westlandmb
Die hard MF'er
Hoe strak mag een leren combi of overal nu eigenlijk zitten?
Ik ben zelf +- 1,80 en 75kg. Mijn huidige pak is maat 48 en zit redelijk goed. Maat 50 heb ik ook nog gepast maar is te ruim.
Nu zit het bij mij zo:
Maat 48 broek zit goed. Geen plooien, mooi strak alleen door mijn lengte (of toevallig dit pak) zijn de broekspijpen wat kort, geen probleem want daar zitten me laarzen overheen.
Maat 48 jas zit ook als gegoten, maar misschien net iets te veel. Lengte gaat net aan (vooral door het rekstuk in de broek bij de rits). Mouwen zijn iets kort, maar lange race handschoenen lossen dit ook weer op. Bij me schouders zit het ook mooi. Alleen bij me borst zit het probleem. Bij diep inademen voel ik gewoon dat ik klem zit. Ik zou ook graag een rugprotector in me jas willen doen, maar dan wordt het echt te krap. Als ik mijn armen ontspan blijven ze een beetje in de racehouding staan alsof ik op mijn motor zit. Bij maat 50 kan ik ze ontspannen strak langs mijn lichaam houden.
Toevallig heb ik precies hetzelfde pak gekocht in maat 50 op marktplaats. Zo dacht ik de jas van maat 50 te gebruiken bij de broek van maat 48. Dit gaat, alleen is de verbindingsrits van de broek iets te lang, waardoor de jas misschien een paar graden gedraaid zit als deze vast geritst is. Maar belangrijker de pasvorm.
Maat 50 jas heeft iets meer lengte, mouwen zijn wat breder en dus kan ik stukjes leer pakken. Eigenlijk zit het net even iets te ruim en doordat de jas ietsje breder is merk ik tijdens rijden dat hij een klein beetje bol gaat staan waar hij aan me broek zit. Hierdoor komt er dus wat lucht naar binnen en op hoge snelheid bijna het gevoel dat de jas bol gaat staan van de wind.
In mijn geval is dus 48 te klein, 50 net te groot.
Hoe denken jullie hierover? Maar 48 is eigenlijk heel mooi, maar ik geloof niet dat deze ooit nog iets gaat rekken. De jas is inmiddels al 10 jaar oud (Alpinestars Octane 2pc Alpinestars Octane 2PC Pak - beste prijzen ▷ FC-Moto).
Omdat ik toch een mooi pak wil hebben dat gegoten zit ben ik verder gaan zoeken.
Afgelopen weekend meerdere nieuwe pakken gepast bij een motorwinkel. Daar ben ik eigenlijk best over te spreken. Revit is voor mijn idee wat ruimer/groter. Daarbij was maat 48 zelfs nog aan de ruime kant. Een ander pak wat ik had gepast was een Dainese veloster, dit pak zat wel in 1x erg goed. Ik heb geen specifieke voorkeur voor combi of overal. Ik denk zelfs dat een overal nog wel iets lekkerder zit. Voor een terrasjes pakken geen probleem, dan hang ik het bovenstuk wel over de stoel heen wat ik op zit.
Naar aanleiding van dit hele verhaal heb ik wat vragen aan jullie mede motorrijders,
- Hoe strak zit jou pak en wat is volgens jou goed en wat te strak?
- Hebben jullie nog tips in de zoektocht naar een nieuw leren pak?
- Wat raden jullie aan, combi of overal?
- Verder vraag ik me nog af hoe het zit met de modellen van Dainese en Alpinestars. Zo heeft Dainese een veloster, maar bijv ook de avro. Zit er verschil in kwaliteit van de modellen?
Ik wil me budget beperken tot +- 800 euro. Daar moet iets moois voor te vinden zijn, maar het moet wel degelijk zijn, goed passen en wil er zeker een lange tijd mee doen.
Ik ben zelf +- 1,80 en 75kg. Mijn huidige pak is maat 48 en zit redelijk goed. Maat 50 heb ik ook nog gepast maar is te ruim.
Nu zit het bij mij zo:
Maat 48 broek zit goed. Geen plooien, mooi strak alleen door mijn lengte (of toevallig dit pak) zijn de broekspijpen wat kort, geen probleem want daar zitten me laarzen overheen.
Maat 48 jas zit ook als gegoten, maar misschien net iets te veel. Lengte gaat net aan (vooral door het rekstuk in de broek bij de rits). Mouwen zijn iets kort, maar lange race handschoenen lossen dit ook weer op. Bij me schouders zit het ook mooi. Alleen bij me borst zit het probleem. Bij diep inademen voel ik gewoon dat ik klem zit. Ik zou ook graag een rugprotector in me jas willen doen, maar dan wordt het echt te krap. Als ik mijn armen ontspan blijven ze een beetje in de racehouding staan alsof ik op mijn motor zit. Bij maat 50 kan ik ze ontspannen strak langs mijn lichaam houden.
Toevallig heb ik precies hetzelfde pak gekocht in maat 50 op marktplaats. Zo dacht ik de jas van maat 50 te gebruiken bij de broek van maat 48. Dit gaat, alleen is de verbindingsrits van de broek iets te lang, waardoor de jas misschien een paar graden gedraaid zit als deze vast geritst is. Maar belangrijker de pasvorm.
Maat 50 jas heeft iets meer lengte, mouwen zijn wat breder en dus kan ik stukjes leer pakken. Eigenlijk zit het net even iets te ruim en doordat de jas ietsje breder is merk ik tijdens rijden dat hij een klein beetje bol gaat staan waar hij aan me broek zit. Hierdoor komt er dus wat lucht naar binnen en op hoge snelheid bijna het gevoel dat de jas bol gaat staan van de wind.
In mijn geval is dus 48 te klein, 50 net te groot.
Hoe denken jullie hierover? Maar 48 is eigenlijk heel mooi, maar ik geloof niet dat deze ooit nog iets gaat rekken. De jas is inmiddels al 10 jaar oud (Alpinestars Octane 2pc Alpinestars Octane 2PC Pak - beste prijzen ▷ FC-Moto).
Omdat ik toch een mooi pak wil hebben dat gegoten zit ben ik verder gaan zoeken.
Afgelopen weekend meerdere nieuwe pakken gepast bij een motorwinkel. Daar ben ik eigenlijk best over te spreken. Revit is voor mijn idee wat ruimer/groter. Daarbij was maat 48 zelfs nog aan de ruime kant. Een ander pak wat ik had gepast was een Dainese veloster, dit pak zat wel in 1x erg goed. Ik heb geen specifieke voorkeur voor combi of overal. Ik denk zelfs dat een overal nog wel iets lekkerder zit. Voor een terrasjes pakken geen probleem, dan hang ik het bovenstuk wel over de stoel heen wat ik op zit.
Naar aanleiding van dit hele verhaal heb ik wat vragen aan jullie mede motorrijders,
- Hoe strak zit jou pak en wat is volgens jou goed en wat te strak?
- Hebben jullie nog tips in de zoektocht naar een nieuw leren pak?
- Wat raden jullie aan, combi of overal?
- Verder vraag ik me nog af hoe het zit met de modellen van Dainese en Alpinestars. Zo heeft Dainese een veloster, maar bijv ook de avro. Zit er verschil in kwaliteit van de modellen?
Ik wil me budget beperken tot +- 800 euro. Daar moet iets moois voor te vinden zijn, maar het moet wel degelijk zijn, goed passen en wil er zeker een lange tijd mee doen.
Laatst bewerkt: