Pekel kan geen kwaad!!!

Pekelrijden:

  • Optie 1

    Stemmen: 8 12,5%
  • Optie 2

    Stemmen: 7 10,9%
  • Optie 3

    Stemmen: 0 0,0%
  • Hij weer?

    Stemmen: 49 76,6%

  • Totaal aantal stemmers
    64
Ik loop ook eigenlijk maar een beetje
te vervelen hoor...

iedereen houdt op zn eigen manier van
zn brommert en dat moet je respecteren
ook, (ik ook)

(p.s. dat poesten van mij is af en toe
ook op het ziekelijk af, hoor)
 
Ik heb mijn motor sinds mei niet meer schoongemaakt. Dat was de jaarlijkse wasbeurt. Ik rijd zo ongeveer iedere dag en echt smerig ziet hij er toch niet uit. Als het regent flink hard rijden, dat spoelt goed schoon.
Van pekel trek ik mij niets aan. En ik heb nog nooit schade daarvan ondervonden.
Ik zal in het voorjaar wel even een plaatje maken. Voor het wassen/na het wassen. Help me even herinneren.
 
Brother Louie kan er met z n verstand echt niet bij
Nee dat is nieuws voor ons :+ :P


Maar gewoon na September motor niet meer schoonmaken tot eind maart. Dan heeft pekel weinig kans. :)
Maakte voorheen de motor wel wat extra vet met dunne olie zodat het vuil goed bleef hangen :X
 
mijn fiets heeft er ook geen last van hij gaat s'winters na elke rit lekker onder de douche voor hij weer in de garage gaat en daar blaas ik'm weer lekker droog
zo duren alleen mijn motorritjes wel wat lang maar kan ik wel lekker door rijden
groetjesRUUD1TJE de blije motorrijder :}
 
Miischien een polletje nodig ???

1. Baas is knetter gek

2. Motor is knetter gek

3 Beide gek

Dat ben ik zeker een super mafkees :+

Op donderdag 06 november 2003 19:29 schreef RRRamon het volgende:
Tsss, pekel op een motor.... :(

Dat voelt voor en motor psies hetzelfde
als waneer jij WC-eend als deo gebuikt en
dan door de supermarkt gaat wandelen, dan
voel je je tog ook nie op je gemak ?????
Hee een motor is gemaakt om te rijden niet om te poetsen!!!!!!!!! Anders zat er wel een bakje op voor de was :(

Op donderdag 06 november 2003 19:41 schreef RRRamon het volgende:
even alle gekheid op een stokkie....

ik had mn emoties niet meer onder
controle, maar iedereen moet zn motor
natuurlijk behandelen zoals ie wil.....

maar bij mij geen haar op mn hofd die
er aan denkt om het vuil maar aan te
laten jongen. Ik poest hem (echt waar)
iédere keer als ik heb gereden. *D

tering van al dat poetsen slijt ie alleen maar harder :(
 
moddervet moet ie zijn. Grote spuit vullen met diesel o.i.d. en op het pad van de buurman je motor helemaal begraven onder die zooi.
 
Hm, ziet er inderdaad niet echt roestig uit. Met een gs-je daarentegen hoef je het denk ik niet te proberen, het aluminium roest ook zonder zout al snel genoeg weg ;( . Mijn beestje is momenteel helemaal getectyleerd (ziet er btw ook niet meer uit dus), ik heb toch liever een motor die er nu lelijk uitziet door een tijdelijk iets, dan een motor die er voorgoed verpest uitziet door pekelinwerking.

Maar ff voor de duidelijkheid; laat die voorpoten eens wat beter zien, zien er zo van een afstandje toch al wel redelijk aangetast uit volgens mij :+ .
 
EN DAN DE EERSTE MOOIE BOCHT OP JE BEK GAAN OMDAT ER ALLEMAAL DIESEL OP JE BANDEN ZIT OF NIET MEER KUNNEN REMMEN OMDAT JE REMBLOKKEN VOL GEZOGEN ZITTEN MET DIESEL ZEKER
 
Op donderdag 06 november 2003 23:31 schreef CBRenee het volgende::^

Heeft CBRenee al een winter gepekeld? en wat was zijn negetieve ervaring???
 
Ik rij zoveel mogelijk door, ook in de regen,
maarruh pekel..... NO F*CK*NG WAY (ahum sorry voor het taalgebruik).
 
mmmmmm, Waarom zou je eigenlijk met pekel op de motor stappen ipv lekker warm in de auto !!!!

mmmmm motorgevoel,.......Na 30 min voel je alleen nog maar kou dus pekel of niet lekker warm met de auto *D *D *D
 
Ik maak 'm ook 1 keer per jaar schoon, ergens in de lente ofzo....doet me eraan denken dat ik dat dit jaar vergeten ben :X :X Nou ja, extra bescherming voor de komende winter. ;)

Jij kan toch wel een paar van die sukkeltjes van bureau HALT krijgen die voor je komen poetsen.

En dan zelf lekker op een stoeltje met een biertje kijken hoe je motor steeds meer gaat glimmen.

:+
 
mmmmmm, Waarom zou je eigenlijk met pekel op de motor stappen ipv lekker warm in de auto !!!!

mmmmm motorgevoel,.......Na 30 min voel je alleen nog maar kou dus pekel of niet lekker warm met de auto *D *D *D

Motorrijder?
 
Alleen als je chroom of gepolijst aluminium hebt hakt de pekel er echt in. Dat ziet er binnen korte tijd niet meer uit. Voor de rest valt het best mee. Gewoon niet wassen, maar gassen! }) Ben vorig jaar ook gewoon doorgereden met mn GS (schijnt een extreem roestgevoelige motor te zijn) maar het enige wat gevoelig lijkt is de uitlaat, en als je daar regelmatig wat vet op smeert(rookt lekker 's morgens vroeg }) ) dan wil het prima.

Die uitlaat rot ook wel weg zonder pekel, roest soms al in de showroom. :+
 
Ik ga voor een combi tussen 2 en 3. Ik heb de motor pas een kleine twee jaar. Vorig jaar de spuitbus tectyl gebruikt op alles wat ik zag en overal tussen. Verder is ie dit jaar ongeveer drie keer gewassen zodat de zwarte aanslag een beetje weg is. Heb het beestje een week of drie geleden voor het laatst gewassen, toen ging er veel al niet meer af met water en een beetje zeep. Na wassen en drogen (gewoon een nachtje wachten dus) zo veel mogelijk plastic eraf. Stationaire delen in de tectyl gezet, rest (carbo's en radiator's) even met siliconen spray inspuiten. Plastic er weer op en alle plastic even met siliconen spray langslopen. De eerste stoplichten na deze beurt zijn niet fijn, dan sta je in de stank van de gemorste tectyl op je uitlaat.

Verder schijn ik mooie metaal kleurige velgen te hebben, maar achter is ie mat zwart.

Alleen die uitlaat, die wil wel eens wat roesten op de lassen, ondanks dat ik m'n best erop heb gedaan om hem goed te spuiten (met hamerite bbq paint)
 
Volgens mij heb ik laatst nog ergens gestemd op: "I love the smell of fresh pekel"

Die van mij vindt het niet erg hoor, die weet dat ie 's avonds weer lekker warm en droog binnen mag staan.
En hee een motor is om op te rijden.
 
Gezeur allemaal over die pekel. Gewoon doorrijden, blijft uiteindelijk een vervoermiddel, k'oef er niet mee naar bed *D .
 
Terug
Bovenaan Onderaan