Guzzi Cali 1100 + Ural Span project

haha, ja maar op de duur staat ie gewoon aan en knippert ie niet meer :+ Ach, moet de knippers nog vervangen want 1 zit met plakband op zijn plek. Dan kan ik er meteen gelijke wattage lampies in gooien. knipper relais vervangen kan dan ook uiteraard :)
 
standaard knipper relais van guzzi heeft echt rondom 21 watt lampjes nodig anders gaat het inderdaad kuren vertonen.
Wel leuk om te lezen dat het allemaal bevallen is; dat een Tonti Guzzi zo'n span allemaal prima vind dat wisten we natuurlijk al lang
 
ja, af en toe wat rond gesjeest. nog een prins carnaval fimpje gemaakt met dat ding :+ Gaat steeds makkelijker allemaal. Tis geen sjeesbeest, das wel duidelijk, maar lekker rond cruizen gaat prima :)

Wil nog wel wat doen aan dat zijspan wiel. Dat gehobbel en geslinger is wel wat irritant. Wil toch gaan kijken of ik er een 19inch spaakwiel in kan zetten. Schijfrem zou fijn zijn, maar dat kan eventueel ook later. Ohjah, de zijspanzijbruglagers (bussen) :+ moeten tzt ook meer ff vervangen worden


Ding heeft een hoop bekijks en dat is wel leuk :)

PrinsC.jpg




camera mannen hadden lol :+
 
Als het niet uitmaakt wat voor wiel het is ik heb nog een 19 voorwiel met spaken van een Yamaha staan kan gratis opgehaald worden .
Meen dat er twee kanten een remschijf op past .
Als je hem wil ,maak ik wel een foto
Zil maar een halfuurtje bij je vandaan en het kan ook met een roeiboot .
 
Als het niet uitmaakt wat voor wiel het is ik heb nog een 19 voorwiel met spaken van een Yamaha staan kan gratis opgehaald worden .
Meen dat er twee kanten een remschijf op past .
Als je hem wil ,maak ik wel een foto
Zil maar een halfuurtje bij je vandaan en het kan ook met een roeiboot .
Oh tof. Weet je toevallig de lager maten? bakas is 20mm.
 
Lager opgemeten zit nu een 15mmas lager in maar het lager meet 42mm uitwendig en daar zijn 20mm asmaat lagers voor te koop .
enkele schijfrem montage en komt als het goed is van een ls650 susuki af .
velg is een 19 x 2.15 .
En is gratis aftehalen zoals ik al schreef .
over een paar maanden gaat die de ijzerbak in en dn levert die ook niets op
 
Lager opgemeten zit nu een 15mmas lager in maar het lager meet 42mm uitwendig en daar zijn 20mm asmaat lagers voor te koop .
enkele schijfrem montage en komt als het goed is van een ls650 susuki af .
velg is een 19 x 2.15 .
En is gratis aftehalen zoals ik al schreef .
over een paar maanden gaat die de ijzerbak in en dn levert die ook niets op
Cool, cool. Ik kom um wel ophalen. Moet ff kijken wanneer omdat ik volgende week een lang weekend ga sturen in Duitsland.
 
Kom mooi uit want volgende week ben ik alleen per roeiboot berijkbaar .
Net als de A12 gaat mijn dorp voor meer dan een week opslot voor weg werkzaamheden en kan ik alleen met een flinke omweg en een stuk door een paarde wei weg en terug naar mijn huis .
Over een dag of veertien is alles weer normaal en ik zit nu al een maand met een beperkte berijkbaarheid .
Is wel lekker stil op de weg datdanweerwel
 
Wiel ff gepast vandaag nadat er 2 andere lagers in gekomen zijn. Gaat goed. Behalve dan dat ik de trommelremklauw er niet zo af krijg. Iemand een idee hoe deze er precies op zit. Geperst? Geweld? Schroefje die ik gemist heb?
20211125_165619k.jpg
 
Ja, heeft ff geduurd :+

Oh en voor de gene die ooit es zijn remankerplaat er af wilt halen. Deze zit geklemt op de as. De as heeft een 2mm verdikking aan het eind. Daar zit ie om heen geklemt. Brander en een hamer dan krijg je um er wel af :)
 
Dit weekend de span weer operationeel gemaakt. Bussies laten maken en het nieuwe wiel er goed op gezet. Scheelt een hoop geschud :+ zo'n 250km gesjeest dit weekend. Van snelweg tot smalle boeren weggetjes. Hoef komende 6 maanden niet maar naar de sportschool :+ Heb voorelkaar gekregen om in een redelijk scherpe snelwegbocht naar links driftend met het voorwiel de bocht door te komen ... oeps. Toch maar ff wat rustiger de volgende keer. Blijf snelle bochten toch lastig vinden. zeker die naar rechts. de span helt toch best wat. Voelt gek :+ Anyways, heerlijk rond getuft, veel bekijks gehad en 53462983245612956096 vliegen gegeten :+

20220418_110526k.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan