Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Alle bougies zitten goed vast dus ik kan me niet voorstellen dat dat het geval is. Er zijn wel een hoop plaatsen waar lucht kan ontsnappen dus die zal ik eens nalopenLijkt knap beroerd te lopen ook..Alsof niet alle cilinders meedoen. Klinkt alsof er lucht langs een bougie wegloopt ofzo Zitten alle bougies goed vast
Zojuist met behulp van remreiniger even het blok een tijdje laten lopen. 2 & 3 worden direct fatsoenlijk heet/warm. 1 & 4 lijken achter te blijven. Die blijven enkel wat lauw/warm. Vonk gecontroleerd en de bougies lijken wel te vonken. Lijkt dus een brandstofprobleem te zijn.Even voorzichtig aan de uitlaatbochten voelen of ze allemaal gelijk warm worden. Dan weet je of alle cilinders meedoen. Maar zo te horen loopt ie op slechts 2 cilinders.
Dat is juist het lastige, het geluid is dusdanig luid dat het moeilijk te localiseren is. Het geluid was er, voordat de carbs uit elkaar gingen om ultrasoon te reiniger, nog niet aanwezig.Maar geluid wat zo duidelijk aanwezig is, is toch makkelijk te localiseren? Waar komt het precies vandaan? Uitlaat? Inlaat? Blok? Nokkenassen?
Die zit goed vast. Carterontluchting dmv een carterfilter omdat het luchtfilterhuis verwijderd is. Het blok lijkt inderdaad op 2 cilinders te lopen (2&3). Ook bij het afdoppen van het carterfilter is het geluid niet weg.Uitlaatspruitstuk goed vastgedraaid? Hoe zit je carterontluchting?
Klinkt wel erg als een twin voor een viercilinder. Het klinkt wel alsof de motor gelijk loopt, dus wellicht dat één paar van de cilinders geen vonk krijgt? (met de aanname dat het een wasted spark motor is) Dit kun je makkelijk checken door de bougies eruit te draaien, in de doppen stoppen en dan met het schroefdraad tegen een kaal stuk van het blok houden.
Inlaatrubbers lijken goed maar ik haal ze er zo even af om het zeker te weten. Vacuumslang zit goed vast. Inderdaad bij het gas geven lijkt het geluid op sommige momenten weg te zijn..Het geluid is trouwens weg als je gas geeft. Inlaatrubbers al geprobeerd?
Of eventueel een vaccuumslang die half los hangt?
Met de luchtfilters er af is het geluid helaas nog steeds aanwezigzit een muis in...
kat kopen...
haal je luchtfilters eens weg...
denk dat t dan (bijna) muisstil is...
Doet mij vermoeden dat het dan tussen carbs en blok zit.Met de luchtfilters er af is het geluid helaas nog steeds aanwezig
Waarschijnlijk is het nu dan een kwestie van het zooitje (goed) afstellen.Zojuist de carburateurs er af gehad en de inlatenrubbers gecontroleerd. Hier bleek 1 van de pakkingen gescheurd te zijn. Met behulp van een pizzadoos even een tijdelijke pakking gemaakt om te proberen en daarna de handel weer in elkaar gezet. Het geluid is verdwenen dus het bleek inderdaad valse lucht te zijn.
Nu heb ik direct even gekeken naar cilinder 1&4 maar die hebben dus wel een vonk vanaf de bougie, en de inlaatrubbers waren vochtig van de brandstof,het lijkt er dus op dat de brandstoftoevoer goed is.. weer een mysterie haha
Dit is een midnight maxim, maar volgens mij hetzelfde blok als de seca. Nu ben ik niet bekend met een carmo ontsteking. Wat is daar het voordeel van?Heb nog een carmo ontsteking voor die motor, als het een seca 11M is tenminste
Is nieuw.Dit is een midnight maxim, maar volgens mij hetzelfde blok als de seca. Nu ben ik niet bekend met een carmo ontsteking. Wat is daar het voordeel van?
Dat geloof ik niet helemaal. Althans, beter dan origineel en nieuw wordt het niet. Moet je ook niet verwachten.Gaat er beter door starten, lopen én wordt er nog zuiniger van.