Pilot power vs pilot power 2ct

Charles

Die hard MF'er
16 aug 2010
297
0
Hellevoetsluis
Allemaal :W

Ik zou graag willen weten wat het verschil meebrengt in het rijgedrag in bochten wanneer je de MPP of de MPP2ct gemonteerd heb.
Ik vraag dus niet welke beter is of welke ik wil aanschaffen ( wellicht na een antwoord op mijn vraag wel ) en ik weet dat het verschil zit in zachtere wangen.

Ik ben geen ervaren rijder en zal dus het smijtwerk in de bochten nog niet gaan uitproberen, maar ik heb begrepen dat de MPP spitser zijn dan de 2ct met een wat bollere loopvlak. Daardoor lijkt mij dat de 2ct banden voor een beginneling wat makkelijker te handelen zijn in bochten ??

Please advice, bedankt
 
Laatst bewerkt:
MPP2CT loopt iets verder door op het loopvlak :Y
De MPP en MPP2CT zijn allebei net zo spits

Het "grote" verschil tussen deze 2 is dat de 2CT 2 componenten rubber heeft ,namelijk het uiteinde van het loopvlak ,bij de wang ,is soft componend ;)
 
MPP2CT loopt iets verder door op het loopvlak :Y
De MPP en MPP2CT zijn allebei net zo spits

Het "grote" verschil tussen deze 2 is dat de 2CT 2 componenten rubber heeft ,namelijk het uiteinde van het loopvlak ,bij de wang ,is soft componend ;)

Eerst met pilot power gereden, daarna overgestapt op power 2ct. Qua vorm identiek en ik kan alleen het bovenste bevestigen.
 
Al denken veel mensen dat de PP2CT harder in het midden is dan de PP en daardoor meer kilometers meegaat.

De band is niet harder in het midden maar inderdaad zachter aan de zijkanten...
 
Allemaal :W

Ik ben geen ervaren rijder en zal dus het smijtwerk in de bochten nog niet gaan uitproberen, maar ik heb begrepen dat de MPP spitser zijn dan de 2ct met een wat bollere loopvlak. Daardoor lijkt mij dat de 2ct banden voor een beginneling wat makkelijker te handelen zijn in bochten ??

Please advice, bedankt


Beginneling ?

Probeer dan eerst de Mi. sport.

Daar zul je zat mee door de bocht kunnen en ze gaan een stuk langer mee.
 
Sorry, maar hierboven is een hele hoop ONZIN verkeerde of onvolledige informatie gepost.
- De MPP en de MPP2CT hebben NIET dezelfde vorm, de gewone MPP is iets spitser, en zal wat meer de bocht in willen vallen.
- De wangen van beide banden zijn gelijk, daar zit echt geen verschil in
- Hieruit volgt ook dat het profiel even ver doorloopt, alleen het ziet er op het oog anders uit.
- De 2CT heeft aan de buitenkant van het loopvlak iets (ca. 15-20%) zachter rubber dan de gewone Power. Dat buitenste deel is 10% van de breedte bij de voorband, en 11% van de breedte bij de achterband. Hier kom je dus alleen maar op bij ZEER sportief gebruik.
- Onregelmatige slijtage of plat rijden van de banden wordt hierdoor NIET voorkomen. Het zachtere deel van de band is zo smal dat dit met "plat slijten" nooit bereikt zal worden.
- De Pilot Sport mag je helemaal niet vergelijken met voogande banden. Ondanks dat deze "Sport" heet is het ondertussen meer een verouderde tourband dan een sportband. Alleen voor motoren met een hoog eigen gewicht kan deze nog enigzins interessant zijn. De Pilot Road 2 geeft al meer grip dan deze zwaar verouderde "Sport", en gaat ook nog eens langer mee.
- Jij hebt helemaal gelijk als je zegt dat de MPP2CT makkelijker te rijden is dan de gewone MPP. De band stuurt neutraler, en dat is zeker voor een beginneling makkelijker. Echter, de MPR2 is een nog betere keus. Je zal zat grip hebben, meer levensduur, en iets betere rijeigenschappen in regen of koude.
Je mag van mij aannemen dat ik wel enigzins weet waar ik over praat, ik ben full-time met motorbanden bezig.
 
Laatst bewerkt:
Sorry, maar hierboven is een hele hoop ONZIN verkeerde of onvolledige informatie gepost.
- De MPP en de MPP2CT hebben NIET dezelfde vorm, de gewone MPP is iets spitser, en zal wat meer de bocht in willen vallen.
- De wangen van beide banden zijn gelijk, daar zit echt geen verschil in
- Hieruit volgt ook dat het profiel even ver doorloopt, alleen het ziet er op het oog anders uit.
- De 2CT heeft aan de buitenkant van het loopvlak iets (ca. 15-20%) zachter rubber dan de gewone Power. Dat buitenste deel is 10% van de breedte bij de voorband, en 11% van de breedte bij de achterband. Hier kom je dus alleen maar op bij ZEER sportief gebruik.
- Onregelmatige slijtage of plat rijden van de banden wordt hierdoor NIET voorkomen. Het zachtere deel van de band is zo smal dat dit met "plat slijten" nooit bereikt zal worden.
- De Pilot Sport mag je helemaal niet vergelijken met voogande banden. Ondanks dat deze "Sport" heet is het ondertussen meer een verouderde tourband dan een sportband. Alleen voor motoren met een hoog eigen gewicht kan deze nog enigzins interessant zijn. De Pilot Road 2 geeft al meer grip dan deze zwaar verouderde "Sport", en gaat ook nog eens langer mee.
- Jij hebt helemaal gelijk als je zegt dat de MPP2CT makkelijker te rijden is dan de gewone MPP. De band stuurt neutraler, en dat is zeker voor een beginneling makkelijker. Echter, de MPR2 is een nog betere keus. Je zal zat grip hebben, meer levensduur, en iets betere rijeigenschappen in regen of koude.
Je mag van mij aannemen dat ik wel enigzins weet waar ik over praat, ik ben full-time met motorbanden bezig.

Ik heb in ieder geval wel de klok horen luiden.... :+
 
Sorry, maar hierboven is een hele hoop ONZIN verkeerde of onvolledige informatie gepost.
- De MPP en de MPP2CT hebben NIET dezelfde vorm, de gewone MPP is iets spitser, en zal wat meer de bocht in willen vallen.
- De wangen van beide banden zijn gelijk, daar zit echt geen verschil in
- Hieruit volgt ook dat het profiel even ver doorloopt, alleen het ziet er op het oog anders uit.
- De 2CT heeft aan de buitenkant van het loopvlak iets (ca. 15-20%) zachter rubber dan de gewone Power. Dat buitenste deel is 10% van de breedte bij de voorband, en 11% van de breedte bij de achterband. Hier kom je dus alleen maar op bij ZEER sportief gebruik.
- Onregelmatige slijtage of plat rijden van de banden wordt hierdoor NIET voorkomen. Het zachtere deel van de band is zo smal dat dit met "plat slijten" nooit bereikt zal worden.
- De Pilot Sport mag je helemaal niet vergelijken met voogande banden. Ondanks dat deze "Sport" heet is het ondertussen meer een verouderde tourband dan een sportband. Alleen voor motoren met een hoog eigen gewicht kan deze nog enigzins interessant zijn. De Pilot Road 2 geeft al meer grip dan deze zwaar verouderde "Sport", en gaat ook nog eens langer mee.
- Jij hebt helemaal gelijk als je zegt dat de MPP2CT makkelijker te rijden is dan de gewone MPP. De band stuurt neutraler, en dat is zeker voor een beginneling makkelijker. Echter, de MPR2 is een nog betere keus. Je zal zat grip hebben, meer levensduur, en iets betere rijeigenschappen in regen of koude.
Je mag van mij aannemen dat ik wel enigzins weet waar ik over praat, ik ben full-time met motorbanden bezig.

:^ MPR2, gaat langer mee en is erg sportief mee te rijden voordat ie een krimp geeft.. veel meer dan een beginner eruit gaat halen..
 
Sorry, maar hierboven is een hele hoop ONZIN verkeerde of onvolledige informatie gepost.
- De MPP en de MPP2CT hebben NIET dezelfde vorm, de gewone MPP is iets spitser, en zal wat meer de bocht in willen vallen.
- De wangen van beide banden zijn gelijk, daar zit echt geen verschil in
- Hieruit volgt ook dat het profiel even ver doorloopt, alleen het ziet er op het oog anders uit.
- De 2CT heeft aan de buitenkant van het loopvlak iets (ca. 15-20%) zachter rubber dan de gewone Power. Dat buitenste deel is 10% van de breedte bij de voorband, en 11% van de breedte bij de achterband. Hier kom je dus alleen maar op bij ZEER sportief gebruik.
- Onregelmatige slijtage of plat rijden van de banden wordt hierdoor NIET voorkomen. Het zachtere deel van de band is zo smal dat dit met "plat slijten" nooit bereikt zal worden.
- De Pilot Sport mag je helemaal niet vergelijken met voogande banden. Ondanks dat deze "Sport" heet is het ondertussen meer een verouderde tourband dan een sportband. Alleen voor motoren met een hoog eigen gewicht kan deze nog enigzins interessant zijn. De Pilot Road 2 geeft al meer grip dan deze zwaar verouderde "Sport", en gaat ook nog eens langer mee.
- Jij hebt helemaal gelijk als je zegt dat de MPP2CT makkelijker te rijden is dan de gewone MPP. De band stuurt neutraler, en dat is zeker voor een beginneling makkelijker. Echter, de MPR2 is een nog betere keus. Je zal zat grip hebben, meer levensduur, en iets betere rijeigenschappen in regen of koude.
Je mag van mij aannemen dat ik wel enigzins weet waar ik over praat, ik ben full-time met motorbanden bezig.


En voor de verandering ben ik het helemaal met Frank eens, ook ik werk veel met motorbanden en ik gebruik ze ook op de plaats waar je het maximale eruit kan halen.
Grappig dat ik op Assen nagenoeg geen verschil had in rondetijden tussen de pp pp 2ct.
Het enige verschil is dat de gewone pp langer zijn grip bleef behouden en de 2 ct naarmate hij heter werd meer ging glijden.
Doe mij maar de Dunlop Sport Smart :Y
 
Sorry, maar hierboven is een hele hoop ONZIN verkeerde of onvolledige informatie gepost.
- De MPP en de MPP2CT hebben NIET dezelfde vorm, de gewone MPP is iets spitser, en zal wat meer de bocht in willen vallen.
- De wangen van beide banden zijn gelijk, daar zit echt geen verschil in
- Hieruit volgt ook dat het profiel even ver doorloopt, alleen het ziet er op het oog anders uit.
- De 2CT heeft aan de buitenkant van het loopvlak iets (ca. 15-20%) zachter rubber dan de gewone Power. Dat buitenste deel is 10% van de breedte bij de voorband, en 11% van de breedte bij de achterband. Hier kom je dus alleen maar op bij ZEER sportief gebruik.
- Onregelmatige slijtage of plat rijden van de banden wordt hierdoor NIET voorkomen. Het zachtere deel van de band is zo smal dat dit met "plat slijten" nooit bereikt zal worden.
- De Pilot Sport mag je helemaal niet vergelijken met voogande banden. Ondanks dat deze "Sport" heet is het ondertussen meer een verouderde tourband dan een sportband. Alleen voor motoren met een hoog eigen gewicht kan deze nog enigzins interessant zijn. De Pilot Road 2 geeft al meer grip dan deze zwaar verouderde "Sport", en gaat ook nog eens langer mee.
- Jij hebt helemaal gelijk als je zegt dat de MPP2CT makkelijker te rijden is dan de gewone MPP. De band stuurt neutraler, en dat is zeker voor een beginneling makkelijker. Echter, de MPR2 is een nog betere keus. Je zal zat grip hebben, meer levensduur, en iets betere rijeigenschappen in regen of koude.
Je mag van mij aannemen dat ik wel enigzins weet waar ik over praat, ik ben full-time met motorbanden bezig.

Dankjewel voor deze uitgebreidde reactie ;) .
Het gaat er mij om dat ik sprtief kan blijven rijden ( het is tenslotte een r6 ) maar omdat ik als beginner de grenzen van de motor nog niet weet en omdat ik lees dat de MPP omdat ze spitser zijn inderdaad in de bocht vallen ipv rollen ( zijwaarts ) lijkt mij dat iets onveiliger. Betreft de MPR2. ik weet het niet is deze echt zo goed als ze zeggen op een supersport en raken deze redelijk snel op temperatuur ?

Ps: liggen nu MPP onder welliswaar versleten maar ik heb nog geen onveilig gevoel gehad.
 
De manier van het in bocht vallen/rollen van een motorfiets
door de vorm van de band is een kwestie van wennen.
Na 3 bochten heb je het gevoel te pakken.

De bolling van het loopvlak (van een nieuwe band) heeft imho weinig met veiligheid te maken.

Voor een beginnend rijder kan bv. de MPR 2 zelfs veiliger zijn
omdat deze minder snel vierkant wordt.
En je dus minder snel verrast wordt door het abrupte kantelmoment
van een vierkante band.

:)
 
Dankjewel voor deze uitgebreidde reactie ;) .
Het gaat er mij om dat ik sprtief kan blijven rijden ( het is tenslotte een r6 ) maar omdat ik als beginner de grenzen van de motor nog niet weet en omdat ik lees dat de MPP omdat ze spitser zijn inderdaad in de bocht vallen ipv rollen ( zijwaarts ) lijkt mij dat iets onveiliger. Betreft de MPR2. ik weet het niet is deze echt zo goed als ze zeggen op een supersport en raken deze redelijk snel op temperatuur ?

Ps: liggen nu MPP onder welliswaar versleten maar ik heb nog geen onveilig gevoel gehad.
De MPR2 voldoet prima voor jouw eisen. Het duurt naar alle waarschijnlijkheid nog wel even voordat je de mogelijkheden van deze band overstijgt.
Hij is iets minder snel op temperatuur, maar werkt daarentegen juist veel beter bij lagere temperaturen. Met de rijstijl die ik van een beginnende rijder verwacht heb je meer grip met de Roads dan met de Powers. Jij krijgt ze namelijk (waarschijnlijk) nauwelijks op werktemperatuur.....

De stuurkarakteristiek heeft in deze weinig tot niets met veiligheid te maken, maar wel met jouw gevoel van controle over de motor. Is deze te nerveus, dan zal je er niet lekker mee kunnen rijden. Daarom is een neutralere band voor het merendeel van de beginnende rijders de betere keuze.....
 
- De Pilot Sport mag je helemaal niet vergelijken met voorgaande banden. Ondanks dat deze "Sport" heet is het ondertussen meer een verouderde tourband dan een sportband. Alleen voor motoren met een hoog eigen gewicht kan deze nog enigzins interessant zijn. De Pilot Road 2 geeft al meer grip dan deze zwaar verouderde "Sport", en gaat ook nog eens langer mee.
De MPR2 is de betere keus. Je zal zat grip hebben, meer levensduur, en iets betere rijeigenschappen in regen of koude.
:^
 
Laatst bewerkt:
Nielsderksen rijd nu met de Michelin Pilot Road geloof ik en volgens hem had die band de zijkanten van de PilotPower alleen middenop was die harder. Dus zolang je in een rechte lijn nog geen last van grip hebt zou je zoiets kunnen overwegen.

Maar ik weet alleen wat van banden als ik zelf een nieuwe set nodig hebt dus er is vast wel iemand die bovenstaand kan bevestigen/ontkrachten.
 
pff het meeste zit tussen de oren, zelfs met een bt020 kan gewoon sportief rijden, en je knie aan de grond leggen, ik denk dat de meeste mensen trouwens het verschil nauwelijks merken bij een blindtest met verschillende banden.
 
Ja en nee, ik kan mijn geld 1x uitgeven en in dit geval wou ik graag jullie mening horen.
Met de Pilot Road 2 kan je op de openbare al zó ongehoord hard knallen! :}
En een enkele circuitdag kan je er ook goed mee doen is mijn ervaring. :]
De bandjes van vandaag de dag zijn bijna allemaal goed.

Ik heb dit jaar nog met puur sportieve toerbanden in groep drie (1 na hoogste) klasse op het circuit gereden. De Contimotion, ene sessie zelfs de 2na snelste van dertig. })
En dat zonder uitglijers of bijna glijers. *:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan