plakkende koppeling 929rr

mento

MF veteraan
29 apr 2007
3.767
0
Purmerend
Hallo als ik mijn motor op een bok zet en start, zet m in zn 1 dan blijft het wiel draaien ook als ik mn koppelingshendel inknijp.
Heb de kabel al goed gezet, heb er goede olie in (Bel Ray 10w40)dus dat kan het niet zijn lijkt me.
Valt me wel op de laatste tij dat met schakelen van 1 naar 2 het een vrij heftig "klak klak"
geluid maakt.
Wat zou het kunnen zijn
Bvd :? :?
 
Hallo als ik mijn motor op een bok zet en start, zet m in zn 1 dan blijft het wiel draaien ook als ik mn koppelingshendel inknijp.
Heb de kabel al goed gezet, heb er goede olie in (Bel Ray 10w40)dus dat kan het niet zijn lijkt me.
Valt me wel op de laatste tij dat met schakelen van 1 naar 2 het een vrij heftig "klak klak"
geluid maakt.
Wat zou het kunnen zijn
Bvd :? :?

en wat gebeurt er wanneer je dan de achter rem indrukt (zachtjes druk opbouwend)
 
Da's normaal. Je hebt een natte koppeling en de oliefilm tussen je platen overwint de weerstand van het opgebokte achterwiel en laat je wiel dus meedraaien. Bedien de achterrem maar eens met ingetrokken koppeling, dan zul je zien dat de koppeling wel degelijk gewoon ontkoppelt.

Als je tijdens overschakelen last hebt van een klakkende bak is dat meestal het gevolg van het rijden met een te slappe ketting ;)



idd Ian, je was me net voor...
 
Laatst bewerkt:
Hallo olie zit er nu zon 4000km in, hij stopt ook wel als ik mn achterrem inknijp maar als ik bv met mn schoen tegen de band schuur dan : bied ie toch nog redelijk wat weerstand.

En volgens mij staat mn ketting goed als ik er op zit kan je m ongeveer 1.5 a 2 cm omhoog duwen.

:) :)
 
Hallo olie zit er nu zon 4000km in, hij stopt ook wel als ik mn achterrem inknijp maar als ik bv met mn schoen tegen de band schuur dan : bied ie toch nog redelijk wat weerstand.

En volgens mij staat mn ketting goed als ik er op zit kan je m ongeveer 1.5 a 2 cm omhoog duwen.

:) :)
bij koude motor getest? zoja dan is de olie iets dikker dus meer weerstand idd
zou dus bij warme motor minder moeten zijn
heb je,je koppelings hendel al eens afgesteld
zou kunnen dat die net te los staat
 
Hmm ja maar toch bevalt het me niet, heb vandaag effe een filter en olie gehaald en zal effe het koppelingsdeksel er af halen voor een kijk operatie.
Moet je dan trouwens ook gelijk een nieuwe pakking of, als ie nog heel is kan ik m dan hergebruiken. *D *D
 
mocht dat zo zijn kun je dat informeren bij een honda dealer zij kunnen aan het serire nummer zien of het gebeurd is (een extra ster of zo )
mocht het zijn dat de fabriek de modellen heeft gemodificeerd en de jouwe nog niet doen ze dat alsnog , zover ik weet.
 
mocht dat zo zijn kun je dat informeren bij een honda dealer zij kunnen aan het serire nummer zien of het gebeurd is (een extra ster of zo )
mocht het zijn dat de fabriek de modellen heeft gemodificeerd en de jouwe nog niet doen ze dat alsnog , zover ik weet.


Het schiet me ineens te binnen, maar indien die modificatie is uitgevoerd staan er 2 centerpuntjes geslagen in de motorophanging aan de linkerzijde.
 
Het schiet me ineens te binnen, maar indien die modificatie is uitgevoerd staan er 2 centerpuntjes geslagen in de motorophanging aan de linkerzijde.

klopt grotendeels want het zit rechts. ;)

De SC44 heeft een terugroepactie gehad voor de centrale moer die het koppelingshuis op zijn plek hoort te houden.

Je kan zien of die modificatie is uitgevoerd omdat de dealer na de modificatie een centerpuntje rechts in het frame bij de motorophanging hoort te zetten.

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan