Gs850 Span van Stefan

stefanrs2

MF veteraan
13 mei 2011
1.070
265
Hallo allemaal,

Ik ben Stefan, 29 jaar en kom uit de betuwe. Sinds afgelopen vrijdag ben ik dan eindelijk eigenaar geworden van een zijspan. Een paar maanden geleden zag ik de zijspan van Ferdie (fredje8v) te koop staan die, die 9 jaar geleden gebouwd heeft. Ik vond hem er erg vet uitzien en wilde eigenlijk altijd al het zijspan rijden is proberen. Twee maanden geleden wezen kijken en een beetje geprobeerd te rijden op een grote parkeerplaats. Gelijk verkocht natuurlijk. Aangezien ik meer motoren heb dan ruimte moest ik eerst wat plaats maken.

20230714_195938.jpg


Vandaag rustig de eerste kilometers gemaakt. Ik heb er een toerentellerkabel op gemaakt die niet aanwezig was en een wat lager stuurtje erop gezet. Moet zeggen dat het heel erg leuk rijdt en denk dat ik erg veel plezier ga hebben aan deze nieuwe manier van motorrijden.

Naar verloop van tijd zal ik vast wat dingen willen veranderen en verbeteren maar voorlopig ga ik eerst lekker kilometers maken en een hoop leren.

20230716_130545.jpg

20230716_130539.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi dat het span van mijn maatje bij jouw is terecht gekomen veel plezier ermee, maar doe voorzichtig in het begin ( en later )
 
Dankjewel allemaal, ik zal zeker voorzichtig doen in het begin, ik zit er inderdaad ook aan te denken om een rijles in te plannen aangezien je daar alleen maar goede dingen over hoort. Ik heb inderdaad ook gelezen over de elektronica, maar omdat dit een US import is staat de verlichting altijd aan en alle fase van de spoelen als het goed is ook. De startkoppeling had ik nog niet over gelezen, maar die zal ik in de gaten houden.

Voor nu vooral ervaring op gaan doen en het aanpassen komt later allemaal wel.
 
Nog wat dingetjes aangepast aan de span. Ik heb een ander stuurtje geplaatst die ongeveer even laag is maar wat dichterbij staat. Zit stuk lekkerder.

Ook de voorste twee chinese knipperlichtjes vervangen voor grotere om de voorvork, had die toevallig nog liggen.

De langere bussen(pvc buis) uit de zzr600 voorvork gehaald en de originele erin. Hierdoor staat de voorvork een stuk lager.
20230722_145129.jpg

Ik had nog wat langere schokbrekers liggen die ipv 27,5cm nu 29cm zijn. Maar aangezien er tussen de bussen denk ik zon 3-4cm zit is die nu nog een stukje lager dan eerst.

Hij rijd wel een stuk lekkerder met deze vering, met die lange bussen was de voorvork te stug. Wel 4 keer de uitlaat aan de grond gereden, dus hij moet nog een stukje omhoog.

20230722_160718.jpg


Met de kont een stukje omhoog en de voorvork omlaag klopt de lijn wel beter zo.

20230722_160708.jpg
 
Dat heb ik zeker Ferdie, nu de voorkant een stuk minder stug is rijd die nog een stuk lekkerder. Misschien dat ik bussen ga zagen die net iets langer zijn dan de originele.
 
Nog wat dingetjes aangepast aan de span. Ik heb een ander stuurtje geplaatst die ongeveer even laag is maar wat dichterbij staat. Zit stuk lekkerder.

Ook de voorste twee chinese knipperlichtjes vervangen voor grotere om de voorvork, had die toevallig nog liggen.

De langere bussen(pvc buis) uit de zzr600 voorvork gehaald en de originele erin. Hierdoor staat de voorvork een stuk lager.
Bekijk bijlage 1905688
Ik had nog wat langere schokbrekers liggen die ipv 27,5cm nu 29cm zijn. Maar aangezien er tussen de bussen denk ik zon 3-4cm zit is die nu nog een stukje lager dan eerst.

Hij rijd wel een stuk lekkerder met deze vering, met die lange bussen was de voorvork te stug. Wel 4 keer de uitlaat aan de grond gereden, dus hij moet nog een stukje omhoog.

Bekijk bijlage 1905692

Met de kont een stukje omhoog en de voorvork omlaag klopt de lijn wel beter zo.

Bekijk bijlage 1905691
Leuk ding, lekker laag
 
Terug
Bovenaan Onderaan