Project ParaStoye-K

Ik heb net alles in de hittebestendige lak gegooid. Omdat het niet in de oven past (en vrouwlief daar misschien niet blij van wordt) heb ik de BBQ maar lekker opgestookt. Indirect doorgestookt tot tegen de 200 graden en een half uurtje laten uitwasemen. Misschien gaat het dit keer wel lukken, in het verleden heb ik de uitbak fase nog wel eens overgeslagen.

y4mcPkGI_mvEbB0JngZMndLvFUu8RusfwPwiJcfjgTqPHNFfY5L4lm39MHIQ_ZDOv95QhpQriKS-R1C4QzLK-tFtX0BKO7lVu8yd96e0BG_4hk9WGgUi3q3WbV5fmGuI3EK6aOQgNmZHNY5T3-s9LV8qNqDnTcuqXfAtdCbdlslgbwx9sSme4wPZA4oGne_4s29


Ondertussen moet ik nog een paar lasjes verbeteren op het zijspanframe en dan is alles klaar voor de coating. Vandaag de voorremnaaf weer netjes gangbaar gemaakt en gesmeerd en het cardannetje schoongemaakt, voorzien van verse seals en rubbers en het kruiskoppelingetje nagekeken. die ligt ook klaar voor de opbouw.

y4mkJw16GdqREBDj6C-xB8IHOnL4ySCMZ3_M6FBq_vnzXjd10XfcXtyuNRhrHqflWSQh-nZr6IzilTe_6EM-1k96rV7TEQsbewLwvulJz2ojTtTxOfFPFacf9pZ4UkRv-BGYo6KifmPxkivJrsIplhQgUZx73Vxe8yc3NwFHULSMbr2YdhobNxFLgz1BMcTcoXH


y4mzHJTszV7tzyWTXfgyyyZlPKIiNcAGkCwjE-_wthX8AHmJ5NyBfdofV5oQx2DGRsHkfvsW-bR2Yb79X-2tCSi5tVIabpZadQLlK3edSWwZa2hqIbNz-6fQLqyaY08Qe3xSVxr66fle0gh0dvfI2Zx7LEsrw_bDb7p_S5PLEFpWtjmW-9cjhdDOGWriqCY97HC


Wat gaat er stiekem toch altijd veel tijd in dit soort projectjes zitten. Maar goed dat ik mijn eigen uren niet hoef te betalen.
 
Laatst bewerkt:
Goed bezig. Top. Ben zelf nu net bezig mijn hele kunststof kuip te spuiten. In gedeelte althans.
200graden is wel wat warm. Je kunt ook een verf brander of gasbrander de hele uitlaat droog stoken. Zo heb ik het gedaan.
Als het vocht er maar uit is. Wat voor hitte bestendige lak gebruik je?
Heb zelf Cerakote hittebestendige lak gebruikt is bestendig tot 1000graden.
Succes en laat zien wat het geworden is?
 
Ik bouw hem om naar 12 volt. Heb ik vaker gedaan. Met de originele dynamo en een veldspoel van voldoende weerstand kun je er prima 12 volt uithalen. Belangrijkste restrictie dan is dat je een regelaar ertussen stopt die max. 5A stroom toestaat, Hans Becks maakt die. Dat is ongeveer de 65 watt bij 12 volt waar de dynamo voor gemaakt is. Doe je dit niet dan slijten je koolborstels als gekken of brandt de dynamo door. Er zijn ook nieuwe 12 volt 150W dynamo's te koop die er zo op passen maar dan ben je zo een 3-400 euro verder.
Heb jij die regelaar reeds aan geschaft bij Hans Becks?
Bij mij schrijft hij dat hij niet meer wil leveren voor Ural/Dneprs...

Dan kun je beter zeggen dat je een BMW hebt..:+
 
Gewoon een type bestellen, ik gebruik de "B12SP" regelaar in dat geval. Maar ik ga naar 12 volt natuurlijk. wil jij op 6 blijven of wil je ook naar 12 want dan moet je ook de veldwikkeling van de dynamo aanpassen eigenlijk. die moet voor 12 volt worden aangepast en een minimale weerstand van 4,5 ohm hebben.

Die regelaar werkt op mijn motoren tot nu toe prima. Ik ga hem ook inzetten op de nieuwe.
 
nee, geen tijd voor. Moet nog wat aflassen aan het zijspanframe en dan kan dat spul afgewerkt worden. Daarna begin ik aan de zijspanbak. Heeft ook een beetje laswerk nodig en een heleboel liefde en werk in de vorm van kunsthars en glasmat..
 
Geen plaatjes alleen tekst dit keer. Vandaag tijd gemaakt om de oude lampjes pas te maken op het zijspanspatbord en de andere ongebruikte gaten dicht te lassen en slijpen. Tevens het zijspanframe qua lassen nagelopen en wat netter gemaakt.

Spulletjes uitgesorteerd die naar de poedercoater mogen en die gaan deze week op pad. Zal wel een paar weken duren voor ze terugkomen maar dan kan er weer opgebouwd worden.

Nu kan ik eindelijk eens beginnen met de inleiding van het hele project, de bak. Eerst maar eens wat materialen bestellen en een aanvalsplan kiezen. Ik verwacht een klein plaatje te moeten lassen aan de linker zijkant van de onderkant maar voor de rest wordt het vooral glasmat, harsen, plakken en kneden en plamuren vrees ik de komende tijd. Ik ben heel benieuwd wat het gaat worden of dat ik toch voor het reddingsplan moet gaan en de blauwe Dnepr bak gewoon netjes maak. die is gewoon goed en praktisch onbeschadigd. 1 gaatje, een zitje en klaar is kees.

Benno
 
Verder met schoonmaken en klaar maken, nu inmiddels twee fatsoenlijke wielen klaar staan, nummer drie moet nog worden samengesteld maar mijn spaken zijn op.

y4mXOreqyqdivLVR1OEAbq1UEvOC4H50-qkuL65uBzIxhcFGVA2-I_l18jbihku7G5_gV0D_ln7l5LloSPLKryyQQyhYoJ3jBDcnJOwLFphThdfx6JlOx_tX0oiv0NfRgkWO5uzjLjaV8YRDWDG0f47bUDCaYR3PgcrNGdlbQpk8POcHx7gFsX8PfGMgjDJHLw5


1 echt oud K750 wiel (met vetnippel), andere is al wat nieuwer. Ach, het zal vast rollen..

y4mS-xt-qCEQ7hhWo651kkGTFTF8fP9BOS9PBZQ20YRVfgqG4YMj4eXovyso_0psAPrZMw0z7LNxepweGMNKaTG0pAXRDek6iXYfFq9YnoFm9wGJtiBSRE0Z4aCK8Qqho_5c2WV7CaB2Rsg0RET0CwjotQLMiQV6-CMNteV71vbWp0L6OKmotjBe89dWs8XQEL-



Verder wat tijd besteed om de PP1 om te bouwen naar een 12 volt spanningsregelaar. Oude meuk eruit en nieuwe erin.

Oude draadjes eraf en openmaken, dit is al niet goed.
y4moZ0YpVwDXqX2PuRKcXLttzptb47Nd-v3HIzv3CxyYxSp08CUfMUjMWc-mMNYLl0FKdymzKTSqqEkcbSbF05gnoJsE_yalUfoOfUV_39msjc3b_vFlctK-ybmHiC-kv_dhTIb7eEAB2pZDqGLo3T0EVVXkfapnswjCntq22fkbZVJdNluUyQIun6xAggfMccX


Draadje is wat gehavend, ach oude meuk gaat er toch uit. draden afsolderen, moertjes aan de achterkant los en het hele zootje ligt er naast.

y4mkX3nLaBZefrC9VhkOwK1uzQkJdUdEWmGLJPTTGR-4OsT4L5HXy2gtEK_JXeOL_EnVx0waozkqAiQq0RVEddv-H3hnaCL0xyv7fvLu2vC5rKgiwKs_vTmyHuDQ3in_JUQcy5vz5tiL0ayQcBdEKa26rVPUdwPNvsrh8WXCBj45pcIy50Bm3JiUMT75c60nX4V


Gaatje boren en nieuwe regelaar erin monteren, dit is een 12 exemplaar met 5A laadbegrenzing zodat de aangepaste dynamo wel heel gaat blijven.

y4md7bBeQZ8GbQnWyy_6Odivcex9-UeQtsafwE2TirJjF8Kv9e8m1xHy8CJt5CIBtdvCPqw5F1RPEJx80fhwQxk5HDyUArrtLSYzKXzzcR9E8L_NZgripIR6eLvmwv0d0a5E1qpbKjawRx1g1DmSOOlalf4zv8ST_nspuCsp2bkq_EtpaW-S7ztqI2eAIv9Th8j


Draadjes aansolderen, kastje dicht en niemand ziet het verschil..

y4mVZqMHAQEG05XiuTcROrKZRS8gCla7_pgRrgYTQ21SF3pzU5YNAILtpsSCg_6ai4zZ-a3Ws1IQI73YSHprGTYTQREBONYk5pWMEN0l-OWusbXB2Mrn2CPmVqfLprAzhJKnGJ6H2BGCS9w6bVOTu6jJMfzXQNew5CQ4qlLKFv36PImQsuxOODSchBqOqu_yplO


En zo ziet het er dan na gedane arbeid uit

y4mgWXOnSFvH_15RjHvqowkJTi2D7ZnkMe-4fr1szu1dl0VgqA0NQWZksJzm59UMGuNqbpIfc8qdSYdWkjewZSDUUjqT6UCp-5FWG7jc9RzN7cXRNQnVVqQc594uPbeKefGY-U4nV5cM4lzLVspNBwR0hgPWz_vENe5V5eZjqkDHO3q4P2ftm4n3hon31N5wD6B


in de pp31 van een M72 heb je meer ruimte maar het past prima.
 
Verder met schoonmaken en klaar maken, nu inmiddels twee fatsoenlijke wielen klaar staan, nummer drie moet nog worden samengesteld maar mijn spaken zijn op.

y4mXOreqyqdivLVR1OEAbq1UEvOC4H50-qkuL65uBzIxhcFGVA2-I_l18jbihku7G5_gV0D_ln7l5LloSPLKryyQQyhYoJ3jBDcnJOwLFphThdfx6JlOx_tX0oiv0NfRgkWO5uzjLjaV8YRDWDG0f47bUDCaYR3PgcrNGdlbQpk8POcHx7gFsX8PfGMgjDJHLw5


1 echt oud K750 wiel (met vetnippel), andere is al wat nieuwer. Ach, het zal vast rollen..

y4mS-xt-qCEQ7hhWo651kkGTFTF8fP9BOS9PBZQ20YRVfgqG4YMj4eXovyso_0psAPrZMw0z7LNxepweGMNKaTG0pAXRDek6iXYfFq9YnoFm9wGJtiBSRE0Z4aCK8Qqho_5c2WV7CaB2Rsg0RET0CwjotQLMiQV6-CMNteV71vbWp0L6OKmotjBe89dWs8XQEL-



Verder wat tijd besteed om de PP1 om te bouwen naar een 12 volt spanningsregelaar. Oude meuk eruit en nieuwe erin.

Oude draadjes eraf en openmaken, dit is al niet goed.
y4moZ0YpVwDXqX2PuRKcXLttzptb47Nd-v3HIzv3CxyYxSp08CUfMUjMWc-mMNYLl0FKdymzKTSqqEkcbSbF05gnoJsE_yalUfoOfUV_39msjc3b_vFlctK-ybmHiC-kv_dhTIb7eEAB2pZDqGLo3T0EVVXkfapnswjCntq22fkbZVJdNluUyQIun6xAggfMccX


Draadje is wat gehavend, ach oude meuk gaat er toch uit. draden afsolderen, moertjes aan de achterkant los en het hele zootje ligt er naast.

y4mkX3nLaBZefrC9VhkOwK1uzQkJdUdEWmGLJPTTGR-4OsT4L5HXy2gtEK_JXeOL_EnVx0waozkqAiQq0RVEddv-H3hnaCL0xyv7fvLu2vC5rKgiwKs_vTmyHuDQ3in_JUQcy5vz5tiL0ayQcBdEKa26rVPUdwPNvsrh8WXCBj45pcIy50Bm3JiUMT75c60nX4V


Gaatje boren en nieuwe regelaar erin monteren, dit is een 12 exemplaar met 5A laadbegrenzing zodat de aangepaste dynamo wel heel gaat blijven.

y4md7bBeQZ8GbQnWyy_6Odivcex9-UeQtsafwE2TirJjF8Kv9e8m1xHy8CJt5CIBtdvCPqw5F1RPEJx80fhwQxk5HDyUArrtLSYzKXzzcR9E8L_NZgripIR6eLvmwv0d0a5E1qpbKjawRx1g1DmSOOlalf4zv8ST_nspuCsp2bkq_EtpaW-S7ztqI2eAIv9Th8j


Draadjes aansolderen, kastje dicht en niemand ziet het verschil..

y4mVZqMHAQEG05XiuTcROrKZRS8gCla7_pgRrgYTQ21SF3pzU5YNAILtpsSCg_6ai4zZ-a3Ws1IQI73YSHprGTYTQREBONYk5pWMEN0l-OWusbXB2Mrn2CPmVqfLprAzhJKnGJ6H2BGCS9w6bVOTu6jJMfzXQNew5CQ4qlLKFv36PImQsuxOODSchBqOqu_yplO


En zo ziet het er dan na gedane arbeid uit

y4mgWXOnSFvH_15RjHvqowkJTi2D7ZnkMe-4fr1szu1dl0VgqA0NQWZksJzm59UMGuNqbpIfc8qdSYdWkjewZSDUUjqT6UCp-5FWG7jc9RzN7cXRNQnVVqQc594uPbeKefGY-U4nV5cM4lzLVspNBwR0hgPWz_vENe5V5eZjqkDHO3q4P2ftm4n3hon31N5wD6B


in de pp31 van een M72 heb je meer ruimte maar het past prima.
Oeh, netjes die spanningsregelaar zo :t
Ik heb een ander model, waarbij de binnenunit er ineens als 1 blok uit kwam. Heb de kabeltjes door de openingen in gevoerd en gekoppeld aan de regelaar, binnen de behuizing (stuk groter/ruimer dan dit type)

Volgens mij heb ik rondom met vetnippels. Dus dat zijn oude modellen?
 
Mooi smokkelwerk met die behuizing.
Dat doen we vaker. Ik weet dat Benno het eerder heeft gedaan weet ik en in mijn K750 heb ik ook zoiets met een 6V regelaartje in het huis van een (voormalige) mechanische PP-302:

1k0.jpg


1k0.jpg


Alleen aan de onderkant van het huis kun je zien dat er aan geknutseld is:
1k0.jpg


Als je niet op de grond gaat liggen dan zie je dat niet ;)

Oeh, netjes die spanningsregelaar zo :t
Ik heb een ander model, waarbij de binnenunit er ineens als 1 blok uit kwam. Heb de kabeltjes door de openingen in gevoerd en gekoppeld aan de regelaar, binnen de behuizing (stuk groter/ruimer dan dit type)

Volgens mij heb ik rondom met vetnippels. Dus dat zijn oude modellen?
Volgens mij zat op jouw motor ook een PP-302. intern scheelt dat niet heel veel qua ruimte met de (oudere) PP01 van Benno.
Oude modellen is altijd relatief. Iets werd gemonteerd tot het magazijn leeg was. Denk aan de eerdere uitspraken over Russische modelfilosofie.
Je kunt ruwweg stellen dat KMZ/DNEPR wielen uit de jaren 80 en negentig geen vetnippels hebben en tm eind jaren 60 wel. Daar tussenin zit een grijs gebied waarin wielen ze wel of niet hadden afhankelijk van welke krat naven er vanuit het pakhuis bij de productielijn werd gezet.
 
Dat doen we vaker. Ik weet dat Benno het eerder heeft gedaan weet ik en in mijn K750 heb ik ook zoiets met een 6V regelaartje in het huis van een (voormalige) mechanische PP-302:

1k0.jpg


1k0.jpg


Alleen aan de onderkant van het huis kun je zien dat er aan geknutseld is:
1k0.jpg


Als je niet op de grond gaat liggen dan zie je dat niet ;)


Volgens mij zat op jouw motor ook een PP-302. intern scheelt dat niet heel veel qua ruimte met de (oudere) PP01 van Benno.
Oude modellen is altijd relatief. Iets werd gemonteerd tot het magazijn leeg was. Denk aan de eerdere uitspraken over Russische modelfilosofie.
Je kunt ruwweg stellen dat KMZ/DNEPR wielen uit de jaren 80 en negentig geen vetnippels hebben en tm eind jaren 60 wel. Daar tussenin zit een grijs gebied waarin wielen ze wel of niet hadden afhankelijk van welke krat naven er vanuit het pakhuis bij de productielijn werd gezet.
Aha, je hebt dat gewoon zo gedaan met de aarde :t
Ik heb deze inderdaad ook, klopt.

Pas ik nog een keer aan denk ik, vanwege de betere dichting van de behuizing zo
 
Zo, het was weer even rustig hier in het topic. Veel te veel werk om te hobbyen aan het project maar nu begint er weer wat licht te verschijnen aan het einde van de tunnel. Gisterenavond het heugelijke bericht dat de poedercoater mijn tussendoor klusje af had. Vanochtend was het sinterklaas. Auto vol met net zwart gecoate onderdelen. frame, bakframe en een heleboel klein spul netjes zwart in de 3 laags Poedercoating. Ik kan weer aan de slag om alles schoon te maken, tape te verwijderen en de schroefdraden even langs te lopen met een tapje voor het nette. De basisopbouw kan beginnen en alles ligt klaar om een rollend frame met motorblok te gaan monteren. Voor het plaatwerk zit het allemaal wat tegen. Kan eigenlijk nergens meer een fatsoenlijk adresje vinden voor het stralen en natlakken van de tank, spatborden etc.. Maar ook dat gaat goed komen. Alvast een paar plaatjes voor de foto liefhebbers.

y4mCUHKdqH5prUD7eC7zQF-eHieEiJtybcvOfpp0CfMTPaqx3WDNmXzO03AdgzXjRyxnIf6tVRp5oxZLFxexWuGZK7GhLUKQvUtOnviRExjeQkT1uU4r-KJ_I6igX4pry4lSBuaspgI541BbSEnzXSqGYkBIc8qThcclRc6sCp9CTIZUpizJ1w5NklTzVvQZoWc


y4mEKsH5hPfkkxZZd7rOhviKMcijYhanR97vscMUSdIMUaZ-yKPVK_LQpYIY81Oxy7rY-z47R8cx0yFM-aeWuH-hV8e7ir6wm6tG8vrTTiBqoiQbBvJgmGVFwubYxJgklonoibzSSLBQ8bO8GjpppOdFAdPColrILUg6SRp_9e_SbxGYQL7B1CtiLGmzuAG0utg


y4mDIE7a_NFI_keagtjL6nmIsHB055nuR4Gj_Icw8ZUFj57yaI6Buh81Eu0z-YswNXoAMlMB2PIgAEWl3TOPfCXr89mK0yi2uIVFwfYL9skYL2_AZ85k85cTmVYdrrJD5ukVVHfFKi-AhOyQR7otEQ4RdffO9pNPger7ZmLoWI4fFEHuTTT8GOun3oXl-FHwOHm


y4muU9Rtc1QYnO7WPyJhtPA1OeSvT1PX5NNwI2E0EDLDDyP67cfd89lfDBIQEBB_yrm26HUsc7ofdhAfyIWKuE1u4zZHHItoAJ6Fz59JZkGaSzyVC3uMX4a3f14kufUf2JRwqY7ZaVESyA7bkX2bdNc4uLweSN40xfCvzGa2Wpn4VazZI3a2JwFSDXCF9NrdATz


y4mcSNa1rUA_kmSypq-GpbAuOuG8R6rFhYORYWqq53v3_Da6PA_kM14fVh7a2GbOQKGYqo06QSFEFL5kHCnSmhwVhFem6BdD4AYSy1F-_bk0_sN_PndAr8s4x5_GufFTDU6NB1boSUpuFo_0Bju3MUxQb_md6gl3odq5ok4l6dB-pmfnSx5uyAUJr1qz03WCbU6


y4mZUIsty7B2Bjxpr_318OeoE6xmCNMEkoB1cWArtNVn_xJu2nkMce7jkrefkzOH8BOov7EFs8wyzdHpparf6xmDwSpAJQEHtm2lZtymXXmWaWE_mEqVsQRM8QJEyZTfrRv3-MsawymDrPc0al7lVklGvhrFo_h2XlG6Ex7TE9tEltZ1eMcWpD43G_xP6JCPp21
 
Deel 2 is onderweg. alles wat straks naar de spuiter moet is nu naar de straler om kaal te stralen en te voorzien van een laagje epoxy. Daar kan de , inmiddels gevonden, spuiter mee aan de gang. Voor de zekerheid neem ik de originele Russenbak ook mee in dit proces. De Stoye vordert nog niet echt. Ik heb nu alles eruit wat rot is en er is nog maar weinig over om op verder te werken. Vrees dat het toch een gewone K750 gaat worden in dat geval.

y4mEmVZ54PIWI62YmU57-zQOAQsCEXSDVvcWx-Lat7Fg4i5YCdW7OmPfTzDTximhrUOEKfMcmptylSyfOR_EyrRzyJh7IAzCScIOlDsG0ynDP81TLTAcZF-5ASyB9-8s3GS-hIJ8Y8KVc8vaFIvyaLYDkT0fnvzSLolJYKlw6JcA3qEDIZ7koPi7aiqKuHMAAn1



Verder ben ik nog even aan het modderen met een versnellingsbak. Mijn reserve-exemplaar had ik eigenlijk bestempeld voor de K750 (omdat er een achteruit op zit o.a.) maar helaas. De bak van de MT16 begint uit zijn 4 te vallen bij langere rechte stukken. De versnellingen werken prima maar als ik langer dan 3-4 km op een recht stuk met constante snelheid drukt hij de bak uit de versnelling. Zal toch even open moeten vrees ik om te kijken wat er aan de hand is, dat betekend meteen ook dat de reservebak in de mt16 gaat, de andere op de plank tot de winter en ik dan maar een oude mt650 bak (oud model luchtfilter maar wel met achteruit) ga inzetten. Wordt zoeken of ik nog een luchtfilterhuisje heb voor zo'n ding.
 
zo op de zondag tijd voor wat zichtwerk. Ik ben het span weer aan het opbouwen. Swingarm in nieuwe rubbers zit er weer in, overal nieuwe rubbers trouwens, Kogelklemmen en verstelstuk weer op de plek en een vers schokdempertje. Oh wat mooi allemaal. Maar, geen foto gemaakt, doe ik morgen even..

Wel ook een klein stukje zichtwerk dan. Wat is zo'n oude K750 lamp toch een mooi ding eigenlijk. mix van oud en nieuw

y4mqFRUb8kduZl3W7WTfttw9bc6KsBDiT-mqiU7Jgq3Od_3pEnryh8cHlafpOG6vBApR3k2EdSH4af3fbP4xtCAE9LsZYJvzPjAgWjZapw1nydkZT4F9R90-xQXsUEiNAiIppYXk4-_h86qL7qq9eZDFEpvWQB6BFXJBj6gqERlN0c8K1qqEnjVsCagLjtdxVUT
 
Wat is zo'n oude K750 lamp toch een mooi ding eigenlijk.

y4mqFRUb8kduZl3W7WTfttw9bc6KsBDiT-mqiU7Jgq3Od_3pEnryh8cHlafpOG6vBApR3k2EdSH4af3fbP4xtCAE9LsZYJvzPjAgWjZapw1nydkZT4F9R90-xQXsUEiNAiIppYXk4-_h86qL7qq9eZDFEpvWQB6BFXJBj6gqERlN0c8K1qqEnjVsCagLjtdxVUT
:Y

Helemaal mee eens :Y (ik heb er alleen niet zo'n mooi geel Opeltje bij voor op de achtergrond :P ;) )
1k0.jpg



;)
Is bij jou die "Bakkelieten" schuifschakelaar voor het grote licht nog compleet/werkend??? Dat is het enige K750-onderdeel dat ik de afgelopen 12 jaar nooit ergens los te koop ben tegen gekomen. (en uiteraard was die bij mijn K750 kapot. ik heb destijds een stevige kiepschakelaar weggemoffeld achter het lampoor als alternatief.)
 
Het zijspan zit weer in elkaar, paar plaatjes voor het bewijs :)

y4mSP3NbgRnrs86d8911ugE_64r-cVU3a8lMp4Ik2zsW9DcbVw0EGRGauWPBFaz8fcKtmQOpiEb2CoQcCvPHyP8oGNYI6y0MczCRQ2QJt3N2Vs5VkBZUJVfnVaNRxHCW92jKZx1NEnhiW66B7yCTCoDnEyvM8T4ElpFcPMhL_SkNLwHwUbM3GCGRHWWzYjFcllX


y4mGTSWVYSqUmwa7oJKIL14TawuuTsBC128hjZsuNTxiP5CMaVz2kmmE0c475LvOJSRLf0CeaOZcoevXw0HW-q8hsF9HfggC1awVcn9WfChWkIwjdQ6ivhMgeasxPI9EJ8d2UEJlN9Cs3eJA29oPIf5hAVO1uNGN1gr73j0Qm1f9Hlj8hfNlesnVzN6oUZZyeaY


Benno

p.s. die bakelieten schakelaar heb ik niet, wel een paar van die brommerschakelaartjes op het stuur voor groot en dimlicht. Dat gaat vast ook werken..
 
Dit zit er gewoonlijk (maar dan schoon) in de koplamp van een K750. Rechts het contactslot met laad-controlelampje en zekering-houder (op de foto ontbreekt de zekering. De enige zekering die een K750 origineel rijk is overigens. dat laat een deel boordnet ongezekerd en dus heeft die van mij er nog ergens een zwevende hoofdzekering bijgekregen, maar dit terzijde)) aan de linker kant de (incomplete) het contActslot schakelt ook stads- en dimlicht.
Links de "bakkelieten" groot-licht schakelaar. de grijze draad op de foto koppelt de plus van dimlicht vanaf het contactslot. via de loper(een schuifje in dit huis met een contactbaan en een veertje er achter) wordt die doorgekoppeld naar een van de lege schroefcontacten waar vandaan er dan weer een draad naar groot- of dimlicht op de lamp zelf gaat. bediening gaat middels een bowdenkabeltje middels een schuifje op het stuur. achterop het schakelaar-huis kun je op deze foto nog net de schroef om de lengte af te stellen zien zitten. Bij mijn K750 heb ik geen lopertje voor die schakelaar. Ik heb het heveltje en de bowdenkabel laten vervallen en het gat in het koplamphuis gerecycled om er een kiepschakelaar door naar buiten te steken. ik wilde het stuur een beetje de originele aanblik laten houden: vrij van armaturen.
1k0.jpg

Hier die kiepschakelaar. rechts in beeld. Paar draadjes gesoldeerd. Inmiddels zit er uiteraard ook krimpkous omheen. ;)
Onderaan kun je nog steeds de "dode" originele schakelaar zien zitten.
1k0.jpg

en van buitenarf ziet het er dan zo uit:
1k0.jpg

Vanaf "net niet recht van boven" zie je er niets van. De RDW-keurmeester bij de kentekenkeuring vond het ook een mooie oplossing. :)
 
Ah, de grootlicht schakeling. Die heb ik in beide m72 inderdaad kabelbediend in de koplamp gehad. Bij deze moet ik nog even nadenken hoe en wat
 
En weer wat vooruitgang te meldden, foto's niet de besten maar het idee is duidelijk denk ik. Motorframe weer aan het opbouwen, achterbrug erin met verse rubbers en kapjes (op 1 na die is kwijt maar dat komt goed). Schokdempers erin, balhoofdlagers erin mooi conisch setje en onderste balhoofdplaat er weer in.
y4mHEOTw5pNslor18G7ir5CIYXrXEHVkFYsE_HA2erxHiJEc9wqrSkMotCy-z2pnfJp-V94kEUiCFEciWUdZHynafiG0_BVxsomw3RMrNxeY4teiu8RIzV0NVBNx37Wa1rR3NCvqrHbEQQ2ByDtWS0WGbYiUPHk0x5nNvxXVAFx1CuQrcBwu1hqDe4J402GkqvD


y4mrM9ryTbEmULuReXcYB5__UuWRXvFmxEX6_gRjggr-ZrpTHiwAF43eabuu1iaSdm1pJM8sNsACgWBZuZaDXDA_Ui0RSw2b31DX6YEp6q6YLzqJ1RcZJi9KAaqSBIpoBn8CdtNymjauxrmXxqivzhR2v8SwkoudCpfLWNa80IQ_nJBZgydRLx9R4iRMQTV97Ek


y4m3YclNGKgtQQF4RHYZlT91jE8XS2W1VD-TTVTjjjXJU_OqkCw4u3CiDeZ3MXEmK_u8MVvlY3f0gNwa27GTWiaC0D-j15HWg8TzMOGdv-VBh2ag3-SonyCmkmx0YkYbhm3V-4Pa3GXObnQALDc_wmrHhFGCCnDmsxPFc5-I9nz0E6HjrPf3X_icwOsVKZDY10y


Daarna nog de MT650 versnellingsbak (oud model met achteruit) van verse seals voorzien. Die ligt ook klaar maar daar heb ik nog geen foto's bij. Het ontbrekende luchtfilterhuis heb ik nog niet gevonden maar ik weet dat ik er nog twee ergens moet hebben.

Binnenkort zal het er toch van gaan komen om het ding op zijn wielen te gaan zetten en er een rollend frame van te maken. Moet nog wel even wat klein spul stralen en behandelen maar dat komt goed. (schoren span en bevestigingsogen aan de motorzijde.
 
En weer een mijlpaaltje verder. Al het plaatwerk is inmiddels ook kaal gestraald en in de epoxy gecoat/gespoten. Valt mee, eigenlijk geen grote verrassingen, klein gaatje in de zijspanbak onderaan bij de voorste bevestiging en wat tekenen van corrossie in het dubbele plaatwerk van de bak maar dat heb ik al veel erger gezien in het verleden. Dit spul kan weer naar de spuiter toe om af te werken. Maar er zit schot in. Binnenkort probeer ik mevrouw op haar drie wielen te zetten en in ieder geval een rollend frame te hebben.

y4mp3dW4co8-0T27bQ9dzZ4uKifTe306p6e8eNATFoInyerzd-aiOmH5Ok6XVvDlDJiQp7_5ZMBWP31T_HDpahTAONnHkmYwGpxRBwpNjDp6gLojUt912ac_qE8V6g2c5DVrdESldQY5w9fImidR8nMLCQLn711NvKImq6vdJcSWVPJScx0JIDGKhsXHdcrb7Y-


y4mgK7KNOKF2PPuBMBSygqNftYGyjxZgGmY56OLWktSSA2PZqlcwkQgbJbpcnp1LVJZ-LmsDqWYqWoSaQJM0Zo3jdWmPiWUacb_1nsENJjpW-YXq0b9QIPKgObxLVtJ9q4twZ5iXu88FjXOd5jLvA16RmBiJNI9YoP7b2qtnZt5iR8AdCK8Evr56KO3TJnB1YT2


gelukkig, een tank zonder gekke gaatjes erin na het stralen.

y4mQc2E9McStBKzD6Kj3CSRIxBqSB8nvdUGMnJMTOCLTu984a6PJcSjBm7z55bzLCsSZ_uIl8xZGXxNAJJG2u3c8L7z1lqR8mPvPSOnzdd2SKHm-H59jP9wSvan5JzI1SZcJdAOsimQQylt6ZSajengtN2T31vr-OxLMXcl0iezBIkJ4NCpmgDgi-igQz2SGBRL


Setje spatborden. zo goed als nieuw

y4mqKasypoMa8GfXQJRnz6r6IPA-MCfUTAdJrfmJo4c3J3IlqeFu9d9Ymrrr8uLGotx74KPmurZq4p7qFQoKGe80tIp8uVFxwnVLwPkxpx5RLXb-yNoLiQIu17eLTZIxomDc3mO-Nhx0TuTiujHZbw5Th8w3x9kAT9hQBs_NMf4mOQ0aU4fzJ615ikRJQ5MObZ8


En natuurlijk een zijspanbak

y4mQMAQFNZpb7N31yl_Ns3VP3VptqVTfMAA1lsFjDotCEKToyhg2gHtDX01ULD6OvO_0t2sJD_7f8WxVsj1LKpJUKh6lZtK2WZVG5UZLFYciukhXfw_agvyRPYQQGOuDwVNlMucrxK6j1IPb6fl5cOsNH1EsHgTdqvjE3kDPkH4ysoM6y6Cd-ayJTbrYPIbbI_U


y4m6ND-A0no-TQtmGyyqPfuTuSj8QQf6rLWJnwnxI_l-UAYOb12ZzN9-5wwtKZl7C5gDbQJEp5oiOASGkfNrK6r3ZUieQ2EBmrs5lv8duQ6R6LFx6Nu-3o9oK1AaCjL4g-BP4slXTUFX0F9D6glVWJCi08IxSnXRTA9dW0idpeO6O3DbFIXx1ioqC4_JZpyCzMA


y4mp6s7IVNmWflD07vObpDPPl5YrxuZHMCKuMItzxMksBENoN5-uavvzKn0tHa4VTVRO1BSO5E_vU2mzXSf8lbGDMehBpKL_kARHoOdB0hrAZ9snLgtOQb6UoTUNJg8iPPYqGQP8AO0oBQEzuWAqpURLuwgzYVyiU0tBWMAgMS9HoIME62DQ8HTIxPWsKv8yXYC


Met een klein gaatje

y4mipHhBvtG2Tj8SRytJL6Fcvr_kdGLHhLjX24NT8hxiHKoaH-xoNNQ2VdpBSUjeZDDGqW0LoF10x4QqfoeMwi5ZPqgrQ-tvcuJlkLbZcaG4FS3ablKR4fIFuqXyAUzLDOU7LF70hRmrKTpsQPCwufxgIX_FzX-66dz5MO9rLy_BMckm0Q3bE6GULuN7mIPxQwN


Maar heb ze veel erger gezien, dit gaat goed komen...


Benno
 
Jippie, vandaag weer een mooi stukje vooruitgang gemaakt. We hebben een rollend span. Begonnen met frame en span aan elkaar te monteren en op de wieltjes te zetten. Met wat lange latten langs de wielen e.e.a. grof uitgelijnd op ong. 3 cm toespoor. dat moet netjes uitpakken.

y4mhn7tyJNlwqUxpifoLXAVHd-jk6EfUqZ_UEQSpOrcpdcBujCwlcVm3cbcnbpqa5MBdHuaDB_HHuJMPxvw5eS9VufL5NFIw2W-qHvC3qSNdjZKUp1wgqLMbTampejtEglekSLfIUBY-3m8HD-RSXcHPoc4ApxhHZahh-yVxc3MCXX36o3CXCh-dtRjKJAGhgxd



y4m9ekd5armrc40xbbS-_zqB92oTmRyX4uy6GteM8DCUYtz056jj_ELf9Lr2hklk6VssdeXVnCnwLUrI4fKHGe0lPVO_TQQapaZHaiYDAwoTEJV5vjxk3r1UapAl0qR2cUB8VSlkAUe-JD6ALi3lAjH6qBoP85cUJ1MVFdIlis51efeODpAW5DbLm12eW04bPwD



y4mebEkNtJVDP1fFHpIBK3bVb0Ix99PIe2ayjemM5NjhPBx7CuPmirky4tz4VYg0kNjwl_dqpTMv6eiM6v0TjoRmPYN9YU36X_5xXOs6R1g8HkGqZZ45sG4r6KM7xDUMe8_JSxyGfPhU1W8Iz1hLEJ2vNFHqbJ8YsjoPE9_pTpS54JypypDZTUW7sT2ZuC6S8rV


Beetje raar perspectief die laatste foto, het wiel lijkt helemaal scheef te staan maar dat is niet zo gelukkig.

Daarna het grote moment.Motorblok en versnellingsbak erin monteren. Dat paste wonderwel.

y4mfGKVrIG13Rhqk-BOPMbg_uKg3xuwl-7F3x2P3FguiqAX88B9SFiWbt9-IJbK4yIRnd1m7PdhF6myKgInLRRIGBk-k-5sssJMm0rev51X300Ez8O91A4a0AMDdDTvPi82zKy3dA_jrRZ2lKnv8yJIzI71InVd3RXp2Pk-Y7Ul0Hhz28o3i7tyKrHZdDUoDdxw




Oh, en die bezemsteel heeft een functie. Daarmee heb je twee handvatten voor het blok en bak. Je kunt e.e.a. dan heel gemakkelijk op zijn plaats tillen. Mooi ook te zien dat je de karakteristieke Boxer met zijn versprongen cilinders nu heel goed ziet.

y4mmEenwJzyK5q1dMhZU6BEA9H7TYlTbi-p0KY2mmf3CdgqRfQ0qDF7yJbvAfG1S6U_76XXOe8Z33VvmE76cRn7QxE-WFIflaipOriaUYe7zohIUEUJGCC8DGNllcEjSLHsLITs8lFXrdjJi1PyK6H3h9D_TxFfJscrHDJd5G_V62XEvpqO-kUr9bef8__3yNO8


y4mKDRfEjm2TRAOCycUD2ySiUYXo0mn2-NiZgJE3mX3IByic-QfR0iS-mn895UNbYQdYquWr83rZtt117Z0MWkJ7I9slKVeexF4IKc5lw2FMNdCYIdroWEVkitIKhramnRDBkV0xdAswiNsvKo92Gqa-cBl9xMFGm8xjWBfEG1UAvmSjtigQkGsb054lgm9DG3m


Ondanks dat ik een bak met achteruit gebruik heb ik ruimte genoeg in het frame om de combi te plaatsen. Aandrijfas zit er mooi recht achter en ook die past prima. Het gaat op een motorfiets lijken. Ik kan aan de gang met de tientallen kleine klusjes die er nu komen kijken om er een echte motor van te maken.

y4mVTzPIe_6064dVb1oH4Cv9Kh8SaZxU8poamUOJHZ461HIAvoGjObOlFq5Z6GQcvAcEHkcLmVz9Cd2BshEzf4wlTmLco7gzahHTn-Yy-GkGv0qnnFi6rMpZf9z_EaZ0NJVW9mhsaeyVlTozHBWiLU5ZAN_RiA3Vqbknkb2zwKpZ1BDiZAKluftARnz4O5uVTk-


en de toekijkende waakhond zag dat het goed was.

y4mA1hWkKM-R522QoNzFYYJr-jSVwc00DyamXzmcD2Ogi32stXI6fQbTu3ozHOd2KkePabWXGZxR7E7xBXHd1VdzHzWQd7monASduXWtXIVsUx2RD260R3LAej1AXyIev1NbgahH8ICAaxIVsogb-_MvGZjcOjdxXqSDhC68GINSLxjZzQJ-Bi6BG2gHu1sIdns






Benno
 
Terug
Bovenaan Onderaan