Piepend geluid uitlaat

Painter

MF veteraan
26 nov 2005
1.141
107
Oud-turnhout
Hoi, ik hoor een piepend geluid bij het rijden. Dit blijkt na onderzoek niet uit de cardan of het achterwiel te komen, maar wel uit de uitlaat.
Ik ben er juist mee naar de dealer geweest en die zei dat het de dempers in de uitlaat waren die trillen. Deze zitten met een schroefje achteraan vast. Hij gaf de raad om die er uit te halen. Dat zou het probleem oplossen. Denken jullie echter of dit op een andere manier op te lossen is, iets er tussen steken bijvoorbeeld? Maar wat dan?
 
Ik heb hetzelfde probleem op mijn Fireblade met Laser hotcam. Daar zitten twee killers bij een sport en de e keur versie. Bij de laatste piept hij ook tijdens het rijden. Met killer er uit of sport killer is het weg. Irriteer mij er ook mateloos aan.
 
Ik krijg door het topic heen stellig de indruk dat de DB killer echt een padvindersfluitje is...

1624175296950.png
 
Ik heb vandaag een poging gedaan om de db killers te verwijderen. De schroeven losgedraaid. Maar ik kreeg ze er met mijn vingers niet uitgetrokken. Ook geprobeerd met een gebogen inbussleutel, maar daarbij trok ik de motorfiets in zijn geheel naar achteren zonder dat die ondingen moveden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan