Span zoveel

een ST1100 is idd ook wel een mooie basis voor een rattige zijspantrekker; als je de motor tenminste ook een beetje gaat verratten, maar dat kan jij wel ;)
 
vandaag wezen kijken naar een VT 1100 over de grens
moet dus ingevoerd worden en gekeurd en dan omzetten naar zijspan. is wel een nl motor geweest.
zou het verstandig zijn om meteen met het span eraan te laten keuren en invoeren?
of lopen we dan teveel risico.
ga van de week eens bij de rdw praten om te horen of hij ook moet lopen / rijden.
want dan moet er eerst veel aan gebeuren om hem goed te krijgen en daarna weer aanpassen aan het span. denk aan uitlaten (te veel herrie) en knipperlichten tellers etc
 
Ik heb vorig jaar een motor ingevoerd vanuit BE en die heeft bij rdw niet gedraaid. Is vooral een check. Nummers etc.
Als hij oud genoeg is zou ik eerst gewoon zo, solo invoeren, en dan via de site op L4e zetten.
 
Het is toch vooral vaststellen van de identiteit van de motor.
Als er een type keur is afgegeven dan is er niet veel te controleren.
 
Precies, in mijn geval een 100% originele F650. Werden nummers gecontroleerd, wielbasis en gewicht werden gemeten. Heeft niet gedraaid en is niet naar de technische staat gekeken. Althans niet officieel. Het ding was als nieuw, misschien heeft dat mee gespeeld.
 
Ik heb vorig jaar een motor ingevoerd vanuit BE en die heeft bij rdw niet gedraaid. Is vooral een check. Nummers etc.
Als hij oud genoeg is zou ik eerst gewoon zo, solo invoeren, en dan via de site op L4e zetten.
Waarom eerst solo invoeren als het een oude is?
Ik heb al ooit een motor met zijspan voor iemand anders ingevoerd.....no problem
 
Waarom eerst solo invoeren als het een oude is?
Ik heb al ooit een motor met zijspan voor iemand anders ingevoerd.....no problem
Dan moet je dat vooral doen... Met het risico dat ze bijvoorbeeld de wielbasis meten en je vervolgens naar Lelystad kunt. Solo origineel invoeren, op L4e zetten (later) is een papier kwestie als de motor oud genoeg is.

Succes, je weet het vast zelf het beste.
 
zal het hier al vermeld hebben , mijn 4 criteria
* minstens 1000 cc
*minstens 100 pk
* watergekoeld
*kardan

als er 3 van de 4 inzitten is het goed :Y:Y
aprilia rsv mille? als er eens wat anders moet komen met karakter? is denk ik alleen niet voor minder dan 2500 te vinden... of een aprilia falco of een futura 1000, lijken me allebei niet de populairste motoren maar wel betrouwbare blokken. geen idee of er een zijspan combi van te maken is oid
 
Ook geen gekke trekker lijkt mij?
Vulcan.JPG
 
Je zou het haast gaan denken.
Zo'n 1500 is meer een geluidsgenerator op wielen dan een motorfiets in mijn beleving.
 
De meeste benzine motoren, zonder drukvulling, leveren ongeveer 100 Nm per liter slagvolume.
Dan is 115 Nm voor 1500 cc wel heel erg mager.
 
Terug
Bovenaan Onderaan