Oxford heuptas (sports waist pack) ervaring

blue_devil74

Rookie
9 mei 2006
11
0
rijswijk
Ben van plan om de Oxford heuptas Sports waists pack (OF586 Black) te gaan kopen.
Reden is dat de andere tassen van oxford mij zeer goed bevallen.

Heeft iemand ervaring met deze heuptas en eventueel een foto waar je deze heuptas om je middel draagt.
Reden van deze vraag is dat ik de heuptas niet in een winkel kan vinden en dat deze tas een volume heeft van 45 liter 4,5 liter wat mij eigenlijk vrij veel lijkt waardoor niet comfortabel meer is.

Of heeft iemand een ander merk in gedachten, heuptas moet eigenlijk wel waterdicht zijn.
full
 
Laatst bewerkt:
Vorig jaar op de motorbeurs eens mee zitten spelen maar ik kon er uiteindelijk niet vrolijk van worden :N

Te groot, te lomp, dan geef ik alsnog de voorkeur voor een rugtas ipv dit gedrocht...
 
een rugtas is niet echt een optie voor mij.
reden is dat ik zo'n bobbel/spoiler op mijn jas heb zitten en dat dan een rugtas niet lekker zit.

Ik rij altijd met een tanktas maar dat is altijd zo'n gesleep. Zoek iets eenvoudigers dit voor mijn beurs, foto toestel etc. en evt regenpak.

Dus vandaar een heuptas.
 
Ik heb er geen ervaring mee, maar een heuptas van 45 liter? Dat is wel erg groot voor een heuptas, lijkt me niet erg makkelijk vooral als die vol is.
Kun je niet beter gewoon een tas achterop pakken met een eenvoudige spin?
 
het gaat er om dat ik kleine spullen makkelijk bij de hand heb en dat ik niet altijd een tanktas of een tas achterop of iets dergelijks mee hoef de zeulen.
Een regenpak hoeft er niet direct in te passen want dan neem ik wel de tanktas mee, maar ja zou wel fijn zijn:) maar dan wordt het wel erg groot.

Mijn idee was dus ook dat 45 liter wel erg groot was.

maar is er iemand die ervaring heeft met een andere heuptas die eigenlijk wel volledig waterdicht moet zijn en van goede kwaliteit.
 
Laatst bewerkt:
een rugtas is niet echt een optie voor mij.
reden is dat ik zo'n bobbel/spoiler op mijn jas heb zitten en dat dan een rugtas niet lekker zit.

Ik rij altijd met een tanktas maar dat is altijd zo'n gesleep. Zoek iets eenvoudigers dit voor mijn beurs, foto toestel etc. en evt regenpak.

Dus vandaar een heuptas.

Er zijn toch van die speciale rugzaken voor pakken met zo'n bobbel?
 
Er zijn toch van die speciale rugzaken voor pakken met zo'n bobbel?



dat wist ik niet, maar heb liever toch zo'n heuptas.
Dit omdat met een rugtas je meestal toch een kleffe rug krijgt van het zweet, teminste dat is mijn ervaring. maar ja goed dat ik het weet dat er speciale rugtassen zijn want dat wordt dan waarscheinlijk mijn volgende aankoop.
 
Hm....... je draagt een leren pak, ik neem aan deels ook voor de veiligheid?

Als je ongewild van de motor afstapt met een rugzak of heupgordel om, ga je vrijwel zeker stuiteren ipv rollen....... Lijkt me niet goed voor de gezondheid.
 
yep ik rij in een combi pak van leer incl beschermers.

Als je iets draagt moet je er voor zorgen dat je er nooit harde matrialen in doet, een kennis is door zoiets verlamd geraakt.

Maar ik denk dat een heuptasje bijna geen kwaad kan, als je er maar voor zorgt dat je er niet extreme harde dingen in doet.
 
Volgens mij hoort er tussen die 4 en 5 een komma te staan!
Twee weken geleden zo'n heuptas(je) gekocht bij Ten Kate vooral omdat je er een ander vizier in mee kan nemen. Is wel eens handig als je ritje iets langer duurt dan je gedacht had en het zicht wel erg slecht wordt met donker vizier....
Kijk nog eens goed naar die foto, knappe jongen als je daar 45 ltr in gestopt krijgt :X
 
ok, ik rij ook niet graag met een rugtas idd ;)

maar... fotocamera gaat in het kontje, met de camera riem om het subframe zodat die relatief goed vast zit. papieren, telefoon en sleutels stop ik in een mapje op de tank.

2eb9113acce67645b79878786ed396b1


Van het mapje heb je totaal geen last :)
 
Hm....... je draagt een leren pak, ik neem aan deels ook voor de veiligheid?

Als je ongewild van de motor afstapt met een rugzak of heupgordel om, ga je vrijwel zeker stuiteren ipv rollen....... Lijkt me niet goed voor de gezondheid.

is dat zo? ik weet namelijk dat testrijders vaak een tas om de heup hebben met registratiesystemen. die gaan nog wel eens onderuit
 
Laatst bewerkt:
Tja, in m'n SRAD had ik bergruimte zet, in de '06 kan ik ongeveer 3x niks kwijt

kan het wel in het bervak kwijt wat ik meeneem, maar in m'n raceoverall kan dus ook alleen m'n
kentekenbewijs in
en ik laat nou niet alles van belang en waarde in m'n motor achter

daarom heb ik ook gewoon een heuptasje gekoch,t even in de winkel uitgetest of de sluiting niet zomaar los gaat en crossen maar
Kan misschien een risico zijn als ik val, maar vermoed niet dat het tasje vast blijft zitten/heel blijft
op het moment dat ik met 50+ over de grond schraap
 
Volgens mij hoort er tussen die 4 en 5 een komma te staan!
Twee weken geleden zo'n heuptas(je) gekocht bij Ten Kate vooral omdat je er een ander vizier in mee kan nemen. Is wel eens handig als je ritje iets langer duurt dan je gedacht had en het zicht wel erg slecht wordt met donker vizier....
Kijk nog eens goed naar die foto, knappe jongen als je daar 45 ltr in gestopt krijgt :X

ja eigenlijk heb je volledig gelijk, maar ja op de oxford site stond de groote niet en op een andere site die ze verkoopt stond dat ze 45 liter waren. Maar ja als je je boeren verstand gebruikt dan weet je ook dat dit gewoon normaal niet mogelijk is.

maar jij hebt dit type von oxford gekocht, of heb je de heuptas die 2 vakjes heeft.

Als je dit type hebt wat heb je daarvoor betaald als ik vragen mag en bevalt die goed tijdens motor ritten *D
 
memphis-vfr: inderdaad kan je de tailpak en tanktas ook gebruiken als rugzak, maar je blijft dan steeds zitten met een tanktas of tailpack die je op de motor moet plaatsen, en dat wil ik eigenlijk niet als ik een stukje ga rijden.

Verder zit in mijn zx9r uit 98 veel ruimte onder het duo zitje, maar daar ga je toch geen sleutels, camara, beurs etc in doen. Ik niet in iedergeval. Ik heb daar een ABUS ketting van 2 meter in weg gestouwd, en een netje, gereedschap, schijfremslot, en soms als ik op vakantie ben (in de bergen) een stel extra handschoenen. na dan zit het aardig vol. zie weinig mensen die dit nadoen. *D
 
pff, ik heb gewoon een of ander heuptajes van 3 euro gekocht, is ook waterdicht.
past alleen net geen 45 liter in
 
Ik heb zelf sinds afgelopen week een Kriega rugzak en vandaag mijn eerste ritje daarmee gemaakt.
Dat ding zit echt goed. Werd ook door verschillende mensen aangeraden.
Kriega biedt ook heuptassen aan, zie hier voor een voorbeeld. http://www.kriega.com/pages_uk/r11/R11-frameset.html

Bezorging duurde bij mij iets langer, omdat mijn adres niet goed was vermeld op het pakket.
Ik ben toen door de bezorgservice gebeld en zij hebben het op de afgesproken dag afgeleverd.
Enige minpunt is de prijs, kwaliteit is wel erg goed.
 
ja eigenlijk heb je volledig gelijk, maar ja op de oxford site stond de groote niet en op een andere site die ze verkoopt stond dat ze 45 liter waren. Maar ja als je je boeren verstand gebruikt dan weet je ook dat dit gewoon normaal niet mogelijk is.

maar jij hebt dit type von oxford gekocht, of heb je de heuptas die 2 vakjes heeft.

Als je dit type hebt wat heb je daarvoor betaald als ik vragen mag en bevalt die goed tijdens motor ritten *D

Heb inderdaad dit type en dacht dat ik ongeveer €25 betaald heb, en helaas nog geen gebruikservaring.... :N
 
Klein tasje kopen wat je op je dou zitje kunt vast maken. Is hier groot succes. Praktisch, geen last van tijdens het rijden, etc. etc.
 
Terug
Bovenaan Onderaan