Poetsen Poetsen Poetsen!

effe geleend van het CC forum;

1680102848612.jpeg
 
ik weet ook nooit welke pads ik moet gebruiken

Als beginner zag ik ook door de bomen het bos niet meer... Er zijn zoveel combinaties van producten en pads te koop! Op advies van een nuchtere youtuber ben ik heel eenvoudig begonnen; met een medium polijstmiddel en een paar medium foampads om eerst wat gevoel te krijgen bij de machine en het product. Daarmee heb je in de praktijk al 80% van het resultaat te pakken. Door de "milde" aanpak kun je vrijwel niets verkeerd doen. Een gemiddelde auto met wasstraat krassen krijg je hiermee echt al heel netjes.

Daarna kun je zelf kijken hoeveel tijd, geld en energie je nog wilt steken in het behalen van de laatste 20% resultaat.
 
Daarom is een professionele polijstbeurt heel duur.
Er zijn geen lijsten/boeken die je kan gebruiken om tot een goede resultaat te bekomen.

Hangt ook volledig van je lak af.
Vaak kan je online wel ergens lezen of je harde of zachte lak hebt. (En hoe dik die is als je geluk hebt)
Maar als je net een speciale uitvoering hebt kan het serieus tegenzitten.
Klopt zeker maar een combi die op een harde lak werk doet zn werk op een zachtere lak alleen maar sneller ;) Is wel heel kort door de bocht hoor
Als beginner zag ik ook door de bomen het bos niet meer... Er zijn zoveel combinaties van producten en pads te koop! Op advies van een nuchtere youtuber ben ik heel eenvoudig begonnen; met een medium polijstmiddel en een paar medium foampads om eerst wat gevoel te krijgen bij de machine en het product. Daarmee heb je in de praktijk al 80% van het resultaat te pakken. Door de "milde" aanpak kun je vrijwel niets verkeerd doen. Een gemiddelde auto met wasstraat krassen krijg je hiermee echt al heel netjes.

Daarna kun je zelf kijken hoeveel tijd, geld en energie je nog wilt steken in het behalen van de laatste 20% resultaat.
Ga naar een sloperij, koop voor een paar euro iets waar lakwerk op zit en ga lekker aan het oefenen, beste tip die ik ooit heb gekregen !
 
  • Leuk
Waarderingen: dgr
Ga naar een sloperij, koop voor een paar euro iets waar lakwerk op zit en ga lekker aan het oefenen, beste tip die ik ooit heb gekregen !
Dit is inderdaad een gouden tip :t
Na het polijsten kun je zo'n oefenpaneel ook weer "mat zetten" met een velletje P2000 of 3000 en opnieuw beginnen met experimenteren.

*Gaat zelf ook op zoek naar een paneel om nieuwe technieken op te oefenen*
 
Als beginner zag ik ook door de bomen het bos niet meer... Er zijn zoveel combinaties van producten en pads te koop! Op advies van een nuchtere youtuber ben ik heel eenvoudig begonnen; met een medium polijstmiddel en een paar medium foampads om eerst wat gevoel te krijgen bij de machine en het product. Daarmee heb je in de praktijk al 80% van het resultaat te pakken. Door de "milde" aanpak kun je vrijwel niets verkeerd doen. Een gemiddelde auto met wasstraat krassen krijg je hiermee echt al heel netjes.

Daarna kun je zelf kijken hoeveel tijd, geld en energie je nog wilt steken in het behalen van de laatste 20% resultaat.
Oma schop!

Hier ook een beginner die geïnteresseerd is. Welke YouTuber was dit?
 
Welke YouTuber was dit?
Die exacte bron weet ik zo niet meer, maar de beste informatie op detailing gebied is wat mij betreft te vinden op het kanaal van 'AMMO NYC'. Hij heeft een paar jaar geleden een informatieve serie gemaakt die je kunt vinden door op 'ATA' te zoeken binnen zijn kanaal.
 
Gisteren de motor in de coating gezet, dit hadden we inmiddels ook bij 2 auto’s gedaan en ik dacht de motor kan hier ook wel mee, inclusief windscherm en velgen , zo maakt het de komende tijd net even makkelijker schoon. tevens zo’n schuim kanon afgeschaft en met deze coating is het nu een kwestie , in spuiten en afspoelen.
Een andere product waar ik wel goed tevreden over bent is de sonax voor kunstof, met een kwassie prima aan te brengen en doek er bij langs.
just sharing.
 

Bijlagen

  • IMG_5125.jpeg
    IMG_5125.jpeg
    328,1 KB · Weergaven: 78
  • IMG_5120.jpeg
    IMG_5120.jpeg
    225,4 KB · Weergaven: 73
  • IMG_5122.jpeg
    IMG_5122.jpeg
    439,4 KB · Weergaven: 72
  • IMG_5123.jpeg
    IMG_5123.jpeg
    195,6 KB · Weergaven: 73
  • IMG_5124.jpeg
    IMG_5124.jpeg
    150,9 KB · Weergaven: 81
Vraag voor een maat van mij:
Weet er iemand in omgeving Apeldoorn een motorpoetser te zitten?
Hij zou het graag (uiteraard tegen betaling) zo af en toe willen laten doen.
 
Tof !
Heb je qwel een neutrale foam ? anders is je coating er zo weer af..
Niet opgelet, maar is goed gelukkig.

