• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

parkeren Brussel

mototour

MF'er
Lid geworden
3 jul 2007
Waarderingsscore
40
Hallo allemaal,

Zijn er motorrijders die weten hoe je het beste kunt parkeren met de motor in Brussel in de buurt van het Europees Parlement?

In veel steden in Nederland kun je een "tweewieler met hulpmotor" op de stoep parkeren als je maar niet in de weg staat, maar ik kan niet aannemen dat dat ook in Brussel geldt. Ik vond wel een pagina op de website van de gemeente Brussel waarop te zien is waar parkeerplaatsen voor motoren te vinden zouden moeten zijn, maar als ik naar Bring maps of Google maps ga, dan zie ik op de plekken waar motorparkeerplaatsen zouden moeten zijn wel parkeerplaatsen voor auto's, maar niet voor motoren.

Heeft iemand ervaring met parkeren met de motor in Brussel?

Alvast dank voor jullie reactie!

Parking spaces for motorcycles registered by Brussels Mobility (City of Brussels) — opendata.brussels.be

HaNiBal, bedankt voor de informatie. In Nederland zijn de parkeerregels voor motoren verschillend van stad tot stad. Wat voor Antwerpen geldt, geldt mogelijk niet voor Brussel. Toch bedankt voor de informatie.

Heel even dacht ik iets gevonden te hebben. Zie de eerste link van Google van 2014. Ik denk dat het een officieuze motorparkeerplek was. In ieder geval is deze "parkeerplek" ondertussen opgeheven. Zie de tweede link van Bing van 2021.

Google maps, Hertogstraat 61 Brussel - 2014 :

Bing maps, Hertogstraat 61 Brussel - 2021

Parkeren op de stoep mag, zolang je de andere weggebruikers niet hindert. Dus 1.5m vrije ruimte laten.
In de buurt van het Europees parlement is er meer dan genoeg ruimte om de motor te zetten, bv aan het Luxemburgplein.

Wel opletten dat je niet door een voetgangerszone ofzo rijdt om ergens op de stoep te parkeren, anders kan je natuurlijk een boete krijgen.
En een overdekte parking is natuurlijk wel veiliger dan gewoon op straat, als zal de Europese wijk wel niet zo'n probleem zijn.

Heren, bedankt voor jullie reacties. Ik ga beter beslagen op pad.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan