pakking set cb500t Waar te koop?

dat ligt er aan, heb je ook zuigerveren? ik weet niet of het echt nodig is, maar nu de boel toch uit elkaar ligt ....

Voorlopig heb ik de koppakking en de kleppen deksel pakkingen nodig.
En ook niet onbelangrijk.. wat zijn de kosten?
 
dat ligt er aan, heb je ook zuigerveren? ik weet niet of het echt nodig is, maar nu de boel toch uit elkaar ligt ....

Voorlopig heb ik de koppakking en de kleppen deksel pakkingen nodig.
En ook niet onbelangrijk.. wat zijn de kosten?
..kosten liggen er maar net aan wat je wil, ..heb complete pakkingsets,..maar ook wel losse.. zuigerveren ookw el, ..ligt aan de maat 1e/2e/etc overmaat / ik hoor het wel ! gr rogier
 
ik heb in de cilinder gemeten en las 70 mm af, is dit mogelijk? ik weet niet of deze ooit al eens is uitgeboord.
 
ik heb in de cilinder gemeten en las 70 mm af, is dit mogelijk? ik weet niet of deze ooit al eens is uitgeboord.
70.00 is de originele maat.. wel kijken of hij niet ovaal is (geloof me, het zijn rare cilinders !) dus opmeten raad ik je zeeer aan. 70.00 is de enige maat die ik niet heb qua zuigerveren meen ik, zal straks even kijken. !
 
ik nogmaals gemeten, maar het is en blijft 70.00. , ik heb op drie verschillende plaatsen gemeten.

maar als ik zo eens kijk naar de tellerstand ( als deze nog origineel is) 12317 milles, ben ik ook niet verbaast dat er nog steeds de originele zuigers inzitten
 
wat ik trouwens ook eens wil vragen is, op de tank die er opzat voor mijn ongeluk zaten de tankemblemen er op geplakt, nu heb ik een tweedehands tank liggen (met benzinemeter er op!) maar daar dienen de emblemen op geschroeft te worden. wat is origineel?
gr, ben
 
ik nogmaals gemeten, maar het is en blijft 70.00. , ik heb op drie verschillende plaatsen gemeten.

maar als ik zo eens kijk naar de tellerstand ( als deze nog origineel is) 12317 milles, ben ik ook niet verbaast dat er nog steeds de originele zuigers inzitten
hey..heb je het met een schuifmaat gemeten ? of met een binnen/meter (foto)?
full
 
Laatst bewerkt:
wat ik trouwens ook eens wil vragen is, op de tank die er opzat voor mijn ongeluk zaten de tankemblemen er op geplakt, nu heb ik een tweedehands tank liggen (met benzinemeter er op!) maar daar dienen de emblemen op geschroeft te worden. wat is origineel?
gr, ben
het is beide origineel, alleen zijn het de bouwjaarverschillen die maken dat het schroef of plakwerk is !

De benzine meter is leuk ! zijn nog steeds te koop ook !! :)
 
schuifmaat, een "binnenmeter"heb ik niet in mijn bezit.
..dan is het eigenlijk nooit écht goed te meten... zou je dan ook aanraden om het even te laten doen door revisiebedrijf, die meten het binnen 5 minuten. heb een aardig aantal laten boren laatst en dat leek leuk, maar ze waren allemaal (of bijna allemaal) scheef/ ovaal/etc.. dus het is de moeite even te laten meten voor je het weer terug plaatst !!!
 
ik heb de cilinders er nog niet afgehad, dus laat ik het dan maar zitten.
wat ik dan wel nodig heb is een koppakking en de kleppendeksel pakkingen, wat kost dat me?
 
Van ebay.com, in zonnige California:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Gasket-top-end-Honda-CB500T-OEM-06110-375-000_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ35595QQihZ001QQitemZ110103014134QQrdZ1QQsspagenameZWD1V

40 USD, compleet top-end verpakking set.....
 
ik heb de cilinders er nog niet afgehad, dus laat ik het dan maar zitten.
wat ik dan wel nodig heb is een koppakking en de kleppendeksel pakkingen, wat kost dat me?
..kan ik me ergens voorstellen, maar als het nu toch los is zou ik het wel laten controleren (eraf/ er weerop is 5 minuten werk).. dat het er nog opzit mag geen reden zijn om het niet te controleren hè ;)

koppakking + kleppendekselpakkingen €17,50 :)
Heel pakkingset €35

gr Rogier
 
ik denk dat je ook wel gelijk hebt, stuur je bankgegevens maar naar mijn e-mailadres, dan stuur ik jouw mijn adresgegevens (ik ga voor de gehele pakkingset.)


bfonteine@zeelandnet.nl

Rogier, alvast bedankt
 
ik denk dat je ook wel gelijk hebt, stuur je bankgegevens maar naar mijn e-mailadres, dan stuur ik jouw mijn adresgegevens (ik ga voor de gehele pakkingset.)


bfonteine@zeelandnet.nl

Rogier, alvast bedankt
je hebt mail !! :W

zet je hier nog een plaatje van je CB500T svp ?? :}
 
zeg Rogier, ten eerste bedankt voor je mail, (zal het vandaag nog afhandelen) maar heb jij er wel eens van gehoord dat er bij de 500T de bougie's erg vast moeten zitten , daar ze anders tegen een van de kleppen kunnen komen??

dit is blijkbaar bij de mijne wel het geval, vreemd!
 
zeg Rogier, ten eerste bedankt voor je mail, (zal het vandaag nog afhandelen) maar heb jij er wel eens van gehoord dat er bij de 500T de bougie's erg vast moeten zitten , daar ze anders tegen een van de kleppen kunnen komen??

dit is blijkbaar bij de mijne wel het geval, vreemd!
.. dat is meer dan vreemd ! Als je de bougie's juist vaster zet maak je eerder kans dat de zuigers de bougie raakt.. losser geeft juist meer ruimte. Is het wel de goede bougie ??engte) de bougie moet echt handvast + halve slag zitten hoor, niks vaster!

Hoe heb je het geconstateerd ? de klep gaat inderdaad wel heel dicht langs de bougie maar raakt hem in geen geval. niet toevallig een kromme klep ? wat is de reden dat je het nu uit elkaar hebt gehaald ? lekke koppakking ? groet !
 
Laatst bewerkt:
de reden dat ik uit elkaar gehaald heb is dat hij binnen één week van "een beetje inhouden" naar niet harder dan zo'n 40 miles wilde.
thuis gekomen eerst naar de onsteking gekeken, de bougie's er uit (dan draait hij wat makkelijker rond) en toen zag ik dat er op één bougie een klein driehoekje was "afgeschaafd", de bougie's waren veel te zwart (roet) en dan dat ene kleine glimmende driehoekje??

Er zaten niet de originele bougie's in, maar wel van de goede lengte!Ik heb inmiddels wel de originele bougie's ( volgens de "parts list" ) gehaald.

Toen de kop eraf was heb ik de inlaatklep net zo lang draait tot dat ik zag wat er op deed, n.l. als de bougie er niet erg vast in zit raakt deze de inlaatklep! maar zover als ik het kan zien sluit deze klep wel goed.
 
Ik heb van de distrbutieketting een schakel weg geslepen om de kop te verwijderen (misschien niet zo slim, maar ja) , als straks de zaak weer in elkaar moet hoe los ik dit op?

Zijn er voor deze kettingen van die "visjes"of kun je de ketting (laten) klinken?
 
in een eerder bericht merkte ik op dat de motor niet lekker liep, well ik heb de kleppen gecontroleerd en nu blijkt dat de uitlaat klep van de rechter cilinder niet goed afsluit.

ik heb de kop op zijn kop gezet en vol gegoten met dieselolie en toen begon vrijwel direct de uitlaatklep de lekken, ongeveer een druppel per seconde.

dus opschuren dacht ik zo.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb van de distrbutieketting een schakel weg geslepen om de kop te verwijderen (misschien niet zo slim, maar ja) , als straks de zaak weer in elkaar moet hoe los ik dit op?

Zijn er voor deze kettingen van die "visjes"of kun je de ketting (laten) klinken?
Hey ! ..tsja, als je het daarna goed schoonmaakt en de olie een keer extra ververst bepek je de schade. nwe klinkschakel is via de dealer verkrijgbaar ! kost maar €2 tot €3 euro !
 
Terug
Bovenaan Onderaan