Verf/coating voor de garagevloer?

Sterk, maar niet sterk genoeg om onbeschermd als klusvloer te gebruiken naar mijn onbescheiden mening. En als het niet heel blijft is het gewoon te duur. Het dempt wel prettig.

Goed idee trouwens van vetvlekken wegbranden...
 
Impregneren met lijnolie
Geen lijn olie, maar Oxanolie! Dat is er voor gemaakt. Lekker goedkoop, vloer wordt niet glad, trekt geen olie meer in, makkelijk bij te werken.
Maar ook: transparant, vult niet, bestaande vlekken blijven waarschijnlijk zichtbaar
 
Goed idee trouwens van vetvlekken wegbranden...
De spiritus brand niet, de damp van de spiritus brandt. Samen met de oliedampen die door de spirutus opgelost wordt. Wat niet oplost in spiritus blijft zitten.

De enige methode die garantie geeft is diamantschuren, of stofvrijstralen. Dat haslt beide een laagje van de vloer af, zodat je als het ware op een nieuwe, schone ondergrond begint.
Wat ook mooi kan ik betonpolijsten. Is het sterkste van allemaal, want wat je er niet opbengt aan coating, kun je er ook niet afketsen of beschadigen of weekmaken door rubberbanden.
Is trouwens niks goedkoper dan coaten, en de vloerranden blijven altijd lastig
 
De vloer is erg strak met vrij kleine poriën. Ik neem aan gevlinderd. Betonreiniger heb ik nog nooit van gehoord, zoeken we op. Tot nu toe heb ik HG olievlek verwijderaar gebruikt maar dat werkt dus niet afdoende. Als ik het schoon zou krijgen dan zou ik daarna Oxanolie overwegen.
 
De vloer is erg strak met vrij kleine poriën. Ik neem aan gevlinderd. Betonreiniger heb ik nog nooit van gehoord, zoeken we op. Tot nu toe heb ik HG olievlek verwijderaar gebruikt maar dat werkt dus niet afdoende. Als ik het schoon zou krijgen dan zou ik daarna Oxanolie overwegen.
Dasty? Heet water?
 
Dasty heb ik niet geprobeerd. Behalve de olievlek verwijderaar heb ik bij elke wasbeurt van de auto of motor die plekken ook gelijk afgesopt met Meguiars Gold. Helaas heb ik ook schoonmaakazijn geprobeerd. Dat is niet zo'n goed idee. Bijt uit!
De plek met de hydraulische olie is minstens 30 x 40 cm en oud. Het hoeft niet perfect te worden (garage) maar het ergste zou ik wel weg willen hebben. Helaas lekt nu ook het dak van de garage. Tot dat opgelost is kan ik hooguit proberen schoon te maken maar coating, Oxanolie, verf kan even niet.
 
Dasty heb ik niet geprobeerd. Behalve de olievlek verwijderaar heb ik bij elke wasbeurt van de auto of motor die plekken ook gelijk afgesopt met Meguiars Gold. Helaas heb ik ook schoonmaakazijn geprobeerd. Dat is niet zo'n goed idee. Bijt uit!
De plek met de hydraulische olie is minstens 30 x 40 cm en oud. Het hoeft niet perfect te worden (garage) maar het ergste zou ik wel weg willen hebben. Helaas lekt nu ook het dak van de garage. Tot dat opgelost is kan ik hooguit proberen schoon te maken maar coating, Oxanolie, verf kan even niet.
Ik heb hier goede ervaringen mee. Puur erop, inweken en naspoelen met heet water.
 
Terug
Bovenaan Onderaan