Kan je er geen teflon erop laten klinknagelen?
Groet
Sebas
Ohja.. da's nóg slijtvasterOf Delrin (POM), dat gaat ook goed.
Veel kunststoffen laten zich slecht lijmen, helemaal de Teflon/Nylon achtigen. In de fabrieken hebben ze speciale processen om het metaal te prepareren en de slijtlaag te vulcaniseren. Ik zou liever voor een mechanische bevestiging gaan.In mijn motor komen alleen maar originele... Stel dát-ie m opsnoept.
Misschien is het nog een idee om ze te verlijmen op de manier waarop remvoeringen worden bevestigd
Ik weet niet of er in Sammie zijn motor net zo'n ketting zit als in de mijne, maar dan heb je geen ruimte voor een mechanische bevestiging.Je kan aan de oude geleiders toch zien waar de loopsporen zijn? Dan zou ik de nieuwe (POM) plaat met zes massieve verzonken klinknagels buiten dit spoor vastnagelen.
Die ruimte, al zou die er zijn, dat gaat met zo'n rolletje echt onwijs veel herrie maken. Schakels moeten over de rol heen gaan kantelen...Is er anders ruimte om een rolletje te plaatsen? blijft ook langer heel dan een geleider denk ik, maar of het dezelfde loopeigenschappen heeft vraag ik me af
Ik ga er ook van uit dat het een morse ketting is die er met zijn rug overheen loopt. Vandaar dat ik aan Sammie vraag of hij met de oude kan zien of hij buiten de loopsporen kan klinken. Maar je hebt gelijk dat de geleider meestal niet veel breder als de ketting is.Ik weet niet of er in Sammie zijn motor net zo'n ketting zit als in de mijne, maar dan heb je geen ruimte voor een mechanische bevestiging.
De geleider is een mm breder en de nak loopt er over de hele lengte overheen. Het is in mijn geval dus niet net zo'n ketting als waar het achterwiel mee wordt aangedreven
Bekijk bijlage 1370880