over r.i.p. topics

Ik heb er een doodsangst voor :)

nee maar serieus, ik vind het gewoon niet iets waar ik constant aan herinnert wens te worden, en er gaat werkelijk geen enkele maand voorbij of er staan wel van dat soort topics. Ik heb nog nooit zoveel van dat soort gevallen in mijn hele leven gezien dan alleen al op dit forum in het laatste halfjaar.

Nu ben ik niet vreemd met de dood, verwondingen oid. Maar net zoals mensen het niet leuk vinden dat er over operaties bloed en verwondingen tijdens etenstijd gesproken wordt, zijn er altijd wel mensen die daar wel over wensen te spreken (bij artsen en verplegers is het "het onderwerp" van de tafel.

Het gaat er alleen om dat mensen elkaar gewoon niet daarmee hoeven te confronteren. Ik vraag het hier gewoon netjes en ik krijg meteen een bek van hier tot tokio terug.
 
Schetterbekkie heeft om te beginnen al niets, maar dan ook niets met het risico van het motorrijden te maken.

Een apart subforum voor het aantal overlijdensberichten dat er op mf geplaatst is is imho respectlozer dan de huidige situatie. Je stopt ze weg in een hoekje terwijl de meesten hier een vrij brede bekenden/kennissenkring hebben.

Als er een bekende van je overleden is wil je dat graag weten. En niet door iedere keer met trillende vingertjes op een apart subforum te hoeven klikken om te kijken of er misschien toch niet iemand...

Er sterven mensen, op natuurlijke wijze en door onze gezamelijke hobby, get used to it... trek je kop eens uit het zand...

:^




MF is een community, met bijbehorende momenten van vreugde en momenten van verdriet. Sommige zaken moet je niet te veel willen reguleren maar juist een natuurlijke manier van verwerking of viering gunnen.


:^




Toevallig posten hier nu alleen de mensen die er op tegen zijn (enkele daargelaten) maar ik denk dat ik zeker niet de enige ben die hier zo over denkt. Helaas kijkt niet iedereen in dit gedeelte van het forum en zijn het maar een enkele die het meegekregen hebben van een rip topic.

En als er nu 89% van de posters het met jou eens was geweest, had je dan deze redenatie ook geplaatst... maar dan dat de tegen stemmers net diegene zijn die hier niet kijken ??

Je mening is net zo waardevol als die van wie dan ook, en hij is gehoord inmiddels.
Je hebt 'm nu best wel heel erg redelijk duidelijk gemaakt, de crew is op de achtergrond in overleg over dit onderwerp.
 
En als er nu 89% van de posters het met jou eens was geweest, had je dan deze redenatie ook geplaatst... maar dan dat de tegen stemmers net diegene zijn die hier niet kijken ??

Je mening is net zo waardevol als die van wie dan ook, en hij is gehoord inmiddels.
Je hebt 'm nu best wel heel erg redelijk duidelijk gemaakt, de crew is op de achtergrond in overleg over dit onderwerp.

je mag het ook normaal verwoorden, ik wist natuurlijk niet dat de crew op de achtergrond in overleg was.

en ja ik had het niet gezegd als 89% van de posters met mij was, maar we leven nu in een democratie en daar gaat het nu eenmaal om de cijfertjes, ook al is elke mening even waardevol, de cijfers over de mensen met dezelfde mening geven dan vaak toch de doorslag over wat er gedaan wordt. Ik vind het dan ook best vreemd om dat uit jouw mond te horen (no offence intended, gewoon verbazing)
 
99% van de reacties hier zijn gewoon normale nette reacties. Dat 99% het neit met je eens is is een ander verhaal.... calimero...
als jij reacties als dit
Pas je aan en zeik niet.
en deze
en te gortig...... hier heb ik egt geen woorden voor.... en mis maar goed dat je mij niet kent.
normaal vind dan heb ik ernstige twijfels aan de buurt waar je in woont.
 
Laatst bewerkt:
de dood hoort bij het leven. Die dingen gebeuren idd nu eenmaal. Ik spreek dit dan ook niet tegen. Ik vind alleen wel dat dit niet zo wereldkundig gemaakt hoeft te worden. Toevallig posten hier nu alleen de mensen die er op tegen zijn (enkele daargelaten) maar ik denk dat ik zeker niet de enige ben die hier zo over denkt. Helaas kijkt niet iedereen in dit gedeelte van het forum en zijn het maar een enkele die het meegekregen hebben van een rip topic.

En idd je hoeft niet alles te reguleren, maar het getuigd gewoon een beetje van respect voor andere als je ook durft rekening te houden met mensen die daar niet zo gecharmeerd van zijn.

Je ziet mij toch ook niet in die topics posten: "zo dat ruimt op" of "ach je leeft maar eens" Dat valt ook binnen de regels, maar het getuigd gewoon van een wederzijds respect als je dat niet post.

Net zo als met die rip topics. Het mag, maar het is gewoon wat smaakvoller als niet iedereen geconfronteerd ermee wordt als ze dat niet willen.


ik lees wel mee, maar heb me tot nu toe van commentaar onthouden.

ik begrijp beide stellingen;
- ja, ik begrijp dat de betrokkenen zich hierover willen uiten
- nee, ik zou liever ook niet deze topictitels voor me krijgen

maar feit blijft wel dat het idd een onderdeel is van het leven en MF
en ik vind het belang van diegenen die zich hierover willen uiten, zwaarder wegen dan mijn gevoel van confrontatie met dit soort onderwerpen.
sterker nog, als ik toch in een dergelijk topic toch lees, wordt ik geraakt en zelfs ontroerd door de teksten / manieren waarop mensen zich uiten.

ik weet hoe belangrijk het is om juist emoties te uiten, zeker na een verlies van geliefden of vrienden, in welk subforum dat gebeurd, is niet echt belangrijk naar mijn mening, alhoewel 'Algemeen' mijn inziens hier het meest van toepassing is.

mijn waardering dan ook naar de moderators in hun teruggetrokken houding.
 
normaal vind dan heb ik ernstige twijfels aan de buurt waar je in woont.
Die jongen is een van zijn beste maatjes verloren. Als je dit zelf ooit meegemaakt hebt zul je vast weten dat je dan iets anders op sommige dingen reageert als gebruikelijk...

Andere reactie is niet netjes, maar dat komt in elk topic bij elke user voor, ook irl.
 
Laatst bewerkt:
OK, kunnen we weer on-topic gaan ipv elkaar persoonlijk aan te vallen? B|
TS snijdt gezien de reacties een gevoelig onderwerp aan en dat is zijn goed recht. Zoals Baksteen al zegt wordt het ook binnen de crew besproken en daarbij staan we zeker open voor argumenten. Onderling gescheld valt daar niet onder.
 
Die jongen is een van zijn beste maatjes verloren. Als je dit zelf ooit meegemaakt hebt zul je vast weten dat je dan iets anders op sommige dingen reageert als gebruikelijk...

Andere reactie is niet netjes, maar dat komt in elk topic bij elke user voor, ook irl.

Het zijn 2 verschillende mensen. Ik wens gewoon niet bedreigd te worden, ook al is het over een forum. Ik heb ook dierbare verloren, dat is geen alleenrecht wat iemand verworven heeft.
 
Laatst bewerkt:
En... heb inderdaad wel eens met wat minder subtiele mensen te maken, moet je ook eens doen, goed voor je! ;)

Maar goed, geloof dat mijn mening inmiddels duidelijk is, groetjes :W
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop dat de mensen die zich hier zo druk om maken hier zelf nooit gepost worden of hoeven te posten.

Voor de andere groep vrienden en nabestaanden hoop ik dat ze hier troost en begrip vinden.
 
Ook mixed feelings hierover.

Ik word er liever ook niet dagelijks mee geconfronteert.

Echter mocht het iemand zijn die ik op wat voor manier dan ook ken, wil ik het wel graag weten.
Ik denk niet dat ik ooit op een apart sub forum zou klikken om te kijken of er toevallig nog iemand is die ik via dit forum ken is overleden. Dan maar toch voor optie 1, is het iemand van dit forum dan gewoon in algemen motorpraat..
 
als er zoveel rip-topics komen dat er een aparte sectie voor moet komen..... :/ '(


ik zie liever geen aparte sectie. ben bang dat er dan minder "aandacht" voor is.
 
je mag het ook normaal verwoorden, ik wist natuurlijk niet dat de crew op de achtergrond in overleg was.

en ja ik had het niet gezegd als 89% van de posters met mij was, maar we leven nu in een democratie en daar gaat het nu eenmaal om de cijfertjes, ook al is elke mening even waardevol, de cijfers over de mensen met dezelfde mening geven dan vaak toch de doorslag over wat er gedaan wordt. Ik vind het dan ook best vreemd om dat uit jouw mond te horen (no offence intended, gewoon verbazing)

Sorry gozert, niet de bedoeling je op je teentjes te trappen, mocht t zeer gedaan hebben excuus daarvoor, maar leg me dan wel even uit waar ik je raakte, want dat kan ik even niet volgen ??


Als het om de cijfers gaat is de discussie dus nu allang beslecht en zijn we erover klaar, toch ??



mijn waardering dan ook naar de moderators in hun teruggetrokken houding.

dank namens de Crewleden voor deze opmerking.

De crew beseft zelf ook dat het een gevoelig onderwerp is en dan is dan wel vaker van mening dat het zich dan beter even iets op de achtergrond kan houden zodat de gebruikers hun mening kunnen uitspreken.
De uitkomsten daarvan wegen dan absoluut mee in het crew-overleg dat daarop volgt.
Ook in dit geval.
 
Sorry gozert, niet de bedoeling je op je teentjes te trappen, mocht t zeer gedaan hebben excuus daarvoor, maar leg me dan wel even uit waar ik je raakte, want dat kan ik even niet volgen ??

zo kwam de zin over, helemaal met de dubbele vraagteken. Maar misshien komt het ook gewoon doordat andere wat aggresief geantwoord hebben en dat ik daardoor toch al op mijn teentjes liep

Als het om de cijfers gaat is de discussie dus nu allang beslecht en zijn we erover klaar, toch ??

nee, juist niet dan heb jij mijn argumentatie niet begrepen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan