Span zoveel

Ik heb maar 95Nm, ik snap niet dat ik nog vooruit kom. Gelukkig zit het wel bij 5500 toeren.
Dat soort waarden kan ik alleen maar van dromen met de GL1000.
Heel.vroeger had die 83nm af fabriek.
Misschien dat er nu op LPG nog 70 aanwezig zijn?

Gelukkig heb ik er handvatverwarming op zitten om warm van te worden
 
Ik was ook even benieuwd wat een gl1100 produceert.

Power81 hp (60 kW) @7000 rpm
Torque88 N⋅m (65 lbf⋅ft) @5500 rpm

Dikke 5nm meer als een GL1000
 
De Oekrainse dames hebben max. ca. 30 pk en 50 Nm (4000 rpm) maar ja daarmee is 100 wel de max.

Ursula doet het met 96 KW / 8750 rpm en 118 Nm/5500 Rpm. Mijne heeft een chipje erin waardoor het koppel ca. 130 Nm bij 4500 zou moeten zijn volgens de maker ervan. Ding trekt wel lekker door.
 
Mijn GSX1100G heeft nu 100pk en 100nm aan het achterwiel, thanks to Ruud Freriks, aantal jaren geleden. Dat wil zeggen als ik de db killer uit de uitlaat haal... scheelt een paar pk-tjes. Ik gebruik die kracht nooit (zou niet weten hoe) maar het is leuk om te weten, en vooral leuk dat door zijn ingrepen het benzineverbruik van 1:9 naar 1:12 ging. De ouwe GS komt op iets meer dan de helft, schat ik.
 
Zo, klauwtje is binnen en nog eff monteren
maar dat gaat even duren, ander ratbike project van een maat gaat voor. cb seven fifty met eigen stalen bak.
dus deze komt even stil te liggen
 

Bijlagen

  • IMG_20240130_151333.jpg
    IMG_20240130_151333.jpg
    260,5 KB · Weergaven: 0
wat ik al gemeld had, 2 of 3 cil voorkeur cardan en voor bouwjaar 1987. cilinderinhoud is gezakt naar minimaal 750 cc.
oh ja en low budget ook omdat ie toch omgebouwd wordt
 
wat ik al gemeld had, 2 of 3 cil voorkeur cardan en voor bouwjaar 1987. cilinderinhoud is gezakt naar minimaal 750 cc.
oh ja en low budget ook omdat ie toch omgebouwd wordt
Maat van mij heeft nog een VT700C staan. Met cardan.
Wel even de carbs schoonmaken. Het is een Custom, ik weet het. Maar ik verwacht dat je het ding voor 250 euro of zo wel mee kan krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan