Ai... ik ga 'm wel gebruiken, moest ie nog lekken dan koop ik wel eentje van ebay.ik had liever de ori papieren pakking gebruikt. De vloeibare pakking zal zijn werk ook wel doen hoor, maar vind t minder netjes.
wat betreft het afhalen van de andere pakking: kan je t beste een platte schroevendraaier voor pakken en voorzichtig de oude pakking mee afschrapen.
Er zijn van die speciale pakkingschrapertjes (hele brede platte schroevendraaiers zeg maar). Je kan met een gewoon mesje groeven in de randen snijden als je het niet voorzichtig aanpakt. Wellicht zijn die ruitenkrabbers (om bij verf van je ruit af te halen)/kookplaatschrapertjes ook wel een optie om de oude pakkingen te verwijderen. Zorg er wel voor dat je écht alle restjes verwijdert en er niets achter blijft.
Wat betreft de dolgedraaide schroeven, gebruik voor een oudere Japanse motor jis schroevendraaiers. De Vessel impacta is dan een handige, daar kan je een tik met een hamer op geven, waardoor de schroeven los schrikken. Scheelt kapotte kopjes.
Voor aangekoekte pakking gebruik ik altijd een los stanley mesje en zo vlak mogelijk houden zodat je net onder de pakking komt en geen krassen maakt. Gaat prima
De stator (spoel) in het middel ziet er ook wat aangebrand uit. Misschien nog wel bruikbaar, maar het zou me niet verbazen als de dynamo een verminderde opbrengst heeft. Misschien doormeten of alle fases evenveel spanning leveren.
Er hoort wel olie achter het deksel te zitten, anders hoefde er ook geen pakking tussen
ok bedankt
Ik neem aan dat de boutjes van het deksel "Crankcase bolt 8mm" zijn hé?
Ah, ik het het niet gepost, maar mijn gedachte was wel overgekomen vanochtend.Ook heb ik het carter en de deksel geschuurd met nat schuurpapier 800. Ging prima.
Niet de loctite gebruiken zoals al gezegd.Zou ik nu loctite 5910 (enige die ik heb) op het carter doen, daarop de pakking en dan de deksel aandraaien met de momentsleutel?
Ah, ik het het niet gepost, maar mijn gedachte was wel overgekomen vanochtend.
]
Niet de loctite gebruiken zoals al gezegd.
het is later nog lastiger verwijderen bij eventuele calamiteiten, het kan in je blok komen als er wat los komt, en de pakking is ontworpen zoals hij is, daar moet niets meer bij. Gaat weer twintig, dertig jaar mee.
Is er geen vloeibare pakking nodig bij het doorvoergat van de kabel?
die zit zo te zien in een rubbertje