Papieren onder het zadel?

Do-it

Die hard MF'er
14 nov 2009
534
17
Waar laten jullie je papieren?
Onder het zadel is wel erg praktisch, maar heeft dat gevolgen als die gestolen wordt?
 
Heb de papieren, behalve het overschrijvingsbewijs, altijd in de binnenzak van mijn kleding.
 
Je hebt toch wel opbergzakken in je motor Jack?
Daar passen al mijn papieren makkelijk in.
 
Sterker nog....ik heb niet eens plek onder mijn zadel :+

En onder mijn budyseat leg ik ze ook liever niet....daar zit namelijk mijn uitlaatdemper nog onder en die wordt wel warm :+
 
Ik heb geen papieren,
toen ik de motor ophaalde zaten die er niet bij.
Vorige eigenaar had die helaas niet onder het zadel gedaan. :+
 
Waarom papieren meenemen? Ik heb nog nooit een bekeuring ervoor gehad, en 1x in al die jaren een "opdacht om te tonen".

Als ik dan eens een keer een prent krijg, is dat mijn verzekeringspremie voor het nooit bij me hoeven te hebben van die papieren.

In het buitenland heb ik ze wel bij me. In het documentenvakje van de rugzak.
 
Waarom papieren meenemen? Ik heb nog nooit een bekeuring ervoor gehad, en 1x in al die jaren een "opdacht om te tonen".

Als ik dan eens een keer een prent krijg, is dat mijn verzekeringspremie voor het nooit bij me hoeven te hebben van die papieren.

In het buitenland heb ik ze wel bij me. In het documentenvakje van de rugzak.
:^

:+
 
In de binnenzak van mijn motorjack... alleen zijn die zakjes te klein dus ik heb het maar opgevouwen. :P
En aangezien ik regelmatig in België rij heb ik mijn papieren graag bij me, incl. groene kaart.
 
In een zak van mijn jas... dus altijd bij me!

...een "opdacht om te tonen".

Is het dan niet zo dat je 24 uur de tijd hebt om je papieren alsnog te laten zien op het politiebureau?
 
Ik heb alleen de groene kaart van de verzekeringsmaatschappij bij me en mijn rijbewijs, voor de rest niks. De kans is zo klein dat ik daar op gecontroleerd wordt, anders krijg ik maar een boete.
 
Laatst bewerkt:
In een zak van mijn jas... dus altijd bij me!
Is het dan niet zo dat je 24 uur de tijd hebt om je papieren alsnog te laten zien op het politiebureau?

Nee. Die papieren zijn er om te tonen als je gecontroleerd wordt, niet achteraf.
 
van mij liggen veilig thuis in de kast. Meesten begrijpen het wel. RBW heb ik wel bij me of iig legitimatie.

Nee. Die papieren zijn er om te tonen als je gecontroleerd wordt, niet achteraf.

goedgehumeurde OA zegt : zit wel goed joh. *O*
OA met mindere dag zegt : Tonen binnen....dag/uur anders prent *O*
OA met zeer slechte dag zegt : Prent(gebeurd niet vaak) :N
 
Laatst bewerkt:
Heb altijd m`n kenteken + kopie deel 3 en reserve sleutels onder m`n zadel . :+

is het al vrijdag ?
 
Men neme, een geplastificeerd open mapje (waar je a4 documenten in stopt). Stop hier je groene kaart, kentekenbewijs etc (alles behalve overschrijvingsbewijs).. Vouw de hoes dicht en niet hem dicht (niet door je papieren heen natuurlijk. En men steekt dit geheel in de borstzak.

Zo blijven de papieren netjes (regenbui'tjes/kreukels enzo). Die ene keer dat je de gegevens moet tonen aan oom agent scheur je de hoes open.. :)
 
Men neme, een geplastificeerd open mapje (waar je a4 documenten in stopt). Stop hier je groene kaart, kentekenbewijs etc (alles behalve overschrijvingsbewijs).. Vouw de hoes dicht en niet hem dicht (niet door je papieren heen natuurlijk. En men steekt dit geheel in de borstzak.

Zo blijven de papieren netjes (regenbui'tjes/kreukels enzo). Die ene keer dat je de gegevens moet tonen aan oom agent scheur je de hoes open.. :)

tjee man wat een armoe zeg, wat kost een fatsoenlijke portefeuille vandaag de dag nou.
ik heb al mijn papieren daarin zitten en gaat van mijn motorjas naar mijn gewone jas v.v. afhankelijke van waar ik op of in rij.
 
Verzekeringspapieren in mijn portefeuille. En kopies van mijn papieren onder mijn zadel. Ook al mogen het geen kopies zijn. Heb men originele in men jas zitten. Maar vergeet die vaak te versteken als ik van pak wissel.
 
Men neme, een geplastificeerd open mapje (waar je a4 documenten in stopt). Stop hier je groene kaart, kentekenbewijs etc (alles behalve overschrijvingsbewijs).. Vouw de hoes dicht en niet hem dicht (niet door je papieren heen natuurlijk. En men steekt dit geheel in de borstzak.

Zo blijven de papieren netjes (regenbui'tjes/kreukels enzo). Die ene keer dat je de gegevens moet tonen aan oom agent scheur je de hoes open.. :)


Doe het dan goed en haal bij de supermarkt een doosje ziplock bags voor 40 cent en doe het daar in, ben het met blackflash eens beetje sloeber oplossing zo
 
gewoon in m'n binnenzak van m'n pak, in een plastic hoesje zo groot als de kenteken papieren, zit ook nog rijbewijs in groene kaart en garantie boekje van de motor, ( kan makkelijk zijn als ie het onderweg ooit mocht begeven, pleur ik hem zo bij de eerste de beste kawa dealer op het pad!) en nog wat contant geld!
 
Zit inderdaad ook in mijn binnenzak. Samen met mijn paspoort, je weet nooit waar je terecht komt, bovendien heb ik het dan ook altijd bij me als ik me moet legitimeren bij sommige van mijn klanten.

Tijdens vakantie gaat mijn reservesleutel en mijn huissleutel in het mapje erbij, evenals mijn tweede credit card en wat contant geld. Backup voor als ik mijn portemonnee mocht verliezen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan