Piaggio hexagon 180 2t motor slaat af

Brammo

Elektronen verslinder
12 feb 2007
2.602
336
Mijn Hexagon heeft al weer een tijdje goed gelopen, dus het is weer tijd voor een probleem. Tijdens het rijden kan hij zo maar ineens uit gaan, ook tijdens gewoon stationair kan dit gebeuren. Daarna weer starten, soms slaat hij direkt weer aan, soms duurt het een tijdje, soms kan ik direkt gas geven, meestal eerst verhoogd stastionair. Ik heb het idee dat hij dan ook wat afgeknepen klinkt? Maar dat weet ik niet zeker (wat wil je horen he)

Maar deze week ook gewoon een stuk gereden zonder ook maar 1 weigering

Ik dacht eerst aan een verstopte sproeier, dus carburateur schoon gemaakt, heeft niet geholpen, toen de benzinepomp, deze werkt goed, dan moest het de ontluchting wel zijn, ik heb zelfs zonder benzinedop gereden, slaat toch af, misschien was het carb icing, w.s ook niet, want zelfs in de garage slaat hij af.

voor mij blijft nu over: de onsteking, deze heb ik een maand geleden vervangen en dan heb je toch ook niet dit soort problemen, hij doet het toch wel of niet (slecht lopend o.i.d., maar niet zo wisselend)
en zou het misschien aan de membraam kunnen liggen, dat hij niet goed sluit of juist niet goed open gaat?
 
Misschien valse lucht?

Omdat je recent het hele ontstekingsgedeelte hebt vervangen zou ik eerst daaraan denken. Op 1 of andere manier kan je dat vast wel doormeten?

Succes ermee.
 
Bij het schoonmaken heb je toen ook al je benzineleidingen vervangen?
Ik had dit eufel ook in het verleden.
Bleek 1 deel van de benzineleidingen kapot, hij ging open en dicht lol.
Ik heb toen alle leidingen in 1 keer vervangen + benzinefilter en ook meteen het rubberen spruitstuk daarna geen problemen meer gehad.
1 goede tip zoek je onderdelen ga dan opzoek naar Runner onderdelen het is hetzelfde motorblok.
EasyParts.nl - Originele Onderdelen Piaggio Hexagon
Kijk hier eens Forum erstellen: Bei ForumRomanum kostenlos ein eigenes Forum erstellen! en meld je aan het is alleen op zijn duits maar ze schrijfen ook in het engels.
 
Laatst bewerkt:
Hoe ziet je bougie er uit?
En heb je het probleem ook gehad toen het wat warmer was een paar dagen geleden?
 
De bougie is nieuw en ik heb inderdaad het idee dat het wel eens met de kou te maken heeft, maar ja, in de garage slaat hij ook gewoon af?

Valse lucht kan natuurlijk ook nog, zit daar het membraam ook in of onder? Die zal ik er morgen eens afhalen en de slangen maar eens nalopen.

Ik wist inderdaad dat de runner hetzelfde blok heeft, ik ga eens op die duitse site kijken, altijd leuk.

Thanx
 
Runners hebben inderdaad hetzelfde blok, alleen dan langer en vaak met schijfrem.

Als je bougie nieuw is dan zou je even kunnen kijken of de kleur goed is, misschien krijgt hij te weinig benzine met de kou.
 
Ik heb volgens mij van alles geprobeert nu, ik dacht dat ik de benzinepomp ook goed had gecontroleerd. Uit pure wanhoop trek ik de retourslang er af en zie tot mijn verbazing dat hij helemaal geen benzine retour pompt. De pobrengst van de pomp moet toch wel zo groot zijn dat er altijd retour is :?

Wat ook raar is, als ik de slang van de carburateur af haal, terwijl de motor draait, komt er helemaal niets, druk ik de slang dicht, terwijl ik de ronddraai op de startmotor, pompt hij wel retour :? :?

Ik ga even proberen met een los tankje boven de carburateur, kijken of hij dan gewoon doorloopt, dan moet het de pomp wel zijn..................................hoop ik :Z
 
Klinkt idd als 1 van pompen of toch ergens een lek???



Heeft iemand enig idee hoe de brandstofpomp werkt? Ik dacht eerst dat hij electrisch zou zijn, maar hij werkt met de overdruk van onder uit de cilinder, met een soort membraam?
Hoe test je dat, met een compressor?
 
Ik meen dat het werkt dmv de vacuum in je inlaat (komt als het goed is ook een slangetje vandaan)

dat een membraampje in je pompje "schakelt"

de exacte werking blijf ik je schuldig

het zit je ook niet mee heh, 1 ding is zeker aan de ontsteking zal het niet liggen ;)
 
Ik meen dat het werkt dmv de vacuum in je inlaat (komt als het goed is ook een slangetje vandaan)

dat een membraampje in je pompje "schakelt"

de exacte werking blijf ik je schuldig

het zit je ook niet mee heh, 1 ding is zeker aan de ontsteking zal het niet liggen ;)

full

full

full





Alfa_gtv, wat voor kleur had/heeft de oude bougie?
 
Laatst bewerkt:
:} :} :}

Bedankt voor alle tips, hier kan ik mee verder. *O*

Ik bedacht me ook dat er w.s niet veel benzine retour gepomt zal worden, omdat het pompje w.s niet zo´n hoge opbrengst zal hebben en de retourslang behoorlijk omhoog gaat. Het zal w.s ook niet de bedoeling zijn omdat er anders telkens benzine met olie terugkomt in de tank, het percentage olie zal dan te hoog worden.

Ik ga weer eens even priegelen ;)

Kleur van de bougie is mooi lichtbruin, koffie met melk.
 
Als je het zadel weggehaald hebt dat zie je ook een geel/ wit reservoir het zit hoog vul dat met benzine, dan starten in principe kan je dan zien of hij bijvult als je start.
De benzinefilter zit beneden aan de rechterkant op de kromming van het frame het is wel rottig om daar bij te komen.
 
Laatst bewerkt:
Als je het zadel weggehaald hebt dat zie je ook een geel/ wit reservoir het zit hoog vul dat met benzine, dan starten in principe kan je dan zien of hij bijvult als je start.
De benzinefilter zit beneden aan de rechterkant op de kromming van het frame het is wel rottig om daar bij te komen.


Ik heb de vroege versie, bij mij gaat de benzineslang vanaf de tank naar het pompje, vandaar rechtstreeks naar de carburateur, met een terugslagklep en halverwege een t-stuk met retour naar de tank
 
Misschien vind je hier ook nog handige info: Club-ScooterGT.com


Thanx :} hier kan ik echt wel wat mee


Maar de storie goos on, gisteren dacht, nu ga ik met alle informatie die ik nu heb even dat varkentje wassen. Voor dat ik alles los ging halen, eerst even proberen, gewoon starten, deed altijd al, maar nu sloeg hij niet meer af. Dus maar een stuk gaan rijden, niets aan het handje :? Noem mij maar Sjappie, ik snap er niets meer van :? :?

Wat wel gebeurde, en misschien zit daar de hele ellende, het licht van het dashbord ging even uit, w.s. slecht contact/aarde. Nu de voorkappen er maar eens afhalen en de verbindingen daar controleren, zal wel weer ellende worden met die :( :( kappen
 
Zoveel werk is dat niet eerst spiegels eraf dan 2 schroeven cockpit, binnenin zijn het meen ik mij te herhinneren ook 2 schroeven etc... rustig aan met schroeven los maken.
Kijk eerst eens of links dat is een klepje voor je zekeringen alles in orde is, rechts is die voor je verlichting of anders om lol
full
 
Laatst bewerkt:
Zoveel werk is dat niet eerst spiegels eraf dan 2 schroeven cockpit, binnenin zijn het meen ik mij te herhinneren ook 2 schroeven etc... rustig aan met schroeven los maken.
Kijk eerst eens of links dat is een klepje voor je zekeringen alles in orde is, rechts is die voor je verlichting of anders om lol[afbeelding]


Je hebt helemaal gelijk, ik je instructie gevolgd en voila, 5 minuten later cockpit eraf, Dank je
 
Ik zit nu niet thuis en kan niet een pijltje neer zetten, maar zie je op de foto dat doorzichtig kapje???
Kijk daar ook eventjes.
 
Geen nieuws is goed nieuws?


HaHaHa, nee, geen nieuws, betekent dat ik gewoon op de bank hang, met computer op schoot. Ik zie er tegen op om die kou weer in te gaan. Ik heb wel een kachel, maar die drempel overstappen................, ach je weet wel :z :z
 
Terug
Bovenaan Onderaan