Peugeot Onyx Scooter

26 jan 2010
85
0
Amsterdam
Peugeot heeft een concept scooter ontworpen die de naam Onyx draagt. Dit voertuig is een hybride diesel. De 400cc motor levert met de elektrische motor een vermogen van 45kW. Dit moet voldoende zijn voor een maximale snelheid van 150 kilometer per uur, en dat met een scooter. Het verbruik zou liggen op 2 liter per 100 kilometer.

Peugeot-Onyx-scooter-2.jpg


De scooter kent ook een Urban en een Sport modus. Bij de eerste zit je rechtop en bij de tweede leun je sportief naar voren. Helaas is het prijskaartje niet bekend, het is dan ook maar een concept.

Peugeot-Onyx-scooter.jpg
 
Ik zou dit prestatie-verbruik combi graag zien in een tweewieler.

Dank u. :P
Het lijkt overigens erg sterk, 1:50, 400cc en een top van 150 km/u.
Dat zal wel vrolijk rekenen zijn met een volle accu.
 
Laatst bewerkt:
1 op 50 is veel maar aan de andere kant het is een diesel ? Zou trouwens wel apart zijn om een gewone scooter op diesel te hebben, 250 - 300 cc en 130 top. Aan de andere kant die motor op diesel was meteen flink aan de prijs met 18.000 euri.
 
Ik vind 'm wel leuk met die grote wielen en die gedrongen bouw. Die specs liegen er niet om. Sowieso snap ik niet waarom ze Hybride auto's niet voorzien van elektro + dieselmotor ipv benzine.

Peugeot heeft ook ooit eens een 125cc motorscooter met compressor op de markt gebracht. 125 "echte" kmpu op een 125cctje. Zou leuk zijn als dit gevaarte op de markt komt voor een enigszins grrrrristelijke prijs.
 
Laatst bewerkt:
Over smaak valt niet te twisten; omdat het een vernieuwend concept is vind ik hem sowieso prachtig. Eindelijk eens een motor ontstaan uit een visie die een klein stapje zet op weg naar een betere toekomst.
Dit is trouwens één van de Onyx concepts drieling; er is ook nog een supercar en een fiets.

Natuurlijk is het een concept en dat zal het wel blijven ook want dit wordt hoe dan ook veel te duur om nu op de markt te zetten.
Bij hybride voertuigen worden de vermogens van de beide motoren vaak opgeteld maar dat geeft natuurlijk een vertekend beeld want het geeft bijvoorbeeld geen hogere topsnelheid.

...Sowieso snap ik niet waarom ze Hybride auto's niet voorzien van elektro + dieselmotor ipv benzine.....
Peugeot is juist de enige die dat wèl doet; de 5008 heeft een diesel voorin die de voorwielen aandrijft, achterin ligt een elektromotor die de achterwielen kan aandrijven, kan afremmen met teruglevering van energie en die kan samenwerken met de diesel zodat je vierwielaandrijving hebt zónder cardanas. (dat heeft ie dan gemeen met de Lexus RX440h)

Maar dat dit pas nu komt heeft wel een reden; de Japanners zijn de eersten om dit op grote schaal op de markt te brengen en die richten zich hoofdzakelijk op de VS. In geen van die landen leeft diesel, bijna alles rijdt daar op benzine; diesel is alleen populair in west Europa en dat is een relatief kleine markt.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben niet zo onder de indruk.

Ten eerste: het is en driewieler en die zijn per definitie al vrij zwaar, tel daar de accu's(en dieselmotor) nog maar eens bij op. Ik denk dat je schrikt van het gewicht van dit ding.

Ten tweede: ik zie maar één zitplaats. Zo'n zwaar ding en dan maar voor één persoon.

Neun, dat gaat de toekomst ons niet brengen. De auto's van de toekomst zullen eerder die kant opgaan, die zijn nu vééls te zwaarlijvig
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan