vastgelopen ural

Jullie hoeven mij niet te overtuigen hoor. Alhoewel ik er zelf geen heb, en ook niet de aandang heb om er aan te beginnen, vind ik het prachtig wat jullie ermee presteren!
 
Als van een uitdaging hou plant je er een Guzzi blok in .
Maatje van mij heeft het gedaan met een V65 blok zijn blauwe combo is regelmatig tezien .
Guzzi/Dnepr
1699781989968.png
 
Jullie hoeven mij niet te overtuigen hoor. Alhoewel ik er zelf geen heb, en ook niet de aandang heb om er aan te beginnen, vind ik het prachtig wat jullie ermee presteren!
---------------------------------
 
Laatst bewerkt:
Nou, ik ken wel meer geslaagde conversies. Of die heel erg mooi zijn is een tweede maar geslaagd als zijnde functioneel zijn er genoeg. Ik heb ooit een VW kever blok, Subaru blok, Daf blok, 3-cilinder diesel, Hatz diesel de revue zien passeren in mijn +30 jaar Rusrijden maar die hadden allemaal toch ook wel wat. Deze is optisch ook wel heel erg fris dat wel. de BMW ombouw laat ik maar buiten beschouwing want dat gebeurt geregeld.
 
Nog een uralshop gevonden, ural sauerland in olsberg. Ook nog een pasr dingetjes gekocht.
 

Bijlagen

  • 17002224779694742488299766157378.jpg
    17002224779694742488299766157378.jpg
    245,9 KB · Weergaven: 7
  • 17002225055236504618819773588332.jpg
    17002225055236504618819773588332.jpg
    263,7 KB · Weergaven: 6
Kleine update, nieuwe krukas met lagers ingebouwd, cilinders nog zonder koppen gemonteerd, koppeling gemonteerd.
Tot zover alles goed, blok draaide soepel rond met de hand, toen versnellingsbak gemonteerd om te kijken of
het blok op de kickstarter rond ging. Op de kickstarter ging het blok niet rond, toen versnellingsbak weer gedemonteerd
en deze ging wel op de kickstarter rond. Bak weer los gemonteerd, ongeveer 2mm spleet tussen bak en blok, en op deze manier
kon ik met de kickstarter het blok draaien. Hierna de bak steeds verder vast gedraaid en tussendoor met de kickstarter
het blok gedraaid tot deze weer vastliep. Hierbij hoorde ik dat net voor het vastlopen de koppeling ergens aanliep.
Koppeling weer gedemonteerd en het blok gedraaid. Toen viel ons op dat de koppeling een beetje slingerde.
Koppelingshuis gedemonteerd en zag dat het conische gat welke op de conus van de krukas komt redelijk beschadigd
was. Nu een vliegwiel besteld.

Wordt vervolgd.........
 
Dan zal de conus op je oude krukas ook niet meer zo fraai zijn? Hoe dan ook, wordt weer als nieuw zo 👍
 
Update, vliegwiel welke ik besteld had was niet het juiste, vanmiddag was ik ik in de buurt van Oberhausen en heb bij Ural Team Oberhausen het juiste vliegwiel gehaald. Alles weer gemonteerd en gaat het blok weer rond op de kickstarter.
Nu nog het blok verder afbouwen en dan weer terug plaatsen in de motor zodra het weer het toelaat. Oorzaak van dit hele verhaal was dus een kromme? krukas met een beschadigde conus en een vliegwiel waarvan ook de conus was beschadigd. Vliegwiel wiebelde denk ik op de krukas waardoor het vliegwiel ergens vast liep.
 
Die kromme krukas was denk ik het gevolg van iets wat klemgelopen is tussen vliegwiel en carter. Het stukje ring wat je aan het begin toonde. De rest was gevolgschade
 
gisteren eerste testritje gemaakt op de motor. Ging prima, alleen komt de motor niet op toeren.
Als ik met de choke erop rij dan rijdt de motor beter dan zonder choke.
Ik denk dat de mengsel instelling niet goed meer staat, te veel lucht t.o.v. de brandstof.
Nu heb ik niks aan de carbutateurs gedaan, wie zou mij kunnen zeggen hoe dit kan?
 
Of afhankelijk van het model, heb je een luchtfilter waar ook nog een mechanische choke op zit. Als de motor beter loopt met chokes erop zou je vermoeden een benzinetekort. Dit kan door van alles komen. Verder, wat voor carburateurs zitten erop, wat voor ontsteking. Heb je klepspelingen gecontroleerd en gesteld. Bewegen de gasschuiven goed synchroon of loopt het maar op 1 cilinder. Allemaal kleine uitzoekertjes.

Even terug gekeken, er zitten zo te zien dell orto's op, dat is niet standaard. hoe zijn die gejet. Verder zit er een bizarre PVC constructie aan de aanzuigkant die ergens naartoe gaat (hoop ik). allemaal niet standaard spul. Er zijn dus legio mogelijkheden waar dingen verkeerd gegaan kunnen zijn in de 'verbeteringen' van een vorige eigenaar.


Benno
 
Terug
Bovenaan Onderaan