PMR walkie talkie set voor € 29,99 bij de Aldi

CBRGeert

Die hard MF'er
26 feb 2002
457
0
Utrecht
Bij de Aldi www.aldi.nl/index_nl.htm hebben ze PMR 446 MHz Magnum met Vox en de hele mikmak in de aanbieding. Een set van twee stuks voor maar € 29,99 :) . Handig voor communicatie tussen motoren. Je moet alleen zelf een head-setje aanschaffen en je bent klaar. Doe je voordeel ermee.

De mikmak:
• 8 kanaals met 38 subkanalen
• bereik tot ca. 5 km bij optimale omstandigheden
• displayverlichting
• handsfree- en stopwatchfunctie
• automatische uitschakeling
• hoofdtelefoonaansluiting
• kosteloos mobiel communiceren
• babyfoonfunctie
• inclusief batterijen
• instelbaar volume
• riemclip
 
Leuk maar zit er ook een headset met mic bij?

Zie wel dat er een aansluiting voor koptelefoon is maar de mic zie ik niet :)
 
denk niet dat het net zo goed werkt als bij autocom??
als iemand hem heb laat ff weten of het wat is.
alvast bedankt van marvin
 
De kwaliteit ligt lager omdat het geluid in je helm niet gefilterd wordt zoals bij het autocom gebeuren. Het prijsverschil is er ook naar. Voor een autocom systeem of baehr leg je ruim 1000 euro neer.....
Voor de sportieve rijder die af en toe wil lullen is dit een goedkoop systeem wat redelijk goed werkt. Je kunt de kwalitiet verbeteren door zelf een filterkastje te bouwen/kopen. Zoek maar eens op het www.


denk niet dat het net zo goed werkt als bij autocom??
als iemand hem heb laat ff weten of het wat is.
alvast bedankt van marvin
 
Letten we er wel eventjes op dat je voor op
de motor een PTT-knop nodig hebt?? En die
kun je waarschijnlijk niet aansluiten op deze.

Daarvoor heb je twee stekkers nodig, een 2.5mm
plugje en een 3.5mm plugje, als ik me niet
vergis.
 
Oh oh oh ... GOEDKOOP=DUURKOOP !!!!
Koop dit nou niet maar als je echt wilt werken met een porto, schaf dan een duurdere set aan. Zelfs mijn Alan PMR456R is niet de allerbeste.

Dit Aldi ding is leuk voor tussen 2 auto's of als er een maat van je om de hoek woont.

In de Promotor van deze maand staat een uitgebreide test van verschillende merken porto's, zowel PMR als LPD (al staan er meer PMR's in). Koop dat blad en kies dan wat je gaat kopen, dit is echt troep als het aankomt op motorrijden, voor de rest lijken het me leuke dingetjes alleen helaas geen ctcss codering dacht ik? Maar dat boeit niet.
 
Dat zal ongeveer het zelfde gaan als mijn Quintezz radar detector die op de motor niet tegen de storing van de bougie bleek te kunnen en overal spoken zag.
 
oke, maar het is ook niet bedoelt voor op de motor.

aldi levert absoluut goede spullen naar de prijs wat het moet kosten.

en niet tevreden is geld terug zonder enig gezeur.
 
De kwaliteit ligt lager omdat het geluid in je helm niet gefilterd wordt zoals bij het autocom gebeuren. Het prijsverschil is er ook naar. Voor een autocom systeem of baehr leg je ruim 1000 euro neer.....
Ruim 1000 euro? Ik betaalde voor een Autocom Pro 7 Sport + Kenwood TK-3101 zo'n 650 euro (inclusief wat veel te dure losse kabeltjes zoals om de Kenwoord via de Autocom te kunnen voeden).

Ik ben ernstig benieuwd hoeveel bereik deze aanbieding daadwerkelijk haalt. 5 km lijkt me wel héél erg veel. De TK-3101 haalt geloof ik zo'n 2 km.
 
wij hebben ook van die kleine walkie talkies gekocht , en wij hebben het uit geprobeert, wij kunnen op een afstand van 10 kilometer nog met elkaar praten, en die waren ongeveer $49.-


Range: Up to 7-Mile Range with 3 Watts Power Output


Description

38 sub-codes for privacy
Backlit LCD panel
Power output of 3 watts in GMRS high-power mode
Water-resistant
Selectable roger beep
10-channel memory
Full scanning of channels, subchannels or channel memory
10 channel NOAA All-Hazards Alert radio
8-point digital compass
Clock/alarm stop watch with split timer feature
Hands-free operation with built-in VOX
VibraAlert silent paging
Selectable high, medium or low power in GMRS mode
Signal strength meter
Single-pin speaker/microphone jack
Call alert with 10 tones
Key lock
Selectable key stroke tones
Battery level meter
Battery/power saver
Auto squelch
Maximum range extender



0002837790569_500X500.jpg


 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook zo'n ding gekocht maar ben nu nog op zoek naar een bijpassende headset. Van electronica experts heb ik vernomen dat dit niet gestandaardiseerd is en dat uitproberen niet kan (dingen blazen op bij verkeerde aansluiting). Heeft iemand misschien al een bijpassende headset gevonden; of anders, weet iemand hoe je kunt achterhalen wat een bijpassende headset is?

Bedankt, burley
 
Ik heb ook zo'n ding gekocht maar ben nu nog op zoek naar een bijpassende headset. Van electronica experts heb ik vernomen dat dit niet gestandaardiseerd is en dat uitproberen niet kan (dingen blazen op bij verkeerde aansluiting). Heeft iemand misschien al een bijpassende headset gevonden; of anders, weet iemand hoe je kunt achterhalen wat een bijpassende headset is?

Bedankt, burley

In de handleiding zou moeten staan welk soort connector, als je dat meeneemt naar een expert dan kan die je zo de juiste meegeven.
 
Ik heb laats een aanbieding gekocht bij de Office Center. Waren van het merk Alecto en kosten 19,95. Normaal 50 euro.
Die dingen doen het goed zat. Als ik een vriend van mij in de flat laat praten terwijl ik in de auto zit dan kan ik hem tot een km of 3 wel horen.
Mijn vader die ook zo´n eind weg woont heeft ook zo´n ding en ik hoor hem ook goed.

En een headset met microfoon is zeer zeker ook te vinden voor een enkele aansluiting.
Ik heb er 3 op het oog varierend in prijs van 7,95-15,00 euro.
Op vakantie in Italie hebben we ook gereden (met motoren) met een soortgelijk (goedkopere) PMR´s en die idngen deden het gewoon goed.
Waarom zou je honderden euro´s neerleggen, dit gaat ook gewoon goed.

Als je er elke dag gebruik van maakt, snap ik dat je wel een duurdere neemt, maar deze dingen doen het goed zat. Althans voor mij ;)
 
wij hebben ook van die kleine walkie talkies gekocht , en wij hebben het uit geprobeert, wij kunnen op een afstand van 10 kilometer nog met elkaar praten, en die waren ongeveer $49.-


Range: Up to 7-Mile Range with 3 Watts Power Output
He Aspencade, dat zijn erg mooie dingetjes.
Ik wou zulke eerst ook laten importeren maar het probleem is dat je die niet in NL mag hebben.
Gaat namelijk om het zendvermogen van 3 Watt.
 
He Aspencade, dat zijn erg mooie dingetjes.
Ik wou zulke eerst ook laten importeren maar het probleem is dat je die niet in NL mag hebben.
Gaat namelijk om het zendvermogen van 3 Watt.


wat mag je nu wel in nederland hebben :+ als je weg gaat op de motor dan kunnen ze dat ding nooit vinden.
 
Vraag aan sgapie:

Hoofdtelefoon + microfoon varierend van 7.50 tot 15.00 Euro --- waar vind je die?

--burley
 
Ik heb laats een aanbieding gekocht bij de Office Center. Waren van het merk Alecto en kosten 19,95. Normaal 50 euro.
Die dingen doen het goed zat. Als ik een vriend van mij in de flat laat praten terwijl ik in de auto zit dan kan ik hem tot een km of 3 wel horen.
Mijn vader die ook zo´n eind weg woont heeft ook zo´n ding en ik hoor hem ook goed.

En een headset met microfoon is zeer zeker ook te vinden voor een enkele aansluiting.
Ik heb er 3 op het oog varierend in prijs van 7,95-15,00 euro.
Op vakantie in Italie hebben we ook gereden (met motoren) met een soortgelijk (goedkopere) PMR´s en die idngen deden het gewoon goed.
Waarom zou je honderden euro´s neerleggen, dit gaat ook gewoon goed.

Als je er elke dag gebruik van maakt, snap ik dat je wel een duurdere neemt, maar deze dingen doen het goed zat. Althans voor mij ;)

Hoofdtelefoon + microfoon varierend van 7.50 tot 15.00 Euro --- waar vind je die?

--burley



« Terug naar het volledige topic (pagina 2)
Dit topic is 2 pagina's lang: 1
 
Ik had die dingen van Hemeselectronics.
http://www.hermeselectronics.nl/pi/groepen/357_telefoonaccessoires.html

Maar twijfel nu een beetje of de 3.5mm wel microfoon heeft..ik ga dat toch even uitzoeken.

als het goeds is wel. Er zijn 2 types van jackplugs (die 3,5mm dinge)

Voor mijn mobiel heb ik zo'n handsfreedraatje, das 3,5 plug die micro en koptelefoon doorlaat. Standard zie je bij een normale jackplug 2 metalen delen met 1 isolatie deel er tussen, voor microfoon erbij zijn het 3 delen met 2 groene isolatie stuktjes er tussen.

Die laatste is een universele aansluiting voor micro en koptelefoon, deze zit bij veel mobieltjes, lijkt me dus ook dat dit voor de portofoon moet bestaan.
 
Voor de Magnum PMR 446 (portofoon/walky-talky) die Aldi in de aanbieding heeft (of had) komt de bijpassende hoofdtelefoon/microfoon over c.a. 3 weken beschikbaar --- dit n.a.v. een telefoontje naar het bedrijf waarvan Aldi deze spullen betrekt (telefoonnr. staat in de handleiding, evenals http://www.gsc.be). Ik weet niet of Aldi deze ook in de verkoop doet maar i.i.g. kunnen ze bij het bedrijf (GSC) besteld worden.

--burley
 
Terug
Bovenaan Onderaan