Artikelomschrijving​


De DetailPro Incredible Snow Foam is de ultieme snow foam shampoo voor het contactloos reinigen van voertuigen.

Door het voertuig een pre-wash te geven met de Incredible Snow Foam wordt vuil ingekapseld en op een veilige manier van de auto verwijderd. Op deze manier worden krassen tijdens het wassen tot een minimum beperkt.

De intensieve reinigingskracht zorgt voor een ongelooflijk resultaat terwijl bestaande wax- en sealantlagen niet aangetast zullen worden door de PH-neutrale formule van de foam.

Naast de buitengewoon effectieve werking heeft de Incredible Snow Foam een onweerstaanbare geur. Tijdens het wassen zal het voertuig voorzien worden van een heerlijk ruikende schuimlaag.

Natuurlijk is de effectieve werking en een aangename geur belangrijk. Maar met de Snow Foam van DetailPro denk je ook aan het milieu! De Foam is biologisch afbreekbaar en dus volledig veilig te gebruiken.

Mengverhouding: 1:10 tot 1:20
 
16846693041971173387120495215163.jpg


Iemand een idee wat ik het beste kan doen om die drap van vet van de velgen te krijgen? Ik las al iets van lampen olie?

Maak dat deze drap dan ook wat makkelijker om te verwijderen? Of ik mis betere producten die hierbij kunnen helpen?
 
Voor het wassen inspuiten met een reinigingsmiddel als S100 totaalreiniger en 5 min. laten inwerken?
Haal je in ieder geval 95% mee weg.. Naderhand gebruik ik ook wel veel Bel-Ray 6 in 1, een machtig goed product daarvoor.
Kunt met de 6 in 1 ook zonder wassen het er goed afkrijgen, gebruik je echter iets meer ervan..
 
In de poetswereld is het een beetje vloeken; maar als het vettig voelt doet Dasty echt wonderen.. Destijds toen ik nog niks van poesten wist en de SV650 nog had en ik daarvan de blokspoiler wilde schoonkrijgen deed ik dat altijd met dasty.. want de vuil en doodebeesten vetzooi die er altijd op zat kreeg ik er nooit af met mn turtle autoshampoo.. maar hee.. toen wist ik nog niks van dit poetsvirus waar ik inmiddels mee besmet ben..

Uiteraard kun je ook gewoon een APC gebruiken maar mijn ervaring met Dasty is dat het echt ontvet als een malle.. daarna gewoon met water goed naspoelen en je reguliere wasbeurtje doen :t
 
Zat nog ff denken wat het kon zijn... ooja... is natuurlijk gewoon restanten kettingvet wat op dat wiel zit..
ja: dasty is je vriend.. als je het niet kent; geel spul en te koop bij (alleen) de Wibra.. en een boel microvezel (van die goedkope ;) ) doeken :t
 
Nadeel van dasty is wel dat als je het er te lang op laat zitten, al het alu gaat oxideren.. Vreet erin als een malle, denk aan o.a. je tandwieldrager e.d. wat (waarschijnlijk) van alu is, en niet gespoten of gecoat..
 
Een dunne olie zoals lampolie of wd40 verdelen met een kwast. Even laten inwerken en dan wegvegen met een doek.
Het lost het dikke vet goed op en tast niets aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: dgr
Ik gebruik daar wel eens st Marc voor, liefs wat verdund en een bolle poot kwast, zo’n lange met een hoekje. Dasty en st Marc zijn beide best tricky. Maar werkt wel en op 2k met vet troep, spuit het niet op andere dingen wat kan ook verkloten, vaak kleine stukken en vrij snel afspoelen met overtollig water. Risk is on you.
 
Mja.. nooit problemen mee gehad.. en je moet t ook niet laten zitten heh? Eropspuiten boenen en boenen en afspoelen.. heb nog nooit iets gezien wat daar vervolgens door is aangevreten.. wil niet zeggen dat het niet kan.. maar ik had er geen last van
 
Ik gebruik al een tijdje een handfoamer met een zelfgebouwd autoventiel zodat ie met de compressor op druk te zetten is. Laatst een "v2" versie geknutseld met een compressorkoppeling erop. Nu kan ik de slang er continu aan laten hangen en de foamer in 1 ruk helemaal leeg blazen op een constante druk (+/- 2,5bar) die ik op de compressor afregel. Werkt als een trein *O*

DSC_0951.JPG


En meteen een vraagje voor de andere poetsers hier; heeft er weleens iemand z'n helmvizier gepolijst? Hoe zijn de ervaringen? Tips?
Ik overweeg om eens een 50/50 poging te doen met een zachte pad en een finishing polish op een 30-40mm pad. Mijn enige zorg is dat er misschien een coating op het vizier zit en dat ik die vernaggel, maar tegelijkertijd vraag ik me af wat er na enkele jaren gebruik uberhaupt nog over kan zijn van een eventuele coating... Ben benieuwd naar jullie bevindingen.
 
Volgens mij zit er op die vizieren helemaal geen coating.. dat is gewoon blank polycarbonaat en dat zóu volgens mij te polijsten moeten zijn.. je kunt het eerst ff proberen op een CD-doosje met een mild polijstmiddel op een pad zonder cuttingfactor en dan kijken wat er gebeurt? CD doosjes zijn immers ook Polycarbonaat dus dat zou t zelfde resultaat moeten geven..
 
Terug
Bovenaan Onderaan