Guzzi Cali 1100 + Ural Span project

Absoluut niet... zijn er toch echt 2... aan weerszijden van de schijf... bij japanners is enkelzuiger ook echt maar 1 zuiger en glijdt de klauw over pennen...
Brembo heeft dit (prut)systeem nooit gebruikt.
 
Absoluut niet... zijn er toch echt 2... aan weerszijden van de schijf... bij japanners is enkelzuiger ook echt maar 1 zuiger en glijdt de klauw over pennen...
Brembo heeft dit (prut)systeem nooit gebruikt.
Ja ik zie het net bij mijn span maar ik flikker er ze wel af ga naar een andere constructie met Brembo's goldline
 
Absoluut niet... zijn er toch echt 2... aan weerszijden van de schijf... bij japanners is enkelzuiger ook echt maar 1 zuiger en glijdt de klauw over pennen...
Brembo heeft dit (prut)systeem nooit gebruikt.

Prutsysteem vind ik ook weer overdreven.
Zwevende klauwen zijn vrij gangbaar aan de voorkant bij auto's.
Daar hoef je normaal gesproken niks aan te doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: RedP
Staat toch toch ook tussen haakjes? Persoonlijk ben ik er overigens ook bij autos geen voorstander van het zal ongetwijfeld goed genoeg werken, maar net zo vaak maar 'half' vuil en oxidatie op de glijpennen waardoor maar 1 van de blokken zij werk echt doet....

bij autofabrikanten is het simpel, met minimale kosten voldoen aan de geldende regels voor stopkracht...

Denk dat wij als hobbyisten best wel hogere eisen mogen stellen aan wat we bouwen....en heel eerlijk? Ik denk dat geen enkele rallywagen of andere auto waar de eisen aan de remmerij wat zwaarder zijn nog voorzien is van enkelzijdige klauwen..

voor gewone productie voertuigen is het nu eenmaal goedkoper en compacter te bouwen... De japaners gebruiken het op veel motoren volgens mij ook nog steeds...

met een zijspan belast je de remmen van de motor ook vele malen zwaarder als de fabrikant voor ogen had, dus probeer je binnen de grenzen vam het financieel haalbare toch het beste te monteren wat er te verkrijgen is??? En enkelzijdige klauwen horen daar echt niet bij...
 
Mijn ervaring met die zwevende klauwen is niet onverminderd positief. Die glijpennen gaan op een gegeven moment vast zitten doordat de rubbertjes verrotten. Als het nieuw is werkt het prima.
 
Van het weekend nog maar es aan de span gezeten. Er zit wat speling op de achterbrug (?) van de bak. Tijd voor nieuwe rubbers. Ook maar ff de rem voorbereiden. Guzzie klauwtje paste niet helaas. Maar heb redelijk goedkoop een originele soeizoekie klauw kunnen kopen. Wiel is van een LS650.
20230918_171445k.jpg
20230918_172710k.jpg
20230918_180249k.jpg
 
as stomp zal niet recht op de swingarm zitten? ziet er verder niet verbogen of beschadigd uit, dus ik ga er even van uit dat het zo hoort.
 
Bij een Ural frame is dat makkelijk, 2 bouten door de silent blocks eruit en klaar. Bij een Dnepr is het een ander verhaal, ook wel te doen hoor.
Bij een dnepr is het een bus in de as. Een kant van de ophanging zit los en wordt opgeklemd met een paar bouten. bouten los, emmer kruipolie erop en de asstomp met een slagtrekker er uit trekken.
 
Hoe heb je de draagarm er uit gekregen ?
Toch een beetje lastig. de draagarm bouten kwamen er makkelijk uit, maar tis wat geklooi om de veer lost te halen. Top van de pin afschuiven en onderste bout los maken gaf genoeg ruimte. De onderste bout krijg jje er niet uit wat die komt tegen het frame aan.

De as van het wiel staat inderdaad niet loodrecht op de draag arm :D
 
Vandaag met een flinke kater toch maar ff wezen sleutelen. Wil toch naar de BOT, maar der was nog een lijstje met punten. Achterlamp deed het niet, knipper relais is verrot, knipperlicht linksvoor af gebroken, gare bekabeling naar het achterlicht en een wasje kon ook geen kwaad.

Eerst de bussen er in geperst. Beetje geklooi nog om hem in de achterbrug te krijgen. Had de bussen nog moeten verplaatsen om het te laten passen. Uiteraard de brug nog even "professioneel gepoedercoat" :+ De achterveer kreeg ik er niet in, maar met behulp van een spanband lukte het wel gelukkig. Anyway. Schijf zit er op en is klaar voor een klauw. Helaas heb ik deze nog niet binnen :(

20230930_131947k.jpg
20230930_132335k.jpg
20230930_151125k.jpg
20230930_152601k.jpg
 
En nog ff gekeken naar een stuur kuipje mocht dat olifanten treffen wat gaan worden :+

De eerste is een SP kuipje die op mijn V35 zat. De 2de een ruit die op mijn T4 zat. laatste foto is de rickman voor mijn goldwing. eigenlijk moet ik een originele cali zoeken. best sexy :+

20230930_164047k.jpg
20230930_164346k.jpg
20230930_164733k.jpg
 
Ik heb juist moeite met die plexiglas plaat. Die Rickmann vind ik wel weer grappig. Maar dat komt ook omdat ik heel slecht tegen rijdende garagedeuren kan.
 
Die grote ruit gaat het ook niet worden. Ding is veel te hoog. Die Cali kuipen zijn lastig te vinden. Zal wellicht de SP kuip worden denk ik. Of misschien een kuip van de T5. hmm.
 
Terug
Bovenaan Onderaan