Ntv span

rutgertjuh

MF veteraan
Donateur
16 jun 2004
19.432
7.164
Nijkerkerveen
Op het EGT een rondje lopen met @halflive is best gezellig, maar ook gevaarlijk.
Er stonden daar een paar leuke kleine spannetjes waaronder een ntv met een ural bak. Persoonlijk vind ik de bak te zwaar voor de motor en zou ik voor een ligt bakje gaan.

Daarmee gezegt hebbende.

Maandag ga ik kijken bij een ntv die al een paar jaar bij iemand in de garage staat te wachten. Als dit wat is dan begint daarna de zoektocht naar een ligt bakje met een onderstel. En kan er, na de verhuizing, een nieuw bouwproject starten.
 
Op Faceboek is Regina Haunold. Die heeft al jaren een NTV zijspan. Ze is er mee naar Italie, Albanie en Schotland geweest, ook veel onverhard.
1693689951929.png

Vroeger zat ze ook op het Dreiradler forum, maar daar zie ik haar niet meer.
Ik denk dat zo'n NTV spannetje best bomproof is.
 
Laatst bewerkt:
dus je gaat er nog een span bijbouwen naast de bmw?
Klopt ja. Die word verder opgeknapt en deze komt er bij.

Mijn vriendin heeft een tijdje terug een zijspan lesje gehad bij Rob in lelijkstad.
Dat is haar goed bevallen.
Ze vind mijn bmw span alleen te groot en te zwaar sturen.

Het word dus het zijspan voor kirsten.
 
Geen idee hoe zwaar een Ural frame is eigenlijk.
Ik kan alleen vergelijken met mijn eigen spannetje, dat is nog geen 60 kilo inclusief bak.
 
Bovendien is een NTV vloeistof gekoeld ipv lucht, dat is net effe fijner als je het blokje hard laat werken.
 
In de file.... ik heb ooit al een bigend gerammel opgelopen in de file met de gs550e
Je bent niet de enige. Er zijn hier op het forum ook al verschillende jongelui voorbij gekomen die vroegen of dat geklop ernstig was. De olievoorziening van de GS500 is kennelijk wat aan de krappe kant. Een NTV is volgens mij bulletproof.
 
Tripteq bak ernaast? Weegt bijna niks. Ik heb de mijne net nog achter uit de tuin gerold en ik ben niet bepaald Arnold Schwarzenegger 😇
 
Tripteq bak ernaast? Weegt bijna niks. Ik heb de mijne net nog achter uit de tuin gerold en ik ben niet bepaald Arnold Schwarzenegger 😇
Ik vind die bakken erg leuk. En het zal naast zo'n motortje ook wel smoelen.
Maar ik ga zo'n ding niet nieuw kopen om aan een motor van nog geen 1000 euro te hangen.
Het zal dus iets goedkopers worden.
 
Ik vind een Velorex ook wel aardig aan zo'n fietsje. Een beetje zwaarder wiel er in. Maar Rutger had het over een baggage/enduro bak. Zo'n kist met een kussen en een hekje voorop. Ik weet niet of dat nog het plan is, maar dan heb je alleen een onderstelletje nodig.
 
Het is lastig. Ik wil van alles en kan heel veel plannen hebben. Maar het span word voor kirsten. Ze vind een bagage plateau wel wat hebben. Daar kan je al je bagage gewoon op knoppen.
Maar, we vinden allebij een velorex bakje oid ook leuk.
We zijn er dus nog niet helemaal over uit..😂
 
Terug
Bovenaan Onderaan