Pacific Coast of Suzuki Burgman 400 ?

Dank jullie wel voor deze reacties , elke mening is een verheldering voor de eigenschappen van zo'n machine.
Ik zal eerlijk zeggen, vanaf mijn rijbewijs heb ik nog geen motor gekocht of gereden, heb gelest op een BMW GS. Dus allebei de motoren zullen een nieuwe ervaring zijn voor mij. Het gaat puur om het woon-werk want voor de fun motor ben ik nog aan het sparen.
Dus vind ik het wel fijn te lezen dat burgman bijv minder geschikt is voor snelweg elke dag.daaentegen zal hij inderdaad zuiniger zijn dan de honda, al heb ik gehoord dat deze ook boven de 1:20 kan komen op de rijksweg. Honda heeft trouwens ook een flinke bagageruimte zag ik.

Reageer vooral door want ik vind het fijn om veel meningen te horen, zowel positief als negatief want dat helpt mij een beter beeld te krijgen wat een betere koop zou zijn.

Wat is trouwens een beetje normale km stand? Is 50.000 veel? Ik zag nml dat de Pacific Coast in Miles is dus dat word nog omrekenen x 1,6 :(
heb pas een cbr 1100 met 77000 op de klok gekocht en tot nu toe nog niks mee gehad maar heb er dan net zelf 2000 opgezet.
Maar honda blokken zijn sterk.
 
heb pas een cbr 1100 met 77000 op de klok gekocht en tot nu toe nog niks mee gehad maar heb er dan net zelf 2000 opgezet.
Maar honda blokken zijn sterk.


Dat zegt natuurlijk niks, in die 77000 km voor dat jij de motor had kan er al voor een vermogen aan gerepareerd zijn, het is niet zo dat een motor met een hoge km stand ineens vaak stuk gaat, als je goed voor de motor zorgt haalt deze een hoge km stand en heb je over het algemeen weinig problemen.

Maar Honda blokken zijn idd sterk.
 
Ik heb een Engelse motor, dus ook met mijlenteller. Grote ring is idd mijlen.

Wil je het zeker weten? Gewoon even een flitspaal ergens binnen de bebouwde kom opzoeken en daar met 50 op de teller voorbij rijden. Vervolgens een paar dagen de brievenbus stalken. Krijg je een bekeuring, dan heb je een mijlenteller. Voordeel is wel dat je dan meteen weet wat de afwijking tov km's is. Ik vermoed zo'n factoortje 1,6 ;)
_O- _O-
Is het dan niet goed koper om hem op een een test bank te zetten :9
 
Dat zegt natuurlijk niks, in die 77000 km voor dat jij de motor had kan er al voor een vermogen aan gerepareerd zijn, het is niet zo dat een motor met een hoge km stand ineens vaak stuk gaat, als je goed voor de motor zorgt haalt deze een hoge km stand en heb je over het algemeen weinig problemen.

Maar Honda blokken zijn idd sterk.
ben nu twee de eigenaar.
En is altijd bij een zaak in onderhoud geweest.
Een zaak hier in de buurt verkocht hem in opdracht van de klant omdat deze niet meer veel reed en hij dus meer stil stond dan wat deed.
 
Zou ook zeker kijken naar de Honda Deauville. Heeft genoeg vermogen, standaard koffers, zeer betrouwbaar en is ook al onder de 2000 euro te krijgen.

Als TS dan toch interesse heeft in een PC, zou ik zeker ook naar een Honda Deauville kijken.
 
Laatst bewerkt:
Wel eens van een navigatiesysteem gehoord die de snelheid aangeeft?
Ja moet je die wel hebben anders maakt het nog niks uit ;)
Bedoel je gaat niet speciaal voor je woon werk een navigatie kopen neem aan dat je de weg naar je werk wel kent.
Tenzij je natuurlijk buiten diensten draait en steeds ergens anders zit.
 
Laatst bewerkt:
Leuk dat dit topicje zoveel reacties voortbrengt.

Ik heb gisteren met de buurman van de flat naast ons gesproken en die heeft 5 PC's gehad. Zijn twee toppertjes hadden allebei bijna 300.000 km achter de kiezen,wat mijn vertrouwen qua duurzaamheid in de Coast toch iets groter maakt dan de Burgman, ik vraag mij af of de Suzuki dit net zo makkelijk haalt , ik heb het idee dat de Honda toch iets onderhoudsvriendelijker is, mits beide gewoon netjes het onderhoud krijgen wat ze verdienen.

De dingen die ik hier hoor maken mij geneigd te zijn naar de Honda, maar toch wil ik ze allebei wel een keertje proberen.

Ik heb gekeken naar de deauville zoals sommigen van jullie hier aangegeven hebben, maar toch gaat mijn voorkeur uit naar de Pacific Coast , ik wil de keuzemogelijkheid klein houden , en de Honda en Suzuki zijn mijn twee voorkeuren, anders krijg ik bij het afvallen van een type, weer een andere keuzemogelijkheid terug, zo blijf ik in tweestrijd ;)
 
Laatst bewerkt:
op zich is het ook wel logisch, een 800 cc Peek&Cloppenburg met (relatief) weinig vermogen, zal het langer uit houden dan een 400 cc motor waar het maximale uit geperst wordt.

Ik weet overigens niet of de Burgman al lang genoeg bestaat om al veel exemplaren met 300.000 km op de teller, tegen te komen.
 
Ik denk dat ik er uit ben, sommigen dingen zullen tegen beter weten in gaan maar het gevoel zegt ook iets en als ik eerlijk ben denk ik dat een Burgman toch beter in mijn straatje past.
Ik weet dankzij jullie en buurman Coast dat de Honda een betrouwbare vriend zou zijn, maar ik weet ook dat het niet mijn type motor is. Voor het woon werk gebeuren denk ik dat een burgman uit 2007 mij ook niet zal teleurstellen.

Ik wil jullie hartelijk danken allemaal voor jullie meningen en reacties en ik waardeer ze ook allemaal.

Nu de keus van het type is bepaald ga ik op zoek naar een geschikte kandidaat .....

En daarna.......sparen voor de Benelli TnT :) Of toch een Ducati Streetfighter.... ;)
 
Laatst bewerkt:
mocht je nog niets gevonden hebben, raad ik je alsnog de PC800 aan

heb een burgman 400 mee als "leenmotor". Afgezien van de verschillen tussen motor/scooter valt me het volgende op

  • vanaf 6000 toeren behoorlijke vibraties. je rijdt dan nog geen 120
  • remmerij echt prut
  • stug geveerd? enorme klappen bij snelweg oneffenheden
  • windprotectie bagger. Ik heb het in 10 jaar niet zo koud gehad. Ik heb jaren winter doorgereden met mijn Daytona laarzen, maar heb op deze scooter koude voeten. Koude handen idem. Verder is er een luchtstroom recht je edele delen in en dat is met huidige temperatuur niet goed voor je ego

leuk voor in de stad misschien, maar echt niet voor serieuze afstanden op de snelweg
 
leuk voor in de stad misschien, maar echt niet voor serieuze afstanden op de snelweg

Ik zie dat je een K1600gt rijdt, iedere andere motor is dan kwa comfort een klap in het gezicht.
De Burgman 400 houdt niet over wat betreft het vermogen en windbescherming maar tikt het niveau van de 650 Deauville best vaak aan.

Ondanks (weer) 20 pk minder zorgt geeft de automaat ervoor dat je er minder last van hebt.
 
Laatst bewerkt:
ja ik begrijp dat ik verwend ben, maar ik rijd ook met enige regelmaat op een 600cc naked en heb meer dan 2 jaar elke dag 65 km heen- en terug gereden op een xj600

zo'n scooter is voor de snelwegkilometers die TS wil doen echt geen pretje dan zou ik altijd voor een motorfiets kiezen
 
ja ik begrijp dat ik verwend ben, maar ik rijd ook met enige regelmaat op een 600cc naked en heb meer dan 2 jaar elke dag 65 km heen- en terug gereden op een xj600

zo'n scooter is voor de snelwegkilometers die TS wil doen echt geen pretje dan zou ik altijd voor een motorfiets kiezen

Ja, bij 90 snelweg km's per dag zou ik naar een zo groot mogelijke cilinderinhoud kijken.
Ik ben bang dat een 400cc 1 cilinder niet de beste keuze is.
 
Ja, bij 90 snelweg km's per dag zou ik naar een zo groot mogelijke cilinderinhoud kijken.
Ik ben bang dat een 400cc 1 cilinder niet de beste keuze is.

Waarom niet :? ,ik rij er wel eens 6 a 700 km op een dag mee,zit dan nog relaxed uit de wind ook. :]
Prima ding zo'n burgman 400 :)

Top van zo'n 140 echte km's en lekker cruisen op 120 km op de teller,heerlijk :9
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan