pendelen sv650 (2003) met duotech uitlaat

Biking

MF veteraan
18 sep 2001
2.600
0
Tegelen
Sinds zaterdag heb ik een duotech uitlaat op m'n sv'tje. Het is een volledig systeem (dus met de bochten). Ik kan kiezen tussen sportief / legaal uitlaat geluid. Ik heb nu de sportieve optie gekozen ==> vet geluid en een merkbaar sterker hoge toeren gebied. Alleen bij lage snelheden gaat ie schokken/bokken dus in de eerste en tweede versnelling bij 4000 toeren. Bij de legale silencer is dat een stuk minder.

Hoe krijg ik de motor in dat gebied beter? Staat ie te arm of te rijk? Kan een k&n filter iets verbeteren? Een powercommander vind ik eigenlijk te duur dus dat is ff geen optie
 
Laatst bewerkt:
Ohh da's niet goed :-) maar wat kunnen we er aan doen? Bij motoport Venlo beweerden ze dat een ander voortandwiel zou kunnen helpen mar dat vind ik larie. Ik zie dat jij een S hebt. Ik heb zelf een naked Dus dat vtandwiel verhaal gaat niet op omdat de s standaard een 15 tands voortandwiel heeft en de n een 14 tands voortandwiel.
 
Bij een volledig systeem moet je hem laten afstellen op een bank....eventueel met een K&N filter.
Pas dan loopt hij weer zoals het hoort.

Met alleen een losse (vervangings)demper is het afstellen (meestal) niet noodzakelijk.
 
Een volledig Duotech Systeem? :? De Duotech is er toch alleen als Slip-on demper?

Maar ja, een andere optie is dat je langs een dealer gaat met een Yoshimura Box. Met een dergelijk kastje wordt je injectie aangepast, maar het kastje wordt niet zoals een Powercommander in je motor gebouwd. Nadeel is dat je als je je 'pijpje' weer veranderd, de motor weer rotter loopt.
 
Een volledig Duotech Systeem? :? De Duotech is er toch alleen als Slip-on demper?

Maar ja, een andere optie is dat je langs een dealer gaat met een Yoshimura Box. Met een dergelijk kastje wordt je injectie aangepast, maar het kastje wordt niet zoals een Powercommander in je motor gebouwd. Nadeel is dat je als je je 'pijpje' weer veranderd, de motor weer rotter loopt.

Ik heb idd een volledig systeem daarvoor heb ik bewust gekozen omdat ik anders weer moest gaan zagen. Dus de achterste bocht wordt volledig vervangen en de voorste tot de helft. Maar ik heb alkontact gehad met Ritzen motors en Ruud Freriks en ik denk dat ik de motor af laat stellen met zo’n Yoshimura box. Een powercommander kost toch wel fiks knaken.
 
Is toch wel super mooi zo'n Duotech!!! :} Ook een heel vet geluid :9~ (zonder DB-killer).
Heeft er misschien iemand ervaring mee dat hij het "illegale" pijpje er niet meer uit kan krijgen? Ik heb namelijk gelijk de eerste dag dat de uitlaat eronder zit het legale pijpje eruit gehaald en vervangen door het "illegale" maar nu krijg ik het niet meer voor elkaar om dat pijpje er uit te halen. Heeft iemand misshien een tip??? :?

full
 
Maar waarom eruit halen, zoveel minder herrie maakt hij dan niet hoor. Ik zelf vond het nauwelijks hoorbaar.

Je kan trouwens nog proberen een beetje tikken met een kunststof hamer, er kan namelijk wat demper materiaal tussen zitten waardoor hij vast komt te zitten.

Ik zou het zo laten.
 
Maar waarom eruit halen, zoveel minder herrie maakt hij dan niet hoor. Ik zelf vond het nauwelijks hoorbaar.

Je kan trouwens nog proberen een beetje tikken met een kunststof hamer, er kan namelijk wat demper materiaal tussen zitten waardoor hij vast komt te zitten.

Ik zou het zo laten.


Is misschien wel de beste optie. Alhoewel, nou weet ik weer waarom ik het eruit wilde halen. Toen ik het pijpje verwisselde zag ik een gaatje in de las zitten. Maar ik had toen zoiets: laat maar zitten zal wel meevallen. maar nu blijkt dus dat er bij een bepaald toerental er een rare fluit in mijn uitlaat zit.
Dus nu wil ik wel proberen om hem eruit te halen om dat gaatje dicht te lassen.
Zo was het
 
Heb ik geprobeerd maar dat werkt ook niet echt. Dat ding zit echt vast.
;( Misschien als ik mijn uitlaat eerst goed warm rij....

zit er niet een popnagel aan de onderkant van het 'tuitje'?? Deze zat er bij mijn Duotech namelijk wel in ... deze popnagel even uitboren ... dan kun je het binnenwerk zo omwisselen en weer vastzetten met de bijgeleverde schroef boutje en moertje ...
 
Laatst bewerkt:
Op zaterdag 24 januari 2004 19:51 schreef BlueCatsAreBest het volgende:zit er niet een popnagel aan de onderkant van het 'tuitje'?? Deze zat er bij mijn Duotech namelijk wel in ... deze popnagel even uitboren ... dan kun je het binnenwerk zo omwisselen en weer vastzetten met de bijgeleverde schroef ...

Ja, dat klopt. Maar die popnagel is er bij mij al uit omdat ik het "legal" pijpje er al in heb gehaald. En als je het "race"pijpje erin monteerd zet je die vast met het meegeleverde boutje en moertje
 
Terug
Bovenaan Onderaan