voor. Ach, hij heeft niets gekost en is eigenlijk opgegeven dus misschien inpakken in glasvezel en de vorm zo goed mogelijk handhaven. Dat is misschien wel een optie. Maar dan zal er ook iemand bij moeten komen die weet wat hij doet want voor mij is dit wel een uitdaging.

Ach, een paar plaatjes om het verhaal te verlevendigen. Het ophalen.

y4mlL5_b1Cp3ufYblSAWNUPHz4vPx71wPpDF7qqTS-RSQtYsBJrW9h0Odd5e6jut9DjinU3elDcZCreqvBHsqFOR82XZh1ROxvn9p1UTN20Jj2UKiqF4EDrtg_vJxB967oqtY2tFhroaX5tdzEL9GDgJGMwDA2LCgHms5cnSBP7_hUc-v1L-9O_UYz2dLGdzY--


y4moeadCwXBLUMhqIrBLXhPoRBVNLuLhCCo2yf1xFfLeBkAAeTbTNDmrtdF1FlD-JicMQ4EdDPKrFznZc8R7ph8ylT8p_tFjVknS3eo0ZBQCpK-JyLGnPlROmaOH3G2kXoK4QDk1DolU7OD4_lK-fvR5pGaydFdIOxr-bhsA49UvXmj4FEbNmsYcP82dL0kjwZr


Goed te zien dat ze redelijk krokant is. het alu is echt verpoederd en rot. Omdat de bodem en zijkanten metalen verstevigingen kennen vermoed ik galvanische corrosie in zeer gevord stadium. er is al aan geplamuurd in het verleden en links en rechts zitten een hoop puntjes. Maar de vorm is zo mooi

y4miM1idWRb7NWpoBT9Yt_Xy-bly0zvl5-6ZEQNSPSHSAP6iiGUR-x-mt4GjjmBeRKLtGtaZBP5fRxk35xMjwI1KzvfvRyGEmwTL8RKM4yjaOiiZZHY0mymLvzps6oYO7c_nC_wo_sZrZtUkcsi6tESsCIgCdPTFV0w14nX5a2BZhrfToyEzbiCYnnYiS5Qv_Mv
 
Laatst bewerkt:
Vandaag had ik wat extra tijd over en het was mooi weer dus werd het tijd om de combi maar eens wat te gaan ontleden. kijken of e.e.a. uit elkaar wil en of het nog een beetje bruikbaar materiaal is.

Oh en voor de kritische kijkers op de vorige plaatjes. JA er zitten teveel wielen en spatborden bij maar dat is lekker gemakkelijk voor me. kan ik kijken wat het mooiste is en beste past. de vorige eigenaar heeft hem aan een Harley gehad en daarvoor aangepast en ook een 2CV wiel gemonteerd met naaf. Gelukkig is niets definitief vernaggeld aan het frame, wat toegevoegd is kan er tussenuit geslepen worden. Zelfs de oude as kan nog gebruikt worden eventueel.

Als eerste poging zijn we maar begonnen om de bak van het frame te scheiden. Hij zit aan de voorkant in een soort schommelende as op rubbers en aan de achterkang ligt er onder de bak een trekveer. verder zit de bak achter nergens aan vast. Eigenlijk best gek om te zien maar het lijkt te werken.

y4mkfarLSF8HdeuhjpLKeciveU2a30LiUMo0zWcpZkLE5SQxHahbY9XRYe8Oy4b66UEp3EIciSVaBMKY40C_bSr5ij3q9-7I3lGWkcTFCXR84owpT5IGCoy3cJ8MFYcs-kW-YjFxc4-vOjXjs9AonTU7dNy7rOkBhlYQmKngMBgiK5IRXf9XiQkhcDqLMMhRLbk


Een groot deel van de bouten is toegangkelijk en we hebben er maar een handjevol hoeven afslijpen. vooral onbelangrijke boutjes waar beugeltjes enzo mee vast zitten.

y4mQV5493aTnnLOmRZ0ymoSJS52lWdXXd-0TH2K_SzoNw10O0zH7-nqdHUuKdw5DgP3AxiCUv-4HDG0tkVlidALPhTGLkdIcLmP6UbgqGY330Sv7ZjJz67bv_8pSWC82I8Mqex2mvF_tYlrKHElrmS7Ky7oHr0lQ4U5-TspMaHkY9OVoI0UBJkT_5oxT9SSU5wZ


Toen de bak los leek te zijn hebben we het geheel op de kant gelegd om eens te kijken hoe e.e.a. nu in het frame ligt.

y4mev09zqI4Tw6oFLRCpmTPzYk7onUsJ0xEC63_5OnipxpVRFUlz4BBE05AzH17zviRUt__if4BuTqtxYMu5nFRi4p0xZvuXWphK7p9Fn1EBveHiWyrrsz3mIRrF1kWEPUJSPnxQto3IhR-5zrhn-IPqyoP39M96FBoy8quXj6sz4zW9keI8MPH0nPJLucWKyFH


De tapse as is de draagarm van het spanwiel. Ik dacht eerst een torsieas maar nee hoor. Is gewoon een as die gedempt wordt door twee rubbers aan het uiteinde en 1 grote rubber ring aan de spankant, die ingekapseld zit in twee metalen schijfdelen. Onderaan in de foto te zien.

y4mSfXTdd6J-q-ZYUGVOqbj7_Jdolgme8QICpZleC1asuws2su9ZFfjL9X4qE8v0KD3PqluapnFXLmxLjxgn4LZExOS5GC54QY-toSQjY4QsU9quyAFxMALqdxKqg2q8YVbRWrWmhkMzXmZGFUbw5gijnZ5Sl_5jfvKU37fChKwdf5QxCP-jW_PURLUI8FtRYBt


Aan de voorkant is de beugel te zien waarin de voorkant van de bak hangt en schommelt. Tevens is het mooie hoeklijntje te zien waar de vorige eigenaar het achterste punt mee verlegd heeft.

originele asopname zijspanwiel

y4mmMVFGdioGDncQv0AgzEKSsb9iy0zt2Jbonf7l42XyNmYkxkRJCW2lxmJYHBW0f1JFCnruWSZm2IJazRA38zoYFp3lRTd296Qff0sxVBXTahwnsm8ooFCvYDi9LcFP3Q2dU7tD97bXASpzawMS0mWzGVw994UMvalsXYX5isKBAsOU3-cGWVdcDbNhTpaqXBb


Straks meer over de bak .. Dit is het frame wat overblijft (en dat wordt nog lichter straks), roestig maar hard en te gebruiken denk ik zo.

y4mn54S04EoU70KcKl7Wr6rjOpQqD8zOnet8CtFmvzko_P31bRfDieh1rLwXs32a3DB9O7dzHY1_wHb914Wq4OiqJTXyG7pxua4cNQaXv1H9k7Crpn7bOtcVqgmfis1tHwtrvuq9iq4v5IUwxeMu-1TkG8LA3b0QFkT_II-vbirs8Q64G3fKH-Y6w4qVxtGRw1B
 
De bak want daar was het allemaal om begonnen. Toen we de bak uit het frame hadden viel op dat hij weliswaar licht is en aan de bovenkant krokant maar aan de onderkant voelt hij eigenlijk nog helemaal niet zo slecht aan. het is een ijzeren bodem met een mooie plasgeul erin en afwatering op het laagste punt.

y4mRiAAWhKVCxQn5hP4d6KoJwwL-VbCqvLR0NYKnX6gzmUDuIJt-qv_leYM7UwLWghJPFdBlAj0XsVNsiEfIaK-0DJ9aBVAkqqg5vB3GXeaNe2_YBKW-fpSiQ3KGDAURA8QZirFsAqmY33oTXx5O0-m9C94s9ET1ed6nnQODKP6kDn9FqDYMdwdYAxsvKN4U_Qs


Het ijzer voelt nog best goed aan eigenlijk, het is het alu wat het probleem is. Met de bak eraf kan begonnen worden met het strippen daarvan. veel is het niet, luikje en slotje eraf. Veerbevestiging onderkant en beugeltjes eraf. Verder zit er een stoeltje in geknutseld wat weliswaar niet origineel is maar wel leuk. Die zit met 2,5 m6-je vast blijkt. Hopelijk is er niet al teveel mee rondgereden in het verleden want heel veilig ziet het er niet uit.

Met alles eraf en eruit hebben we voorzichtig de verf, het verpoederd alu en de polyesterzooi verwijderd wat los zat. Daaronder zit nog wel wat maar er is toch wel series aluwerk nodig om dit weer goed te krijgen. Ik denk dat er niet veel eer aan te behalen zal zijn om dit op te knappen. Of grootschalig vervangen of in de polyester zetten. Jammer hoor want in het alu zitten een aantal heel mooie details verborgen. Schoonborstelen levert al wel weer wat op.

y4mGne6rmdC19nbDhzNw1oZbMBkyAagw0_K8jMUomZLFgMAApqkA3YU78ruui9lQgD5Aoe4ryIGmCc9Dq7zHOof5-BAZE4QH1p_yKl4yQEwTRgQHtNBK6rm_IZd1q4MRCBacz3qIj2ALQ3ygit0ljgeFMRe-p3OnxsV02N_Y_KiNGhnNcXkG1bA6tbI4qiEufVt


y4m3o44aN4MoYWrCgKGRtLiDbW0fFRj_dH7rARwtwzpWcmA8wSZkHPDiiuTEC4odKjilOqORsVdqJBdhzOk-7x9DJuVabBWp4H_iajBOJJaRK55jBZzFxcY-l414Jb2r_wZnNIUtAx4mBowAY1lhPZ2NViL4GYVTVJzd7TLHm-0c-mXu__aOmY6G5BZ1IVmjlkd



y4mzodIXsBElElgywI6p3p56iq1AGEJ1g3DDP5GjzSvRlVpkbqzI6iXJ53z7wVfJf97svCR0rGMAbdLlGE4zFfTkHfBBTuxBQUC-Yrh093fF3hSSSlkvxGnsy9AGvQVdcR8eM-FDBbQPKu5UEx_R5lYkI4yM3WeoldFuBtb-MMf5rvIZlws_u1xXr8seZyzbJYK


y4mC4nwGnZ1NKdjs8FzYCpdsUXJLB_ZQjqiZJJR7UOjNNWjWv2C-EqCXmxYzVgXY80iy7ci_t2BZhXUuwOi75MjkgyHQMkMH1dNjjrGaQIZE7GwWVtWite9ZAmo1Fo2SChydXGgiCOsx7SvU2od4s6fV9E2zFv-xZp5taguL44iTfj8NcNcBo30Qg-X3Y8mIkUb


y4mQW0TcW8Pg1IBkSb4U8GVIcVo4OMLdUNu2CmazGVztvKRQZ1GEYKVL8621VyyDOmH1QmyTKEImV0-9cXhf0JctkJPFWI5cajNRZ_98JgOYIq2vucm1gQpOBJLcko-7sEzb_39guwqQ8O2Z4_0aO5w7U-XRKx6TfWqDB6GkFjEyQEswJveToouu7K_NUiP48ah


Als we meer hadden zou het mooi zijn om een mal te trekken van de bak en hem dan na te maken maar ik vrees dat er niet genoeg over is daarvoor. Wat steuntjes erin maken en overtrekken met glasvlies en hars is denk ik nog de enige oplossing om er iets van te maken maar als iemand van jullie daar andere ideeën bij heeft hoor ik het graag. Ik ga natuurlijk nog wat rondshoppen bij bedrijven die hier meer mee doen maar de paar boten-werkshops die ik gebeld had hebben er weinig zin in.

Uiteindelijk gaat het goed komen. Binnenkort de eerste sectie over de trekkert..
 
Hoi Benno, Leuk project! Ik heb in het verleden het nodige met glasvezelversterkte kunststoffen gedaan. Lastig te zien op een foto, maar zo vanaf de foto ziet het er niet zo gek hopeloos uit. Als je wilt kan ik binnenkort best eens (of een paar keer) naar Langeweg rijden om te kijken of ik mogelijkheden zie.
 
Mooie bakken, jammer dat hij niet helemaal origineel te redden is.

Is de zijklepper ook al in beeld?
 
als er echt mooie details in het aluminium zitten die je kunt behouden dan moet je polyester aan de de binnenkant lamineren, dan breng je wel genoeg sterkte in het overgebleven materiaal en kun je de gaten dichtzetten, maar breng je geen extra laag aan op de buitenkant die details verdoezeld. ook de afwerking is dan minder belangrijk, want zonder losmal e.d. een polyester buitenkant strak krijgen is een redelijk irritant geduldwerkje (been there done that etc etc.)

tips en hulp kun je ook van mij krijgen hoewel mijn "expertise" polyester op polyester is, mijn basisbak is niet van metaal
 
Ik denk dat je bij een polyboer die ook hobbie heeft in het oude spul beter af ben.
In mijn regio zit er wel wat die mij ook hebben geholpen.
Slimste is denk ik langs gaan met de bak op de vrijdagmiddag, beter als bellen.
Voor hun is het een fluitje van een cent om de binnenkant vol te spuiten.
Zelf voorbereiden & geen garantie doet dan ook vaak wonderen.
 
als er echt mooie details in het aluminium zitten die je kunt behouden dan moet je polyester aan de de binnenkant lamineren, dan breng je wel genoeg sterkte in het overgebleven materiaal en kun je de gaten dichtzetten, maar breng je geen extra laag aan op de buitenkant die details verdoezeld. ook de afwerking is dan minder belangrijk, want zonder losmal e.d. een polyester buitenkant strak krijgen is een redelijk irritant geduldwerkje (been there done that etc etc.)
Dat lijkt mij inderdaad de beste tactiek hier. :t
Een stevige laag glasmat/hars aan de binnekant(persoonlijk zou ik denk ik eerder een epoxyhars nemen dan polyesther ivm krimp bij het uitharden en wat kwaliteiten rond flexibiliteit, maar dat is persoonlijk) en weefsel ipv glasmat (neemt minder hars op voor gelijke sterkte, geeft gelijk een "gladder" resultaat en een dikke harslaag geeft kans op basten en scheuren oiv uitzettingsverschillen etc die je zeker kunt verwachten in aluminium. het is wel de bedoeling dat het spul blijft zitten natuurlijk).
De buitenkant kun je dan weer netjes maken door opvullen met met hars met een vulmidddel(glassnipper, katoenvlokken of microballoons worden hier veel gebruikt) of polyesther(glasvezel)plamuur(dat is dus eigenlijk de commerciele neef van "hars met een vulmiddel") en schuren en daarna op de traditionele manier afwerken met lak,
 
Vandaag heb ik de trekker ook maar opgehaald. Hoofdonderdelen van het project zijn nu in huis en nu kan het project echt van start. Omdat de middenbok niet werkt heb ik er maar een bak bijgenomen als steuntje (en voor als de Stoye af blijkt te lopen in een drama). Binnenkort maar eens wat tijd nemen om het geheel te demonteren. Ik denk dat ik hiermee ene solide basis heb om een leuk nieuw ding op te gaan bouwen.

y4mazBl5qJN1QnZbqx_phNTyDBpX0I1OsWSZlxNfq4OXdx-OibRkrWdRY_KUE1akhixIIzmjLvn1PST3NCx6nASdqrfPxnzNYkDtD5hFF6loHvyEoQRHaBq-NpszM9BdjqFDlneC1XpPj7l_y7J_CjvKdmw-mpHmpy8anMV_gXH9At6j-U5Zz0v2SgGnpiZQgtR


y4m-Hgiiw8d0cfb09Ao5vO80hdlrLJ1COdKyEOUKNtvAqzP6QOwMd70SE3khSSKbx8MFlgKXvE5K35MNnoah_8aaqLwD-GFUXRQZ-g8yBgzSdP8lspUg50wdZAB386i1hWKnw8ibbmZrw2sKRwAa0RTSdXMTAXpopuzJFMyf39_YuFgf8AyzOYdIPgeW64SPR9V


y4mMuDh7oo9rGAk1dV4d4lc6qjgR3BqvLb_YmZvlmrMlFBMbphuBHaBE8GAoD6VzgEozyY37F2UwW9mq9DNqXds3ail04t0A1kC-MBXcTvvLfqM0EbXNFNhIGszkBP2j5y9O0GzNgXx3As9GcbID6ptkVG0rCZkUJPvqa0xxrxp9SekVKXAh7Tn1JUyJw4O4d8S
 
Mooie plannen allemaal!
Ik zou denk ik die stoye mooi kaal maken en de gerotte gaten er gewoon in laten zitten, zo hier en daar een plaatje er overheen popnagelen en de stevigheid en structuur waarborgen door een polyester laag. En ik zou het zelfde met de trekker doen, beetje ruig en steampunkachtig.
 
Even kijken... Die K750 heeft potentieel. Dat span is iets te modern voor de motor en dus van later, dus misschien is de Stoye er mooier aan. (en anders zou ik het spatbord voorzien van "oude" verlichting. dan zie je het verschil niet meer zo ;)

Maar ehh... wat heeft 'ie daar voor een witte "steunkous" tussen het achterste zadel en ?? (iets onder het frame?? toch een middenbok??) lopen?? :)
 
Nou vandaag was de dag om het spul uit elkaar te sleutelen, knutselen, boodschappenlijstjes te maken. Daarnaast natuurlijk om niet te vergeten ook om ideeen op te doen over het nieuwe aanhangsel van mevrouw K na te denken. Die reservestandaard annex bak was natuurlijk mooi meegenomen maar het oorspronkelijke plan is toch echt om de Stoye te gaan gebruiken en ik denk dat dat ook wel het geval gaat zijn.

Even wat plaatjes over de demontage:

na een driftig uurtje schroeven en bouten stond dit op de oprit.

y4mTQX0wEgR5yhLUbdROQ4tYNvibGmrMopcjE9w2whHjZPUVRNo2IoVAO8mBX4lZickIBSMwwVB9Mwejp8_NW4FmwjM9Wxdy660gcpoKLggEN1zzZXsBhFTWueRHWI7QrYNkuoj6BL7ItRNY60HA69mF47ad2X2YEtn9qAThQIBIIK9uyJitxSvLsXl6qhCvNM4


De zijspanbak is wonderbaarlijk ook heel goed in orde voor Russische begrippen. 1 klein gaatje in de bodem wat er niet thuishoort maar verder eigenlijk gewoon kneiterhard en in orde. Tijdens de demontage van de gehele motor hebben we een handjevol bouten onthoofd maar geen serieuze problemen tegengekomen eigenlijk.

Een kijkje in de neus

y4m7f0ctnqYW_lpaoEk8HEMvB_19l2u1bK_o3ZQhsxB1JQDM4fAmG35J_ltF1LP1Mc20Z4lo7WUDOCHalQ_WLxPsrKOwNzGeORduLSY1lzTHAi60qJe130B-8PtNUL9e7jc5ZLg031QEP3wcSGSst9KBW48iGv995BRwsrvAwbwJXvInF7Xk_gCyBXJcVU4DxI8


en op de aanhanger

y4mnlIlDoRawPghjbx04SZ8CSVgSTmumf-Zob-eWXXEUU7tmFctb4-l1RMXWD35j-GIHIXnf25PKKY1KB_COW47RfBcyEAg6yXWgP5bCmHJ2Ai5GNPqQU1CNabImk5GXpPQ9xDb9enFCiGlruOds2NzKA595JnfBKiGz-B8e0vYoxbrLj77n9uDbZjf9KYiBAVz


dit blijft er als basis dan uiteindelijk over, swingarm moet er nog af maar die zit goed vastgeroest. Wat kruipolie en geduld en ook dat gaat goedkomen.

y4mRT_xWTTbRiqUNb98z-0MZlUF6BYsYU5pCuR6ahOPQu_NViznQ1ZsaZNTVzplNSdxiSrsf_JitCoFlBR0_mW7hHklq_jjwcHvPDKjNEPWTxnUywxwgHTmyWNMIpnQNScbtUNK1lHQnrEPFHH0dF38NY-NOdlRb0KOUc71p8kfzsobbrWYgZZiMFmBkVqkuk7a


En van het zijspan blijft dit over. Ook hier swingarm moet nog los en het draaibare stuk aan de achterkant zit wat vast.

y4mzO6z1TNVdxvpjbRdgO7_58ELh3YJKBjCh4trTdj2AwVst2P4sG3Ox6Wqk_OoPVAE59Fw1xtIHDT0sbahe8NKJkhOaeG5ghTXjopXPHNhtFQ_yFEF9AAqAVnP8OpYuUv3jkcKBAytqq_LowopoVbxhPrmi4DRuaU6tcEERAc-fnY_7wdKFsW2bs3cGAT3u1Bz


Verder nog een paar dozen met onderdelen die schoongemaakt, uitgezocht en gespoten of gecoat moeten worden maar dat is kleinbier.

y4mc20t21rljRCOv6sZJGW3el73aXjbQKanf-_Nvr4kCPHQ2CJr_JMrF57E-5HwDhEYo_zUTWi3saJvuZ0KIIPzbg_Erc0wasd4cyckWPZ-njBHu3lhGnSiMrVYAQODqyR7dQ2MFSilOYvplGBcHJrxI8rIAuIiDEVyYMARrlJU3eDmdwLPOsybh_08kMT9BOtZ


Halverwege de dag toen de bak er eenmaal aflag begon het wel te kriebelen. Laten we voor de lol de Stoye er eens op leggen om te kijken of het wat is. Nu ik vind van wel, dit gaat hem uiteindelijk ongeveer wel worden.

y4muBn_QdNf8nfV6xajUbQnFgUoJVHjm2oKtRjNZJNwvsbAlPFA_kHDyT-1RzALeGSluEz0iiIjJjFH0GNfjyOAfTmWjVn1QVS3UbCALj8s4wMPKo3MSoj-KJCggRxa86I6Aj4Y_muXD3pIF5Sz8c3LCDXz_mmgZDgNfFaOPfyZoYEwJEP9zp4oZGQfTZY3Afc0


Dat ding past bijna perfect op het russisch onderstel,

y4mKuzM5i3OgZZKo3c7ZzSTBxGqoXC-6JOwY_L6Cxtc7RX1sKVvpR6qg7a-nEyvuwt-yRPmRqqYdlIYsu3wK4SxHY-fw_Idgi1PXaLyGGrsedSuJtxz5Ovbpb9NiOx1gFg8G8quUlh-8vI4JWG2RidoYzbctaYNGUISIOzGCLUhyV_xG3EgEJ_8Axjg_18awSyp


En ook van achteren wordt het wat. Ik ben overtuigd, dit is de route die ik ga gebruiken. wel gaan de lelijke moderne lampen van het spatbord af en komen de oudjes er lekker op, die zijn veel klassieker om te zien.

y4mVBNBXEtM1XlpDEFrSdYgs6V9Ktmu3z2Y9VL2iab-uVA49sLiE7GWaqmHJyfIrDDV6_YqzeVil719gEmJauMHFnDx32n_7RZgs6woaeJM5aiM0wwtYx8bWSqLaYCmgDQ2R8-Nq3hrUAhcLxvTlDayRF2M_iSZvNatoWy6_OUwSy6fflwoOdOnt9Iy1qYnVGhW


En nog een van Mark die even een schietgebedje zit te doen en al zit te vrezen voor het werk wat er nog komt, het is best een hoop maar ik zie het wel zitten.

y4mI-GoiD_HRSdXkO6pyT-TPfgODrfg-4QCW17xKMstZCEVJ1gNFRQ4zJgl8OZjZtk310rYus-BTQmMjCnXdW6UDNdS7eyumkVVK0_eGk1XQHAP52_URQMgwoX3TBOqIy7tqe3roeutQlumeHWVy-NMLgT_iMIvpTZ1I9V0Ub3G99TDq5hZR1H2CyDuJHPAjmZP
 
Ik vind dat Dnepr spatbord veel te hoog en te lomp voor die bak. Volgens mij zou een oud MZ spatbord of iets anders Steib achtig mooierder zijn.
 
hmm.. ik vind die bolle spartborden juist mooi. Zeker als de bak in Russische stijl nog op Rubber blokken/balgen komt (en dus nog een centimeter of 8 omhoog. komt). Ik weet niet wat @Benno123 van plan is wat dat betreft.
 
blijft ook gewoon bol. De bak komt voor en achter nog een stukje omhoog voor de rubbers natuurlijk maar ik vind het prima kunnen. Al die rondingen horen wel. Ik heb het geprobeerd met twee modellen MZ spatborden die ik bij de Stoye had gekregen maar we vonden dit echt het mooiste. Denk de lelijke oude stijl lampen er even af en de bak iets omhoog en het past prima.

Benno
 
Ja, als de bak nog omhoog komt lijkt het zijspanspatbord inderdaad minder massief. Maar uiteindelijk is het een kwestie van smaak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan