Joel: olie
Ralf: droog
Zal ik maar een polletje doen dan?
Lees effe opnieuw.(2e regel, 1e bericht)Nee, gewoon naar mij luisteren
Welke pakking hebben we het over trouwens?
Lees effe opnieuw.(2e regel, 1e bericht)
herhaling herhaling....Welke pakking je bedoeld weet ik zo niet,
3-1 (had nog niet gestemd)
Ik zou nml niet weten waarom je niet eerste een beetje olie aan zou brengenJe pakking blijft mooi zitten, dus minder kans dat het mis gaat.
Vloeibaar zou ik niet gebruiken, als dat er te dik opzit, en het komt in je blok heb je kans dat het de "buisjes" van olie-systeem verstopt...
en gaat bij een eventuele volgende keer heel lastig weg.Droog en mocht ie lekken, ontvetten en dan vloeibaar erbij doen.
( heel klein beetje zoals Dennis zegt )
gaat er anders toch tussenuit en komt in je blok rond te zwerven
Zo moet het.Oude pakking er af halen. Evt. met stanleymesje plat laatste restjes er af schrapen.
Vervolgens als het niet helenmaal schoon is met waterproof schuurpapier vlak schuren.
Nieuwe pakking er op en een dun streepje vloeibare pakking er op leggen.
Pakking droog kan ook maar met een beetje vloeibaar is beter. Althans volgens de profi's die ik ken.
Leuk toppikkie:
Ik heb al een paar keer hier gehoord: ... en alstie lekt gewoon weer opengooien en dan vloeibare gebruiken (uiteraard super dun, wil je inderdaad niet in je oliekanaaltjes hebben).
Een gebruikte pakking (ik bedoel heeft ingeklemd gezeten tussen carterhelften of deksels)heeft onder druk gestaan, en is "platgedrukt". Een pakking is bedoeld om de oneffenheden tussen twee helften op te vullen, en heeft daarvoor een bepaalde dikte en "indrukbaarheid" (ander woord kon ik FF niet verzinnen). De kans op lekken na weer opengooien is dus groter, omdat die elasticiteit -zeker bij papier-, nagenoeg al weg is.Dus , bij hergebruik pakkingen --> vloeibaar erbij. En dat hoeft maar superdun.
Voorkomen is beter (1st time right).
Maar we zullen zien hoe de stemming uit gaat pakken, ik volg de massa (en blijf ondertussen gewoon vloeibaar gebruiken).
cu,
John