Guzzi Cali 1100 + Ural Span project

Gewoon de verdeler van guzzi gebruiken en de bakrem koppelen aan de achterrem met een langere banjobout..
Werkt prima.. druk verdeling is niet echt nodig.. De remkracht wordt voldoende "gereguleerd," door een andere schijf en kleinere klauw te gebruiken

Maar dan moet je wel van tevoren inschatten welke klauw en schijf je gaat gebruiken, hoe doe je dat?
Persoonlijk heb ik de voorkeur voor een eigen pomp op het zijspanwiel.
Bediend door een evenaar met achterrempedaal of met eigen pedaal dat naast het rempedaal zit. (zoals een tractor)
 
Inderdaad gewoon een klein klauwtje gebruiken. Zo heb ik het nu op het GS span ook weer gedaan. Klauwtje (vóór) van een Yamaha Aerox scooter, is Brembo en kosten niet veel.
 
Zou niet voor een P05 gaan maar voor een P32
1687422890164.png

Achter rem van de kleine guzzi modellen en een flink aantal Ducaties
Zag dat ze niet echt goed koop meer waren met de 40 tientjes die ze gebruikt voor vragen

Die zijn makkelijker pas te maken denk ik dan de P05 die hieronder staat
1687423567692.png
 
bij een guzzi is dat heel simpel, P08 in het achterwiel, P05 in het spanwiel werkt prima

Ongeacht hoe groot/ zwaar de bak is, en hoe groot je zijspanwiel is?
Dat lijkt mij niet.
Of zeg je dan gewoon: als het maar een beetje remt zal het wel goed zijn?
 
Geen idee... Komt zo bij EZS vandaan... maar zijn meerdere mensen die een P05 gebruiken...
De hedoeling van de bakrem is tenslotte alleen om de conbinatie recht te houden bij remmen... het wiel mag niet blokkeren en het hoofdremvermogen komt van de motorfiets zelf...
 
Ik heb een Suzuki LS650 voorwiel in de span. Daar komt de bijbehorende 260mm remschijf op. Hopelijk past dat ivm de vork van de span. Ik heb een 20mm spacer achter op de naaf, dus heb ruimte voor een remankerplaatgeval.
 
Klauwtje met perslucht op de schijf. Tyrap op de schijf op de schijf om wat ruimte tussen klauw en schijf te houden (op de ronding zeg maar). Plaatje maken, malletje van Karton en rechtstreeks op swingarm lassen.
20230419_081327.jpg
20230419_081316.jpg
 
Laatst bewerkt:
even opletten dan de remblok geheel op de schijf draagt ander kan het voorkomen dan na een langere tijd gebruik de blokken elkaar raken en de schijf er tussen door glijd al het dan meestal al lang tijd dat de blokken vervangen hadden moeten worden .
.
Nu heb ik een p05 remklauwtje liggen ook een P32/34 als je wil passen voor dat je iets aanschaft mag je wel langs komen je weet waar mijn knutselhok staat en dat ik er vlak naast woon
 
P05 klauwtjes worden een beetje zeldzaam. Die klauwtjes met twee oogjes aan de onderkant zijn gangbaarder. Bovendien kan je die met dozenvol bij Ali kopen. Dan hoef je blokjes meer te wisselen, dan vervang je de klauw
 
P05 klauwtjes worden een beetje zeldzaam. Die klauwtjes met twee oogjes aan de onderkant zijn gangbaarder. Bovendien kan je die met dozenvol bij Ali kopen. Dan hoef je blokjes meer te wisselen, dan vervang je de klauw
Ik ben tegen. Laten we met z'n allen wat doen aan de huidige wegwerpmaatschappij! Koop een degelijke remklauw, en gebruik die tot ie echt versleten is. En recycle 'm dan!
 
ik heb vlak bij al een origineel LS650 klauwtje zien liggen. ook niet heel slecht en hoort bij de schijf. Ankerplaatje is wel wat complexer dan, maargoed. Eerst maar es kijken of die schijf echt wel past met die achterbrug :)
 
ik heb vlak bij al een origineel LS650 klauwtje zien liggen. ook niet heel slecht en hoort bij de schijf. Ankerplaatje is wel wat complexer dan, maargoed. Eerst maar es kijken of die schijf echt wel past met die achterbrug :)
Dat is een enkele zuiger remklauw iets wat ik zelf niet zou kiezen als er ruimte is een voor een dubbelzuiger ( zuigers tegen over elkaar )
Nogal een slecht remmende ervaring mee met dat soort remklauwen
 
  • Wow
Waarderingen: RedP
het stopt een Suzuki LS650 Savage :+ Maargoed. Ik moet eerst maar es kijken hoe en wat. Ik wacht nog ff op de boutjes voor de schijf, die staan nog in bestelling. Ik denk dat er een remankerplaat anti rond draai piefje in de weg zit, maar een haakse slijpert weet daar wel raad mee :+
 
Heb hier ook nog 2 of 3 scooterklauwtjes... van een kymco...

Wel effe zelf demonteren... zitten aan een gestolen scooter die hier al weken rondslingert over het plein naast het huis.. gemeente is ook al paar keer langs geweest en zouden m afvoeren.... maar dat is ook nog steeds niet gebeurd.... dus... leef je uit😇
 
Dat is een enkele zuiger remklauw iets wat ik zelf niet zou kiezen als er ruimte is een voor een dubbelzuiger ( zuigers tegen over elkaar )
Nogal een slecht remmende ervaring mee met dat soort remklauwen
Hier het zelfde ik rij nog steeds met de Guzzi V50 klauwtjes maar die gaan er nu toch echt af !!
 
Hmm, nu zet je volgens mij een aantal mensen op het verkeerde been, want guzzi klauwen zijn nooit enkelzuiger...
 
Terug
Bovenaan Onderaan