Gs850 Span van Stefan

Hier heeft dat lagbouw in het begin een carterpan gekost, maar een 90/6 carter en aanzuigbuis voor de oliepomp beide via een motor die ik bij Jochem ( rip ) mocht ophalen brachten uitkomst, en nu is de bak het laagste punt. Nu dus ook minder olie in het carter maar dat heeft nog geen nadeel opgeleverd !
 
Ik had ook nog wat langere veren liggen van een yamaha xs650. Hierdoor wordt het geheel wat hoger, maar deze zijn veel te slap. Dus bij een linkerbocht voel je de achterkant omhoog komen en de bak duiken. Niet erg fijn. Dus de stuggere lagere veren zijn er weer op gekomen. Deze er weer op gezet en een tandje meer voorspanning gegeven. Ik denk dat ik in de voorvork voor de bussen 1-2cm langer maak in plaats van 4-5cm wat er eerst in zat. En dan voorlopig zo laten.

Als er iemand in de bak stapt zal het geheel nog wel een stuk lager zijn, misschien is keer testen.

Gisteravond wel lekker stukje gereden van 100km ofzo. Het bakkie komt steeds vaker de lucht in :P
 
als je op 2 wielen wilt rijden kan je beter een solo nemen...
;)


het is juist de kunst om de 3 wielen aan de grond te houden; ook in bochten naar rechts.
MEER gas geven!

(maar doe het eerst nog maar even rustig aan hoor...)
Ja inderdaad, dat merk ik ook. Maar wel goed om te weten wanneer die omhoog komt en wanneer niet. Ik rijd ook op rustige wegen tot nu toe waar ik zo goed als geen verkeer tegen kom. Heb er wel steeds meer lol in.

Ik heb nog 10 andere motoren staan met twee wielen :P Zie in je onderschrift dat ik 3 dezelfde heb als jou, twee keer een CBR900RR en een XRV750.
 
  • Leuk
Waarderingen: EHE
Als ik kijk naar hoe de bochten onder je blok door lopen is er nog een aantal cm te winnen door het 1 en ander te verbuigen.
 
Ja klopt, de uitlaat is ook nog aan te passen. Wil er ook een iets stillere demper onder, deze is vanaf de 3000 toeren toch redelijk luid.
 
Aaaah mooi, nog een gs850! Hier ook dus. Dat zouden meer mensen moeten doen... maar mooie voorvork ombouw, en ruig span.
 

Bijlagen

  • 20221105_104649.jpg
    20221105_104649.jpg
    256,4 KB · Weergaven: 37
Mooi span Dik! Zo te zien heb jij een voorvork van een gs850l erin zitten of niet?
 
Van een Amerikaanse gs1000, die heeft de as voor de vork. Is geen wereld van verschil (tis geen schommel) maar het stuurt makkelijker, en voor wat ik ermee wil goed genoeg. Nog steeds wel werken hoor :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan