Pirelli prijzen worden kunstmatig hoog gehouden

Timbo

MF veteraan
18 mei 2003
8.769
0
Pirelli prijzen worden kunstmatig hooggehouden, op Europees niveau hebben ze prijsafspraken gemaakt met hun dealers. Als je de banden verkoopt onder de afgesproken prijs wordt er gewoon niet meer aan je geleverd en kan je je handel wel opdoeken. Dit zijn maffiapraktijken!

Hoe zit dit? Hier kan gewoon de NMA voor ingeschakeld worden toch? Als we als racers een front vormen kunnen we zeker weten de prijs flink naar beneden halen.

Volgende week heb ik een afspraak met iemand die me hierin kan begeleiden, en ik zal jullie op de hoogte houden.
 
Laatst bewerkt:
Goeie zaak Tim, (eigenlijk helemaal niet natuurlijk!)

had het mailtje al gehad.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen mailtje gekregen.
Hoe wat waar?
Ik bedoel, hier wil ik meer van weten. kun je een bron ofzo vermelden waar dit verhaal vandaan komt?
En bij mij kwam gelijk de vraag boven: als dit zo met pirelli is, dan zou dit bij anderen ook wel eens zo kunnen zijn.
 
Pirelli prijzen worden kunstmatig hooggehouden, op Europees niveau hebben ze prijsafspraken gemaakt met hun dealers. Als je de banden verkoopt onder de afgesproken prijs wordt er gewoon niet meer aan je geleverd en kan je je handel wel opdoeken. Dit zijn maffiapraktijken!

Hoe zit dit? Hier kan gewoon de NMA voor ingeschakeld worden toch? Als we als racers een front vormen kunnen we zeker weten de prijs flink naar beneden halen.

Volgende week heb ik een afspraak met iemand die me hierin kan begeleiden, en ik zal jullie op de hoogte houden.

Ik kreeg ook een mailtje van raceplaza :(

Volgens mij (ik hoop dat ik het fout heb) kan NMA hier niets mee. Prijsafspraken met andere fabrikanten is strafbaar, voor je eigen product mag je een minimum verkoopprijs hanteren.

Nogmaals ik hoop dat ik het bij het verkeerde eind heb.
 
Laatst bewerkt:
Tim Bedankt voor wat je voor mij gedaan hebt!
Ik vind dit zwaar klote voor jullie en hoop dat je succes zult hebben als je dit gaat aanmelden bij de MNA zoals je vrijdag zei bij mij in de garage.
Weet wel dat de supercorsa pro een setje 120/180 voor 285 over de toonbank gaat bij de geen die ik genoemd heb.
Dus worden er wel kortingen gegeven en is het niet terecht dat jullie hier nu voor gestraft worden.
 
Ik kreeg ook een mailtje van raceplaza :(

Volgens mij (ik hoop dat ik het fout heb) kan NMA hier niets mee. Prijsafspraken met andere fabrikanten is strafbaar, voor je eigen product mag je een minimum verkoopprijs hanteren.

Nogmaals ik hoop dat ik het bij het verkeerde eind heb.

De NMA is wel degelijk geinterresseerd in dit soort praktijken, momenteel loopt er ook al iets met webshops.

alleen het nadeel is dat er dan voor de klokkenluider geen leven meer is in de detailhandel, je wordt als een paria gezien en beschouwd.
 
Pirelli prijzen worden kunstmatig hooggehouden, op Europees niveau hebben ze prijsafspraken gemaakt met hun dealers. Als je de banden verkoopt onder de afgesproken prijs wordt er gewoon niet meer aan je geleverd en kan je je handel wel opdoeken. Dit zijn maffiapraktijken!

:?

Het is normaal dat een fabrikant minimum eindgebruikersprijzen vastlegt voor zijn dealernetwerk. Zo voorkom je prijserosie en oneerlijke concurrentie binnen je eigen dealernetwerk.

Dat dealers, zonder medeweten van de fabrikant en medeweten van mede dealers, tegen oem prijzen aan eindgebruikers (lees consumenten) verkopen dat zijn de maffiapraktijken.
 
Laatst bewerkt:
Het is normaal dat een fabrikant minimum eindgebruikersprijzen vastlegt voor zijn dealernetwerk. Zo voorkom je prijserosie en oneerlijke concurrentie binnen je eigen dealernetwerk.
Dat is niet normaal, binnen de EU is het zelfs strafbaar!

Je mag een adviesverkoopprijs aangeven, maar alle pogingen om te zorgen dat die nageleefd worden zijn vervalsing van de concurrentie c.q. het beperken van marktwerking.
Kroes & Co zijn dat soort praktijken nu aan het onderzoeken, motorbanden staan vanwege het beperkte volume helaas heel laag op hun prioriteitenlijst ...

Werk bij een van de bedrijven die zijn doorgelicht op deze praktijken, en ken inmiddels de (EU-)regelgeving van binnen en van buiten.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan