Piepend geluid uitlaat

Painter

MF veteraan
26 nov 2005
1.141
107
Oud-turnhout
Hoi, ik hoor een piepend geluid bij het rijden. Dit blijkt na onderzoek niet uit de cardan of het achterwiel te komen, maar wel uit de uitlaat.
Ik ben er juist mee naar de dealer geweest en die zei dat het de dempers in de uitlaat waren die trillen. Deze zitten met een schroefje achteraan vast. Hij gaf de raad om die er uit te halen. Dat zou het probleem oplossen. Denken jullie echter of dit op een andere manier op te lossen is, iets er tussen steken bijvoorbeeld? Maar wat dan?
 
Deze dus.
 

Bijlagen

  • C30AC444-2EE5-44A3-9E02-BD6219CD9DE1.jpeg
    C30AC444-2EE5-44A3-9E02-BD6219CD9DE1.jpeg
    260,4 KB · Weergaven: 44
Herinner me trouwens opeens dat toen ik een jaar of 15 geleden een nieuwe M800 had gekocht, ik ook in het begin last had van piepend geluid onder het rijden.
Heb toen alle plastic delen (deksels, kapjes e.d.) verwijderd en de 'drukknoppen' daarvan gesmeerd met siliconenspray oid.
Daarna nooit meer een piepje gehad.

Wie weet?
 
Wat ik zie zijn 2 moertjes van de montage uitlaat-frame(beugel).
Als dat piept, moertjes lossen, niet helemaal, wat vet of olie ertussen en weer vastzetten.
Nogmaal proberen of het gepiep over is.
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat gaat piepen ipv trillen en rammelen.
Of hoort @TS het bv ook als je gewoon op de motor zit en de achtervering induwt (en de achterbrug dus beweegt)?
 
Ik hoor er niet meer van als ik de koppelingshendel intrek. Maar de dealer heeft het me laten horen toen de motor stilstond. En toen hij in neutraal gas gaf ging de uitlaat inderdaad trillen en piepen. Het maakt hetzelfde geluid als bij de Kawasaki en 500 die ik vroeger had, maar daar kwam dat van de aandrijfriem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan