Weg met die pekel

Smout

MF'er
25 aug 2017
157
77
Alblasserdam
Hoe staat het er bij jullie voor met de pekel? Wel weer geregend maar of het voldoende is om de pekel weg te hebben gespoeld… vorige week waren de wegen nog wit… van de pekel
 
In Gelderland tussen Ede en Zutphen vanochtend geen zichtbare pekel op de helm...
 
Noorden lijkt erger te zijn.
Heb tussen Utrecht en Amsterdam niets gezien verder. Ga zelf morgen weer is ritje maken 😎
 
Hier in de buurt regio Assen-Emmen veel witte plekken op de weg, een schone autoruit is snel weer bedekt met een wit laagje.
Afgelopen week even met de NX 250 weg geweest, daarna heel grondig afgespoeld en ingespoten met wax.
Had ook aanslag op mijn motorbroek en vizier allemaal strooi zooi.
Nog even flink regenen dan is de zooi weer weg.
 
Laatst bewerkt:
Ik kwam tijdens mijn ritje gisteren toch meer pekel tegen dan ik dacht. Ze hadden gisterennacht blijkbaar toch nog flink gestrooid. Ook buiten de snelwegen om zag ik zout liggen.
 
Alleen wat en waar de provincie strooit kun je niet zien gister waren de wegen boven Groningen zo wit als sneeuw van het zout nu heeft het een beetje geregend maar het is zeker nog niet weg.
 
Gewoon lekker rijden, het zonnetje schijnt en tis heerlijk, althans hier in Brabant. Als je t zekere voor t onzekere wilt nemen spoel je m daarna even af.
 
Vandaag 280km gereden van Breda naar Apeldoorn over de snelweg en terug via de veluwe en wat dijkjes… geen pekel gezien hoor, wel super veel motorrijders *O* Geen witte banden en de onderkant vd motor was nog net zo spik en span als toen ik vertrok.
 
Ik heb dik 300km gereden vandaag door Drenthe en Twente; geen zout meer gezien.
Heerlijk weer, niet echt veel motoren op de weg.. 🤔
 
Ik heb dik 300km gereden vandaag door Drenthe en Twente; geen zout meer gezien.
Heerlijk weer, niet echt veel motoren op de weg.. 🤔
Gisteren hier over en langs de grens in Twente een tocht gemaakt, geen pekel gezien.….en lekker gereden…. :]

Onderweg toch een stuk of 10 motoren gezien, en gezwaaid…. ;)
 
Hier, regio Tilburg, is vrijwel alle pekel weggespoeld door de regen. Er was wel veel en vaak en ook regelmatig onnodig gestrooid. Dan is het net of je op grind rijdt. Overigens zie ik niet dat mijn motor eronder heeft geleden, hooguit hier en daar wat oppervlakkige roest, die gemakkelijk is te verwijderen. Overigens kan het zomaar gebeuren dat ze vinden dat er weer moet worden gestrooid.
 
Zat er over te twijfelen om vandaag of morgen weer eens wat te rijden. Laatste strooien is volgens de website eerder in het topic op 15 maart geweest. Weet natuurlijk niet of dat in het Zeeuwse geweest is. Wat is wijsheid?
 
Pekel is alleen een probleem als het nat is/wordt. Nu zijn het gewoon droge kristallen, niks aan de hand.

Sowieso zijn de wegen volgens mij vrij schoon. Zie nergens witte uitslag (amersfoort, deventer, zwolle)
 
Pekel is alleen een probleem als het nat is/wordt. Nu zijn het gewoon droge kristallen, niks aan de hand.

Sowieso zijn de wegen volgens mij vrij schoon. Zie nergens witte uitslag (amersfoort, deventer, zwolle)
In het midden van de rijbaan zie ik nog wel een vuil spoor. Ik denk dat er nog wel een paar regenbuitjes nodig zijn om de weg schoon van pekel en troep te krijgen :)
 
Er ligt nog genoeg hoor, maar dat merk je pas als het nat is. Maar met droog weer valt het allemaal mee. Voor pekel heb ik mijn motorscooter, mijn motor laat ik nog wel even staan, hoewel het wel jeukt. Nog even een paar goeie buien.
 
Heb het er op gewaagd. Ik zie inderdaad hier en daar nog resten liggen, maar het is allemaal droog en niets is aan de motor of mijn vizier blijven hangen voor zover ik kan overzien. Het was hier uitstekend weer. Geen spijt van de rit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan