Gs850 Span van Stefan

Laag is mooi en rijdt goed. Maar dit is wel erg laag. Ik moet ook altijd stapvoets over varkensruggen en bij spoorovergangen raak ik ook regelmatig de straat. Dit span van Stefan lijkt me nog lager, zeker onder de bak
 
Laag is mooi en rijdt goed. Maar dit is wel erg laag. Ik moet ook altijd stapvoets over varkensruggen en bij spoorovergangen raak ik ook regelmatig de straat. Dit span van Stefan lijkt me nog lager, zeker onder de bak
En dan raak je de straat, wat dan nog.... Dat gebeurde bij de XJ ook wel eens, nooit problemen door gehad.
 
Het geeft altijd zo'n klap. Schaven is totdaarantoe, maar de klap met 80 op de rand van een stelconplaat is kud. Om de een of andere reden liggen spoorwegen in het buitenland nooit vlak met de kruizende weg.
 
Tot nu toe raak ik alleen met de uitlaat de grond met drempels. De bak is gelukkig niet zo lang aan de voorkant als sommige andere zijspannen. Ik wil de voorkant wel weer ietsje liften, maar de achterkant ook het liefste dus dan komt de voorkant weer iets omlaag. Even kijken hoe het uit gaat pakken.

Anders kan ik altijd nog een langere veer plaatsen bij het span of de ophangpunten verplaatsen voor wat meer grondspeling.
 
Met Ursula raak ik ook geregeld wat onder de bak hoor. Laat daar nu een tank liggen. Ik heb hem al een keer lekgereden op een ruggetje. Te laag is niet fijn vind ik. Maar het is net waar je rijdt en wat je doel is.
 
Laag is mooi en rijdt goed. Maar dit is wel erg laag. Ik moet ook altijd stapvoets over varkensruggen en bij spoorovergangen raak ik ook regelmatig de straat. Dit span van Stefan lijkt me nog lager, zeker onder de bak

Wat is een varkensrug bij jullie?
Ik heb daar nog nooit overheen willen rijden.
 
Ik denk dat hij die betonnen drempelstrookjes bedoelt die je af en toe op de weg tegenkomt. Echte varkensruggen liggen meestal niet op een plek waar je er overheen wilt rijden alhoewel ik al wel een paar keer autotjes vast heb zien staan op parkeerplaatsen op die dingen, kijken blijft moeilijk.
 
Ja, een echte varkensrug ligt normaal in de berm in de binnenbocht om afsnijden tegen te gaan. Maar soms heb je van die ruggen dwars over de weg. Je hebt ze van kunststof maar die Fransen leggen ze in woonwijken ook wel van beton. Rond, tien centimeter of meer hoog en dertig breed. Ik moet daar stapvoets overheen.
1690306400679.png
 
Ja, een echte varkensrug ligt normaal in de berm in de binnenbocht om afsnijden tegen te gaan. Maar soms heb je van die ruggen dwars over de weg. Je hebt ze van kunststof maar die Fransen leggen ze in woonwijken ook wel van beton. Rond, tien centimeter of meer hoog en dertig breed. Ik moet daar stapvoets overheen.
Bekijk bijlage 1906694
Stadsmens!! 😰😰

Een echte varkensrug zit natuurlijk op de rug van een varken! Hoe ingewikkeld kan het zijn🤭🤭
 
die ruggen liggen er bij ons ook naast de parkeerplaats rond de stoep, best makkelijk.... als ik echt bij huis moet parkeren is er altijd plek.... kan met mijn auto zonder problemen over die krengen heen rijden, zelfs degene die direct op de stoeprand liggen O-)
 
Gister even gemeten, het span staat ongeveer 9cm van de grond af. De uitlaat is een stuk lager. Varkensruggen zijn bij ons die beton die banden die aan het eind van een parkeervak liggen, die wilde ik niet nemen haha.

Zon geel zwart plastic ding wordt wel gekust door de uitlaat denk ik.
 
9cm is wel heel weinig.
10 a 11 gaat over het algemeen prima.
Dan moet wel je vering strak zijn trouwens, slappe vering maakt dat de neus duikt en je nog eerder aan de grond zit.
 
Ik reed ook altijd met 9 cm. Wel stug geveerd, dat wel. Ik vond de stugge vering eerder een nadeel dan de grondspeling.
 
Denk dat hoe ver je kunt gaan ook afhangt van wat het laagste punt is, als het zoals hier een uitlaat is zal het allemaal zo'n vaart niet lopen als je een keer de straat raakt, als het carter het laagste punt is moet je wat voorzichtiger zijn zeker als er sprake is van een gegoten aluminium carter. (eigenlijk geen idee of er motoren zijn met een stalen carterpan?)

zelf zit ik op een cm of 11-12 onder het carter en dat vind ik redelijk krap, gelukkig staat bij een EZS bak het wiel relatief ver naar voren, waardoor het geheel bij drempels e.d. eigenlijk altijd op tijd wordt opgetild door het spanwiel, zolang je maar recht aanrijdt (of schuin met de bak eerst) zelfde geldt voor afritten met scherpe hoek, recht... of naar rechts... naar links met teveel snelheid zet ook bij mij de neus aan de grond.. als je dan onder de verkeerde hoek oprijdt komt het carter ook wel heel dicht bij de bovenrand van de op/af/uitrit
 
Lijkt me logisch dat je bij een laag span zò bouwt dat niet je carter, oliestop/filter of uitlaat het eerst de grond raakt. Tenminste.... bij mij was dat allemaal solide ijzer wat de grond raakte. En slijtplaatjes onde de bak
 
Terug
Bovenaan Onderaan